Antibioticele românești cuceresc Asia

Acţionarul majoritar al producătorului de medicamente este statul român care, prin Ministerul Sănătăţii, deţine 53,02% din Antibiotice,

Antibioticele românești cuceresc Asia

Acţionarul majoritar al producătorului de medicamente este statul român care, prin Ministerul Sănătăţii, deţine 53,02% din Antibiotice,

Producătorul român de medicamente Antibiotice Iași a ajuns să realizeze 42% din veniturile sale din vânzări la export, ceea ce îl face una dintre cele mai de succes societăți încă deținute de statul român. Potrivit raportului la șase luni remis Bursei,  vânzările ATB au fost de 167 de milioane de lei, cu 1% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Exporturile au crescut cu 6,4%, până la 72 de milioane de lei.

Principalele destinaţii ale produselor Antibiotice (Produse Finite şi Nistatina) în semestrul I 2019 au fost Asia (35%), America de Nord (20%) şi Europa (15%). Vânzările în aceste zone au reprezentat aproximativ 70% din vânzările realizate pe pieţele externe. Cel mai de succes produs la export, de departe, este Nistatina, un antifungic, care acontează o treime din vânzări.

Profitul societății a crescut cu 20% față de 2018, până la 25 de milioane de lei.

„Au fost continuate principalele direcţii de dezvoltare din strategia Antibiotice SA pe pieţele internaţionale: Dezvoltarea prezenţei în teritoriile în care Antibiotice are reprezentanţă deschisă: Vietnam, Ucraina, Moldova, Serbia; Creşterea cotei de piaţă pe pieţele reglementate, în special pe piaţa SUA.; Dezvoltarea/consolidarea prezenţei societăţii pe pieţele actuale şi adaptarea portofoliului de produse la pieţe externe potenţiale în funcţie de specificul de consum local; Dezvoltarea de noi modele de afaceri şi de parteneriate pe pieţele externe, care să accelereze dezvoltarea companiei la nivel internaţional; Menţinerea poziţiei de lider mondial pentru substanţa activă Nistatina”, se menţionează în raportul remis BVB.

Produsele cu prescripţie medicală au reprezentat 80,8% din totalul vânzărilor valorice (135 milioane lei), iar cele fără prescripţie medicală (OTC) 19,2% (32,1 milioane lei), în creştere cu 3,8%. Principalele clase terapeutice care au înregistrat creşteri valorice au fost: preparate dermatologice (+2,2 milioane lei), Sistem Nervos Central (+2,1 milioane lei), Sistem Cardiovascular (+0,7 milioane lei), Sistem Musculo-Scheletic (+0,7 milioane lei), Sistem Genito-urinar (+0,6 milioane lei) şi Sistem Respirator (+0,2 milioane lei).

Antibiotice şi-a planificat pentru 2019 o producţie de 583,8 milioane unităţi farmaceutice sub formă de comprimate, capsule, produse parenterale, produse topice (unguente, creme, geluri), supozitoare şi ovule, cu 58,8 milioane unităţi mai mare decât în 2018. În semestrul I producţia realizată s-a concretizat în 320 milioane unităţi farmaceutice, comparabil cu aceeasi perioada a anului trecut.

Dedeman se implică și aici

Acţionarul majoritar al producătorului de medicamente este statul român care, prin Ministerul Sănătăţii, deţine 53,02% din Antibiotice, în timp ce SIF Oltenia are 18,9% din capitalul social al companiei. O prezenţă nouă în acţionariatul producătorului de medicamente din Iaşi este retailerul de bricolaj Dedeman, care figurează cu o deţinere de 0,33% din capitalul Antibiotice, intrare ce a fost realizată în primul semestru în acest an.  De altfel, Dragoş şi Adrian Pavăl, fondatorii Dedeman, au deţineri importante la mai multe companii listate la BVB, printre care Alro Slatina (ALR), Cemacon (CEON), Transelectrica (TEL), Conpet (COTE) şi Electrica (EL). Se poate vedea lesne că frații Pavăl, care stau pe un munte de lichidități (profituri de peste 200 de milioane de euro anual, cu retailerul de bricolaj) creează un conglomerat, preluând dețineri în mai multe companii listate și nelistate pe bursă. Cea mai mare parte a acestor sunt din domenii strategice, uneori chiar monopoliste, a se vedea Alro, Electrica, Antibiotice, Conpet.

Achizițiile fraților Dedeman devin astfel strategice pentru întreaga economie. Ei s-au mai îndreptat și către domeniul imobiliar, cumpărând mai multe clădiri de birouri. În același timp, continuă expansiunea imperiului Dedeman cu alte și alte magazine.

Distribuie articolul pe:

3 comentarii

  1. Auzi Domnule , avem si TUPEU uneori. Pai cum, nu au desfiintate inca firma? Cum de s’a strecurat ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.