Armele

Armele consilierului de imagine? Oh, sunt invitat la Paris, ba nu, la Bruxelles, să vorbesc în cadrul Parlamentului European, m-am ajuns, ce să zic, vai de capul meu.

Nu VORBESC în nici un fel cu Creierele voastre ci cu MINŢILE care fie sunt în funcţiune fie sunt în fiinţare

Sala e plină ochi de iacobini, de menșevici, de frondiști, de teutoni, de masoni de viță veche, de politicieni de ultim moment, de pirați și de bambolere, de marțieni, venusieni, draci, vârcolaci, fantome, afaceriști unsuroși, actori de mâna a doua, de politruci, de comisari politici, de pandemiști, de subrete, de socialiști și bonjuriști, clovni sadea, militari și soldați de plumb, venusieni, saturnieni, gladiatori, eroi de-o clipă, citadini, gospodine, laboranți, poeți și trubaduri. Le zic tuturor, cam așa.

Nu VORBESC în nici un fel cu Creierele voastre ci cu MINŢILE care fie sunt în funcţiune fie sunt în fiinţare. Sunteţi învăţaţi de Şcoala de Tip Fabrică să lucraţi cu limite sau cu asocieri când de fapt limitele sunt iluzorii, vecinătăţile sunt importante. Oglinda nu este o limitare şi nici despărţitorul a două lumi distincte. Semantica Imaginii? Uuups. Simpatică idee. Şcoala de Tip Fabrică v-a învăţat ca Oglindă este cumva un organizator al Dezordinii. Sau poate un convertizor entropic. Nimic mai fals. Oglinda Şi Privitorul În Oglindă sunt de fapt Numirea unui PROCES.

Ca să înţelegem chestia asta trebuie să ne desprindem de euclidianism şi să-l depăşim un pic pe Einstein. Bill Clinton, elaborându-şi teoriile despre dezordinea lumii făcea aceeaşi greşeală. O fac şi strategii ruşi şi o mulțime de filozofi balcanici. Era Complexităţii este o chestiune complexă şi gravă care ţine foarte mult de Imagologie. Imaginea Personală este de fapt una din frumoasele provocări ale Cunoaşterii fiinţei. Cunoaşterea Fiinţei poate fi empirică, poate fi savantoasă sau savantlâc ordinar sau, de ce nu, meditaţie şi insurgentă. Toate lucrurile astea sunt în voi înşivă. Trebuie doar să aveţi curajul de a le da o formă.

Lumea se uită la tine cruciş, fii serios, treci la şaibă, fă ceva bun pentru ţară, marş la locu’ tău, lasă că ne descurcăm noi!

De ce zic eu că sunt consilier de imagine?! Pentru că zic fără neruşinare. Sunt consilier de imagine. Asta nu e în nomenclatorul de meserii. Nu e profesiune. Nu e în registrele Augustei Oficiale. Eşti consilier de imagine pentru că aşa ai chef. Faci ce faci ca și consilier de imagine pentru că aşa îţi vine ţie. Ca și, ha, ha, ha! Crezi că înţelege careva? Lumea se uită la tine cruciş, fii serios, treci la şaibă, fă ceva bun pentru ţară, marş la locu’ tău, lasă că ne descurcăm noi!

Aşa răcnesc mulţi. Nu se descurcă. O iau peste cap. Îi trânteşte istoria de nu se văd. Unii îşi pierd viaţa. Alţii îşi pierd averile. Alţii rămân pe drumuri. Alţii sunt alungaţi de pe tron. De ce? Pentru că se dau mari. Pentru că dispreţuiesc poporul. Pentru că-i dispreţuiesc pe ceilalţi. La ce să fie bun un consilier de imagine? Consilierul zice: alo, nu lua poporul în batjocură că se va răscula împotriva ta. Ei râd. Sunt mari şi tari. Apoi, într-o noapte, sună celularul: alo, domnu’ domnule dragă? Avem o problemă!

