O avarie majoră a sistemului informatic al Registrului Auto Român (RAR) a paralizat, începând de joi, activitatea sediilor din întreaga țară și a afectat operațiunile stațiilor de Inspecție Tehnică Periodică (ITP). Incidentul, descris de oficialii instituției drept unul „fără precedent”, a fost cauzat de o problemă tehnică la sistemele de prevenire a incendiilor din camera serverelor.
Incident tehnic neprevăzut și efecte în lanț
Reprezentanții RAR au explicat că un incident tehnic a provocat o întrerupere totală a echipamentelor IT esențiale, blocând toate activitățile desfășurate cu publicul. Mai mult, aplicațiile necesare pentru colaborarea cu stațiile ITP autorizate au fost de asemenea afectate, împiedicând eliberarea documentelor pentru reviziile tehnice.
„Un incident tehnic neprevăzut, apărut în camera serverelor și generat de sistemele de prevenire a incendiilor, a provocat o întrerupere a echipamentelor vitale care susțin infrastructura IT a RAR. Din acest motiv, suntem momentan în imposibilitatea de a desfășura activități cu publicul în toate sediile din țară”, au transmis oficialii instituției.
Deși inițial se preconiza o remediere rapidă, problemele au persistat, iar clienții programați au fost anunțați că trebuie să-și reprogrameze vizitele.
Scuze publice, dar fără o soluție rapidă
RAR a cerut scuze clienților pentru inconvenientele create, asigurând că echipele tehnice lucrează la soluționarea situației. „Momentan, toate activitățile cu RAR și stațiile ITP autorizate sunt sistate. Șefii reprezentanțelor contactează deja clienții programați pentru a le explica modul în care se pot efectua prestațiile,” au precizat oficialii printr-o postare pe rețelele de socializare.
În cursul serii de 21 noiembrie, a devenit clar că blocajul va continua. Instituția a anunțat că toți clienții programați pentru ziua respectivă ar trebui să revină a doua zi, pe 22 noiembrie, conform programărilor inițiale. Documentele necesare, precum Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV), vor fi procesate ulterior, iar clienții vor fi notificați când pot să le ridice.
Activitatea, încă paralizată în dimineața zilei de 22 noiembrie
Chiar și în dimineața zilei de vineri, 22 noiembrie, situația era departe de a fi rezolvată. La ora 7.00, site-ul oficial al RAR rămânea nefuncțional, împiedicând programările online la unitățile RAR și stațiile ITP. Clienții afectați nu aveau încă un orizont clar privind momentul în care activitatea instituției va reveni la normal.
RAR a decis, de asemenea, ca plata pentru serviciile oferite să fie efectuată doar în momentul eliberării documentelor, pentru a evita dubla inconveniență pentru clienți. „Întreaga noastră echipă face eforturi pentru a reveni cât mai repede la normalitate și pentru a diminua efectele negative pe care această sincopă le are asupra clienților,” a transmis instituția.
Isi acopera urmele. Dupa ’89 acolo a existat o veritabila mafie pastorita de securisti.
Tot mă mir cum au trăit oamenii pînă la digitalizare. Dar și atunci se închideau toate reareurile că ba se termina hârtia, ba nu mergeau pixurile.
Susțin că digitalizarea este băgată nu să scoată birocrația (orice durează la fel de mult sau mai mult) și birocrații (sînt mai mulți decît la 1989 la aproape jumătate români) ci ca omul de rînd să n-abe pe cine da vina iar frturile și nedreptățile să fie puse pe seama octeților.
Bravo! Si la Nederlanden s-a intamplat ceva asemanator cu cativa ani in urma. Cine a conceput si implementat sistemele alea anti-incendiu trebuie premiat. Dar se putea si mai rau, de exemplu sa schimbe aplicatia asa cum s-a intamplat la aia la care se face inregistrarea firmelor.
Traiasca „digitalizarea” pa du ch il or cu abonament la buzunarele romanilor!
… cand vin „avariile” in sistemul bancar.
Asta nu-i nimic. La medicii de familie e ceva frecvent sa nu mearga programul, sa astepti ca prostul cateva ore si apoi sa-ti spuna sa vii a doua zi sa-ti dea reteta……[Rumburak]
AI IAIA AI …!