După ce Angela Gheorghiu a fost huiduită de publicul coreean în timpul unui spectacol desfășurat la Seul, agenția de management a divei a ținut să vină cu o serie de lămuriri.
Reprezentanții sopranei spun că „Dna. Gheorghiu regretă profund circumstanțele care au dus la incidentul de la Centrul de Arte Sejong de duminică. S-a convenit și confirmat în prealabil cu dirijorul și echipa de producție „Tosca” că nu vor fi bisuri făcute de niciunul dintre interpreți. Doamna Gheorghiu crede cu fermitate că bisurile în afara unui cadru de concert-performanță perturbă fluxul narativ al operei.”
Agenția de management mai spune că: „În ciuda acestui acord, cu puțin timp înainte de actul doi, dirijorul a propus un bis al aria ei, ‘Vissi d’arte’, pe care doamna Gheorghiu a refuzat-o din nou pentru a menține integritatea spectacolului. Din păcate, această decizie nu a fost respectată în cazul ariei actului trei a tenorului, pe care doamna Gheorghiu a perceput-o ca un afront personal, având în vedere convingerile sale puternice în această privință. Doamna Gheorghiu dorește să-și exprime respectul și dragostea profundă față de publicul coreean, cu care a prețuit o relație minunată de mulți ani. Ne-a îngrijorat în special nivelul extraordinar de abuz la care a fost supusă online, exacerbat de rapoartele incomplete din media despre incident.”
Pe 8 septembrie, Angela Gheorghiu a întrerupt actul al treilea din „Tosca”, când tenorului coreean Alfred Kim a fost rugat să dea un bis din „E lucevan le stelle”. Potrivit rapoartelor, soprana a urcat pe scenă și a făcut tot posibilul să-l oprească pe dirijorul Jee Joong-bae înainte de a afirma cu voce tare: „Scuză-mă. Este o performanță. Nu este un recital. Respectă-mă.”
Incidentul care a urmat a provocat furie, iar publicul a huiduit-o pe soprană.
La rândul său, compania de operă care a organizat spectacolul precizează că a depus oficial o plângere la agenția ei de management și a cerut oficial scuze lui Gheorghiu. „În prezent așteptăm răspunsul ei și vom stabili următorii pași pe baza răspunsului ei”
…, Angela Gheorghiu are aere de unicat in lumea asta artistica… coreenii i-au dat o lectie de modestie si valoare…
In lumea artistica, PUBLICUL e STAPAN, publicul te ridica, publicul te coboara!
Nu cred, insa, ca a inteles-o!
„Neconsolata” doamna Cioroianu comite gafe din ce in ce mai dese si mai impardonabile din cauza vedetismului care i s-a urcat la cap. Ce respect vrei de la „diva” (cam ofilita) cand aproape toti compozitorii sunt minori in opinia ei.
Ha, ha! USR-iștii-s piste tot…
Angela Gheorghiu nu respeta pe nimeni. E plina de importanta propriei persoane si nu accepta ca sunt si alti muzicieni cel putin la fel de buni. A avut tupeul sa-i conteste pe Ciprian Porumbescu si pe George Enescu, refuzand un interviu in tara. Asta e si motivul pentru care, in afara de aparitia de la Oradea, n-a mai fost invitata in Romania. Si nici nu va mai fi.
cauta pe scena ea este DIVA, locul ei e in Cer nu printre oameni care au platit unii poate cu sacrificii intr-o tara capitalista…
Vad ca n-ati inteles nimic.Sau va prefaceti.Interpreta nu agreaza sa intrerupi cursul normal al unui spectacol de opera , pentru a se bisa o arie.Cum ar veni : ia mai ziu-o odata, ca tare mi-a placut. Ca la carciuma.E probabil unul din obiceiurile tampite ale acestor timpuri joase. Cred ca are perfecta dreptate, dar, daca a ajuns sa cante in Coreea-asta e! PS. Ce sa mai zicem de traducerea din ( probabi ) engleza ? E o performanta…in loc de e o interpretare.
Doamna este o mare scarba, trateaza muritorii de rand cu infinita greata. Se crede singura soprana de pe glob, probabil. Ca sa te apuci sa faci scandal in timpul unei opere in care un tenor canta in fata propriului public, entuziasmat, pe motiv ca nu esti tu respectata, e un act de infumurare suprema. Pacat ca spectatorii nu venisera cu oua si rosii rascoapte, ca pleca de acolo nu doar injurata si huiduita pentru un afront uluitor, asa cum a binemeritat, ci si impodobita cu expresia oprobriului unui popor altfel extrem de politicos si atent la eticheta, conform educatiei traditionale coreene, care se respecta cu sfintenie.