Dinamica fenomenelor sociologice în Era Complexităţii este ceva nou, impresionant, pervers şi de neînchipuit.

Un excelent consilier de imagine poate fi un temut brand builder. Puţini sunt cei care pot ajunge într-o bună zi un adevărat brand builder. Pentru ipostaza asta îţi trebuie ani de muncă, nopţi nedormite, multă hotărâre, o pregătire de excepţie, inteligenţă peste medie şi caracter. Nu poţi ajunge brand builder dacă eşti o lichea ordinară. Lichelele sunt scoase din joc de la primele mişcări. Viaţa unui brand builder este excepţională, grea, dramatică, periculoasă. Dacă un partid are un brand builder şi nu ştie ce să facă cu el îl are degeaba.

Dacă un Preşedinte de ţară are un brand builder el nu-l va arată niciodată lumii. Un brand builder nu va recunoaşte niciodată că lucrează pentru Preşedinte. Dacă o companie are norocul să angajeze serviciile unui brand builder, acea companie va avea o forţă de neimaginat. Dacă un primar are un brand builder în preajmă, OK, ar putea fi primar pe viaţă. Un adevărat brand builder nu pune botul la tot felul de căcăţişuri şi nu se ocupă cu banalităţi. Un adevărat brand builder este un strateg de excepţie şi un luptător de excepţie.

Viaţa unui brand builder nu poate fi subiect de roman pentru că un adevărat brand builder va construi ficţiunile sale văluritoare şi vălurite fără ca cineva să poate descâlci adevărul acestui luptător de excepţie. Brandurile sunt astăzi într-o luptă continuă, pe viaţă şi pe moarte. Războaiele brandurilor se împletesc de minune cu Războaiele Politice, cu Geostrategiile, cu Mişcările Marilor Armate din Era Complexităţii, fie ele armate de clienţi, de consumatori, de soldaţi-sadea, de oameni de afaceri, de politicieni sau de pelerini. Dinamica fenomenelor sociologice în Era Complexităţii este ceva nou, impresionant, pervers şi de neînchipuit. În aceste condiţii, un brand builder trebuie să-şi construiască un Ideal, o Viziune, un Crez.

Un adevărat brand builder nu este un hidalgo, nu este un war gigolo, nu este un rainbow desuet. Un adevărat brand builder nu este un mercenar. Este o Conştiinţă. Dar vezi, chiar în clipa asta, când meșteresc eu discursul ăsta, mă strigă Emmanuel Macron șucărit rău de tot că Angela Merkel i-a furat guma de mestecat. Dar ce credeați? Sau, mai bine zis, crede cineva că la conferințele mele publice politicienii nu sunt așa ca niște copchii mofturoși?! Haide de, oameni suntem!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

2 Comentarii

  1. Un brand builder prinde din zbor ideile care plutesc în aer, simte vibrația dominantă a lumii dintr-un anumit moment și o folosește în interesul lui cum cârmaciul unei nave cu pânze știe să se orienteze după vânt și să folosească curenții. Precum uliul în zbor. Și tot ce a acumulat ca știință îi folosește că sa dea o imagine celui ce l-a angajat. El zice că îl ajută pe angajatorul său. De fapt el îi imprimă acestuia propria viziune, îl deposedează de personalitate și i-o impune pe a sa, compusă din mici imagini ale lumii ce sunt cioburile unei oglinzi sparte. E modul său de a face pui. Și mai e și plătit pentru asta, mult. Șmecher brand bilderu ăsta, viclean ca șarpele. Cine e brand bilderul lumii noi? Se subînțelege, nu e nevoie să-l numim.

  2. acum 2 zile · Aliodor Manolea, omul din spatele lui Traian Basescu in campania pentru referendumul din 2007, cel asociat cu sintagma „flacara violet”, …
    acum 11 ore · Este vorba despre Aliodor Manolea, psiholog, specialist in Psihoenergetica, Biosinergetica si programare neurolingvistica, zarit deseori in …
    (vampiru energetic e pe moarte).

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.