Austriecii de la Strabag, ameninţaţi cu penalităţi „de nu vor mai lucra în judeţul ăsta!”

La termenul scadent de finalizare a lucrărilor (30 august 2023), Lotul 2 al Culoarului Trafic Mureș Nord pe care asfaltează austriecii arăta ca o cursă cu obstacole. Pe o distanţă de câţiva kilometri, drumarii au spart asfaltul proaspăt turnat ca să ridice gurile de canal. Laurenţiu Nistor, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, îi ameninţă pe austrieci cu pnalităţi „de nu vor mai lucra în judeţul ăsta!”

Cea mai hârşită promisiune electorală a ultimelor trei campanii din judeţul Hunedoara iese la pensie anul acesta. Denumit „Culoarul Mureş Nord”, proiectul a fost lansat prima dată prin 2008, dar din diferite motive el a fost mereu amânat. Asfaltarea Culoarului Trafic Mureș Nord trebuie să se încheie la finalul lunii octombrie. Sunt peste 65,8 kilometri de drumuri judeţene care trec pe teritoriile a şapte unităţi-administrativ teritoriale, scopul lucrărilor fiind asigurarea unei noi variante de transport, alături de autostrada A1 şi DN7. Culoarul începe în comuna Ilia, trece prin zona localităţilor Brănişca, Vălişoara, Şoimuş, Băiţa şi se încheie în Geoagiu, la limita cu judeţul Alba. Proiectul este finanţat cu fonduri europene în valoare de peste 35,74 milioane euro. Lucrările au fost împărţite în trei locuri, lotul 2 fiind adjudecat de firma Strabag, singura care nu a respectat termenele de execuţie.

Austriecii lucrează încet şi prost

În luna iulie, preşedintele CJ Hunedoara avertiza că lucrările pe acest lot, care însumează 34 de kilometri, se află în întârziere, iar compania Strabag a solicitat încă o amânare, deoarece nu s-a putut încadra în termenele asumate. „Am vizitat șantierul și am dorit să văd care este stadiul lucrărilor la cele două noi poduri de la Bârsău și de la Banpotoc. Deși vremea o permite, la muncă erau prezenți puțini angajați. În aceste condiții, consider că firma și-a organizat defectuos activitatea și a prevăzut personal insuficient pentru o lucrare de asemenea amploare. Sunt total nemulțumit de ritmul lucrărilor pe acest tronson, mult întârziate, care ar putea atrage după sine pierderea fondurilor europene obținute pentru realizarea acestui proiect. Pentru a clarifica situația, am convocat la discuții, la sediul Consiliului Județean Hunedoara, reprezentanții companiei Strabag. Pe celelalte două loturi ale proiectului, atribuite altor constructori, nu au fost probleme. Din contră, pe lotul 3, pe DJ 705, care face legătura între Orăștie (DN 7) și Geoagiu Băi, lucrările s-au finalizat înainte de termen, iar pe lotul 1, pe DJ 706A, cuprins între Bârsău și Ilia, a mai rămas un singur sector în lucru, cuprins între Bretea Mureșană și Ilia”, declara Laurenţiu Nistora la vremea respectivă.
Cea mai mare investiţie din vestul ţării
Zilele trecute, şeful judeţului ne spunea că termenul a fost prelungit cu două luni şi sta pe capul austriecilor să finalizeze lucrarea la timp. „Au termen până la sfârşitul lunii octombrie, dar nu-i las. Săptămânal îi chem la raport. Dacă nu se încadrează în contract le acordăm penalităţi, dar eu sper să nu fie cazul”, mai spune Laurenţiu Nistor.
Potrivit administraţiei judeţene din Hunedoara, modernizarea Culoarului Trafic Mureș Nord este cel mai complex proiect de infrastructură derulat de Consiliul Județean Hunedoara, finanțat prin POR 2014-2020, prin care se modernizează circa 70 de km de drumuri județene de pe Valea Mureșului. Suma alocată pentru realizarea acestui obiectiv de investiții este cea mai mare din regiunea Vest, fondurile atrase ridicându-se la 161.742.850,96 lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

6 Comentarii

  1. „Dorel”austriac? Strabag se numeste…. Ati avut drumari , tunelisti , podari si ce mama dracului v-a mai trebuit. Luati Strabag. V-ati batut si va bateti joc de firmele romanesti si de forta de munca calificata din tara noastra .De aia bajenesc meseriasii.

  2. Asta e calitatea ceruta si impusa politic de guvern, de ce sariti pe austrieci daca au mana libera la escrocherii direct de la cotroceni?!

  3. Asa se lucrează ! Se toarnă Asfalt pe deasupra la Canale si dupa aceea se ridica Canalele . Nu are cum sa toarne Asfalt ! Ca daca Ridica Canalele si toarna Astfalt nu mai este la Nivel Asfaltul se fac Plombe la Canale !

  4. Daca Ridica Canalele mai innainte dupa aceea este prea Innalt Asfaltul pe Deasupra la Canale ! Si nu are cum sa Asfalteze sa Taseze Asfaltul !

  5. Asfaltul se toarnă numai cu Masini speciale pentru Asfalt ! Si toarnă Asfaltul la aceeasi Grosime pe Latime de 3 Metrii si nu are cum sa Ocoleasca Canalele !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.