@ a => amice (amico) esti idiot (idioata). Te pricepi la opera ca baba la rachetele Patriot. Pentru documentare, vezi bis-ul superb din timpul spectacolului cu Nabucco, la Cluj, cand corul a repetat „Va, Pensiero” cu sala in picioare, unii plangand. Arta inseamna emotie, comunicare cu publicul, fara de care esti doar un tonomat cu un cont in banca, precum madam Gheorghiu.
Cred ca solista are dreptate. Opera este un tot nu un recital dat de soliști. Un bis rupe spectacolul și te scoate din atmosfera operei. Orgoliul te face să dai bisul nu să îl respingi. E ca și cum un scriitor ar repeta în ediția a doua a unui roman paginile care au plăcut publicului. Ori și cat ar fi de stăpân publicul nu e normal să ceară modificare unui spectacol de operă. Există discuri sau CD-uri dacă îți place o arie sau un interpret. Nu degeaba organizatorii și-au cerut scuze…..
Artiștii au nevoie să înțeleagă că un Bluray e mai ieftin decât biletul la un spectacol și ai garantată calitatea actului artistic (fie el operă, teatru, balet etc) – fără să mai spunem că o poți asculta pe M. Callas sub bagheta lui de Sabata; însă te duci la concert pentru relația directă pe care o dezvolți cu artiștii, pentru unicitatea momentului, pentru că energia publicului dezvoltă în artiști o energie creatoare pe care o exprimă pe scenă și o returnează aceluiași public.
Sigur că publicul formează turme acolo unde se asociază mai multe persoane însă valoarea unui spectacol este dată de capacitatea artiștilor de a lucra cu „turma” pe care o au în față și de a o educa, însă cu respect și dragoste.
Știe coreeanul ce-i șofranul…!… mă mir că doamna n-a cântat în kiri bati…printre indigeni…
Ce înțeleg asiaticii din cultura muzicală europeană?…cum sa le cânți la papuași Aida de Verdi?…sau Carmen de Bizet…
?
@ Linderman,
Așa-i; am auzit că în Coreea nu există nici cântărețe, nici pictori, nici polițiști; coreenii nu se îndrăgostesc, nu se sinucid și nu au trecut prin războaie, deci ce să înțeleagă ei din această piesă?!
Si daca nu e.
Facea ca ei si le reprosa la sfarsit, ca le-a facut o favoare, asta decat sa se ia in gura cu publicul in mijlocul specolului.
Ma uit la unele comentarii si raman consternat la incultura in cauza dezbatuta.Pt informarea unor ”specialisti”,Diva are dreptate,pt ca un bis intr-un spectacol de opera nu se face oricum si oricand si se prestabilesc clar dinainte de toti cei implicati.In istorie sunt foarte putine cazuri de arii bisate (exemplu de mai sus cu bisul din Nabuco nu este relevant,pt ca in general acesta este stabilit dinainte,cunoscanduse impactul la public al ariei amintite).In afara motivelor invocate de Diva mai este si efortul depus precum si consumul emotional al unei interpretari bune al unei arii care poate epuiza pe moment un solist.Sa mai adaugam aici si traditionalismul bine cunoscut al Divei.Cu scuzele de rigoare opera nu este pt orice public,mai mult chiar daca esti acasa nu incalci inelegeri prestabilite
Presa coreeană: Angela Gheorghiu ”are un istoric de comportament neprofesionist pe scenă”
„Nu este prima dată când soprana Angela Gheorghiu se află în centrul unei controverse. Cunoscută pentru personalitatea sa puternică, ea are un istoric de comportament neprofesionist pe scenă”, notează Koreatimes.co.kr.
În 2016, susţine sursa citată, ea a refuzat să continue o reprezentaţie a operei „Tosca” la Viena după ce tenorul Jonas Kaufmann a interpretat un encore în timpul spectacolului, întârziind producţia şi forţându-l pe Kaufmann să ceară scuze publicului.
Sa fii domn e o-ntamplare, sa fii OM e lucru mare!
Angela Gheorghiu cere sa fie respectata…
„Cunoasterea iti va da putere, dar caracterul iti va oferi respect.” – Bruce Lee
@bogdan: „opera nu este pt orice public”???!!!
