Atenție! Escrocii ne păcălesc cu tehnica numită spoofing

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNS) avertizează asupra continuării unei campanii de apeluri telefonice „spoofed” în care atacatorii se prezintă drept angajaţi ai unor instituţii publice sau autorităţi.

„Atacatorii contactează victimele folosind un număr de telefon care pare a fi asociat cu o instituţie publică. În realitate, numărul afişat nu este cel real, ci este falsificat printr-o tehnică numită spoofing. Aceasta implică folosirea tehnologiei Voice over IP (VoIP) pentru a masca numărul real al apelantului, exploatând informaţiile de contact ale victimei fără acordul acesteia. Din acest motiv, astfel de apeluri nu pot fi blocate direct de furnizorii de servicii telecom. Există instrumente online care facilitează astfel de atacuri, unele oferite contra cost. Totuşi, atacatorii pot crea propriile instrumente cu resurse limitate, ascunzându-şi numărul real şi afişând unul falsificat pentru a câştiga încrederea victimei”, arată DNSC într-o postare pe propria pagină de Facebook.

Potrivit sursei citate, atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că lucrează pentru o instituţie sau autoritate, fără a oferi un nume specific. Atacatorii folosesc numere de telefon asociate aparent cu instituţii reale, inclusiv cele ale Inspectoratelor Generale ale Poliţiei. În timpul apelului, aceştia pretind că vor să ajute victima să recupereze sume de bani pierdute şi solicită informaţii personale sensibile, cum ar fi numele complet, codul IBAN sau alte detalii bancare. În realitate, aceştia nu sunt angajaţi ai instituţiei, ci infractori care încearcă să obţină datele personale ale victimei pentru a le folosi în scopuri frauduloase, precizează instituţia.

În context, DNSC reaminteşte că o autoritate nu va solicita niciodată recuperarea de fonduri prin telefon şi nu va cere informaţii sensibile, cum ar fi date personale sau bancare.

„Verificaţi autenticitatea apelurilor de la instituţii oficiale printr-un canal de comunicare separat, mai ales dacă vi se cer date personale. Închideţi telefonul şi apelaţi înapoi numărul pentru a verifica dacă în spatele apelului este o iniţiativă legitimă. Raportaţi astfel de apeluri către instituţia reală pentru a atrage atenţia asupra noilor metode de fraudă. Dacă aţi furnizat date de card, contactaţi imediat banca şi, în cazul în care aţi fost victima unei fraude, depuneţi o plângere la autorităţi. Contribuiţi la răspândirea acestor avertizări pentru a preveni ca alţi utilizatori să devină victime ale acestor fraude”, sunt principalele recomandări ale Directoratului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

8 Comentarii

  1. Poate c-ar trebui să aibă și Miliția un serviciu care să se ocupe cu d-astea, zic și io

  2. OARE CineOFiînSpateleLOR?
    Că NU se poate să NU SE ȘTIE TOT.
    SE ȘTIE TOT CE „EgzistăSăEgziste”, To’arăși, în Republica NOASTRĂ Democratică. ȘI FOOOOOOARTEEEE Muuuuulți Cetățeni cu Fețe TRISTE.
    De MIZERIE, de Foame, de Disperare, de SILĂĂĂĂ DeTotCeMișcă-N-ȚaraAsta
    ȘI Avertizările sunt La Derută sau de Acoperire de Răspundere.
    „NOI v-am zis!”

  3. Cum NU le convin Cenzorilor CelePatruAdevăruri (Similar în Franceză, „Les Quattre Verites”) CUM bagă CINIC Mode Duma Penibilă că ai îmPpostat un DUPLICAT.
    Cenzurați, Cenzurați, Cenzurați LE a zis MARELE Dreac.

  4. – Alo , sintem de la coca-cola , ati cistigat 10.000 de $
    – Foarte bine ( nu consumam coca nici pepsi , nu am participat la nici o tombola , extragere , otv si altele asemenea )
    – Pentru a primi premiul trebuie sa platiti o taxa de 3-400 de $
    – Bine opriti din cei 10.000 si trimiteti restul !
    – ba , …. , …. , manea , ….

  5. vedeti ca iar a aparut reclame facebook cu „interviul” in care actorul „Florin Zimfirescu” ne dezvaluie „metoda de imbogatire rapida cu „actiuni” Brua/ Hidroelectrica/ Romgaz etc” din cauza careia l-a dat BNR-ul in judecata 🙂
    evident e o inselatorie ce speculeaza apetitul pentru devoalat conspiratii imaginare al unor concetateni de ai noastri mai slabi de inger. in cazul de fata „BNR-ul nu ii lasa pe romani sa se imbogateasca”
    inchideti-le telefonul direct in nas escrocilor si nu mai stati la discutie cu astia. tot ce urmaresc este sa va ia datele cardului ca sa va traga toti banii din cont.
    mai stiu pe cineva care era invitat sa isi instaleze o „aplicatie” pe telefon, care ii controla practic telefonul – adica acces la internet banking-ul personal

  6. SPOFING!!daca nu e pe romaneste cum vreti sa feriti romanul de escorcherie??Suntem pe tara bilingva??

  7. Eu le spun ca nu ma intereseaza subiectul, sa nu mai sune la numarul apelat, sa il stearga din baza lor de date, ca daca mai suna a doua oara fac plngere la politie. Si apoi pun telefonul linga radiou, dau radioul tare, si din cind in cind verific daca au inchis. Daca incearca cu alo-alo sigur se vor enerva cind constata ca nau pe niemni pe fir sa-l prosteasca si vor inchide, iar eu verific din cind in cind daca au inchis sau mai ii las pe stand-by cu muzica de la radiou data tare. Dupa aia nu prea mai suna, poate mai incearca o data sau de doua ori si apoi renunta. Iar daca e o autoritate publica, sigur ma contacteaza doar pe posta, in scris, daca e vre-o problema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.