Asociația Pro Infrastructură (API) a publicat o analiză detaliată privind stadiul proiectelor de autostrăzi și drumuri expres din România, evidențiind o discrepanță semnificativă între previziunile de la începutul anului și situația actuală. Potrivit organizației, cele mai multe lucrări au înregistrat întârzieri considerabile, iar livrările sunt sub așteptări.
Întârzieri pe majoritatea șantierelor
În primele șapte luni ale anului, au fost deschiși traficului puțin peste 55 de kilometri de autostradă și drum expres. Printre proiectele finalizate, se numără:
Lotul 1 al A7 Buzău-Focșani (UMB), inaugurat pe 11 iulie, cu câteva luni mai târziu decât estimările inițiale;
DEx12 Albota-Pitești, deschis în iulie, deși era prognozat pentru aprilie-mai;
A1 Pitești-Curtea de Argeș (jumătatea de nord), inaugurat pe 11 iunie;
A0 Sud (Aktor), finalizat la 30 iunie;
DEx4 Tureni (Dimex-Con-A), inaugurat pe 10 iulie.
În cazul tronsonului A7 Mizil-Buzău Vest, lucrările sunt finalizate, însă deschiderea întârzie din cauza unor probleme tehnice la structurile metalice, iar termenul de inaugurare rămâne incert.
Estimări pentru restul anului
API estimează că până la finalul lui 2025 vor fi dați în trafic aproximativ 119 kilometri de autostradă și drum expres. Printre sectoarele cu șanse mari de finalizare se numără:
A7 Mizil-Buzău Vest și Buzău Vest-Buzău Est;
A7 Tișița-Răcăciuni (în scenariul pesimist, doar Tișița-Adjud Nord);
A3 Zimbor-Poarta Sălajului;
A0 Nord lotul 4;
Mini-sectorul A7 de lângă Buzău (Nurol), prevăzut pentru noiembrie.
Un scenariu ultra-optimist include și finalizarea podului hobanat de la Galați pe DEx6, ceea ce ar putea adăuga încă 11 kilometri la totalul anual.
Perspective și concluzii
La începutul anului, API anticipa că România ar putea depăși borna de 1500 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres până la finalul lui 2025. În prezent, organizația estimează că rețeaua va atinge cel mult 1450 de kilometri, chiar și în scenariul cel mai favorabil.
Astfel, analiza confirmă că ritmul de lucru al constructorilor, deși bun pe anumite șantiere, nu reușește să compenseze întârzierile acumulate. Asociația subliniază că este nevoie de o mobilizare mai susținută pentru atingerea obiectivelor asumate în infrastructura rutieră.
noi oricum votam psd pnl usr sau udmr.turcan sau bogdan ai vrem pe viata alesi.nicusor dan sa devina imparat .ce mai organizam alegeri libere bani stricati.
Lăsați panarame că Ak t. or greci care au făcut 20 km in 4 ani pe A0 cu rugăminți ..și bulgari care își bat joc de poduri..pe Mizil Buzau….dați afară definitiv din RO de la orice lucrare de orice fel. Să rămână doar constructori serioși ce dau calitate și rapiditatea cea mai mare.
Borfașii maneliști si incompetenții dau vina pe constructorii străini. Unui-i bulgar, altu-i grec, austriac sau spaniol. Toti îs prosti… în afară de rumân !
Când ai un minimum de competență, publici un caiet de sarcini complet si exigent, care să acopere eventualele situații „nedorite” si prevede penalități în consecință.
Bine ca au finalizat CIOLACU si grindeanu atostrada directa de la targu-muresh spre budapesta. Era prima prioritate a lui Orban.
Puneti un userist la transporturi si vom inugura autostrazi de macadam..
Cu toate acestea, in domeniul autostrazilor si in general al drumurilor, realizarile din 2024-2025 au fost la superlativ. Ptr intarzieri nu au fost vinovati guvernantii. Sa mergem noi tot asa ,,prost” si in continuare si va fi bine…..[Rumburak]
Germania intre 1933-1940 a construit cca 1000 km autobahn pe an,iar in conditii de razboi 1941-1944 cca 500 km /an
Hai,ca se poate!
Cum poți să visezi că maneliștii puturoși ar putea face vreodată realizări care să rivalizeze cu cele ale nemților ??!
Daca nu erau obligați de americani să facă drumurile în România, pe care sa circule efectele militare, fiți siguri că nu era decât furt financiar total cum s-a întâmplat cu Bechtel și cu destule. Așa că, sa nu se mai laude in pastele mamii lor de mincinoși.