„Vorbesc cu toata lumea la fel, fie ca este gunoierul sau presedintele universitatii.» – Albert Einstein
Tare mi-e ca Amgela Gheorghiu va ramane in istorie prin caracterul indoielnic, manifestat nu o data in fata publicului…
Pacat, prestatia ei la Seul in rolul Toscai in spectacolul de duminica a fost remarcabila si unanim apreciata de presa internationala…
Cand succesul ti se urca la cap, mintea ti se intuneca…
-BRAVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
-toata chestia risca sa se transforme in k-pop
si intervenea tov. Kim sa curme depravarea!
Daca au huiduit-o pentru ca s-a abtinut de la bisurile personale este in avantajul ei. Inseamna ca a a vut o prestatie cu totul exceptionala. In orice top de specialitate facut in lumea muzicala, Angela se situeaza obligatoriu intre primele trei soprane din lume, de multe ori ocupand locul intai. Este cel mai reprezentativ roman in lume de multi ani.
Ai pus punctul pe „i”. Asa este, nu distrugi continuitatea unei opere cu intreruperi bisate dese. Se confunda opera cu spectacolele in care sunt interpretate doar piese de succes ca in cazul „celor trei tenori” care au devenit o moda. Dar momarlanii romani (cam toti useristi) stiu ca la nunti: mai ia o suta si mai zi-o odata!
O „diva” de mucava… un talent exceptional, un caracter edit !
Plina de arogantta si lipsa de respect pentru ceilalti!
Urat!
Aria „„E lucevan le stelle” e cea mai iubita si ceruta la BIS parte din Tosca!
Pavarotti facea furori cand o canta… si iesea la BISuri, el, marele Pavarotti!
Ziceau acum mai mulți ani părinții “Nimic nu mai e cu a fost.” La meciurile de tenis e gălăgie, când se cântă imnul nu se stă în picioare și se huiduie. La Slujba Botezului și a Slujba Cununiei care sunt Taine preotul e oprit pentru sesiune de poze poze cu copilul, cu nașa etc… Acum aflăm că la spectacol se strigă mai cântați o dată aria că eram cu căștile pe telefon.
Cristian Măcelaru: „Respectul nu poate fi impus. Se câștigă după ce l-ai oferit gratis. Deci trebuie dat gratuit și s-ar putea, într-o zi, să se întoarcă. Asta e viziunea mea.”
Cristian Măcelaru este director muzical al Orchestrei Naționale a Franței, atât cea mai importantă orchestră franceză, cât și printre primele orchestre din lume.
Foarte apreciat și extrem de cerut, Cristian Măcelaru colaborează cu cele mai prestigioase orchestre din lume cum ar fi Royal Philharmonic Orchestra, Royal Concertgebouw Orchestra, Rotterdam Philharmonic Orchestra, Orchestre Philharmonique de Radio France, Hallé Orchestra, Chicago Symphony Orchestra, New York Philharmonic sau Los Angeles Philharmonic.
Urmează normalitatea ca la Liturghie să se solicitepărintelui slujitor un bis pentru o baba surdă.
In principiu Angela Gheorghiu are perfecta dreptate.Partea proasta este ca si-o afirma ca o toapa nu ca o adevarata doamna.Vocea, caracterul si modestia sunt elemente care ar trebui sa faca un tot, ceeace la dansa nu este cazul.
Dirijorul obscur si nesimtit nu a respectat intelegerea. Marea artista l-a pus la punct ca pe un ma gar. A meritat-o! Lectia a fost pentru toti cei ca el.
daca Pavaroti putea sa accepte bis-ul se intelege ca Geluta care nu accepta este superdiva are o varsta scapa scena de ea
Angela Gheorghiu este o diva, iar actul operatic isi are regulile sale scrise si nescrise. Coreenii sunt sacaitori de inculti la acest capitol. Bravo Angela!
Isi da prea multe aere. O pesonalitate ( asa cum este sau se considera ea), trebuie sa dea dovada de modestie, si bun simt. Lucruri care ei ii lipsesc. I s-a urcat la cap.
Viva Zapata
Tradu te rog ” act operatic”.
Confunzi spectacolul de opera cu cel de la tine din caminul cultural unde Vladuta nu se mai da jos de pe scena din cauza bisurilor. Marii artisti isi fac propria lege pe scena in consens cu ceilalti. Pavaroti in felul lui, Angela in felul ei.