Aviz amatorilor! A încasat-o rău

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobilă, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte faţă de consumatori, în scopul majorării costurilor abonamentelor, a anunțat instituția într-un comunicat.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat un control la unul din operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă, autosesizându-se în ceea ce priveşte mesajele pe care acesta a început să le trimită abonaţilor săi, prin care îi informează de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă. Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar”, se arată în comunicat.

În urma controalelor declanşate de ANPC, s-a constatat încălcarea Legii 363/2007 republicată, respectiv Art. 2 lit. h, care precizează că legiuitorul defineşte „diligenţa profesională – competenţa şi grija aşteptate, în mod rezonabil, de un consumator din partea comercianţilor, în conformitate cu practicile corecte de piaţă şi/sau cu principiul general al bunei-credinţe, în domeniul de activitate al acestora”, şi Art. 4 alin. 1, care precizează că „O practică comercială este incorectă dacă:
a) este contrară cerinţelor diligenţei profesionale; b) deformează sau este susceptibilă să deformeze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau căruia i se adresează ori al membrului mediu al unui grup, atunci când o practică comercială este adresată unui anumit grup de consumatori”.

„S-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creştere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaţilor în condiţiile în care procedurile de renunţare la contract, sau de portare a numărului într-o altă reţea, sunt complicate şi necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relaţie contractuală cu acesta”, precizează reprezentanţii aNPC.

În urma controalelor efectuate, ANPC a aplicat o sancţiune în valoare de 70.000 lei, în conformitate cu prevederile Legii 363/2007 republicată, privind practicile incorecte.

„Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, comisia întrunită la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent”, se mai precizează în comunicat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Alexandru Visan 3297 Articole
Author

11 Comentarii

  1. Asta inseamna legea ? Amendarea operatorului ? Dar cu clientii operatorului cum ramane ? Vor primi banii inapoi ? … Nu intereseaza pe nimeni …

  2. Operatorul asta nu o fi cumva Vodafone ? Ce atata secretomanie ?

  3. Vodafone face de mult timp „nefacute” exemplu, pentru acelasi ANCP : la cartela prepay, daca ai incarcat 5 Euro, sau mai mult, Vodafone ti ia (modalitatea se circumscrie unui furt) sub, chipurile, beneficiu ” esti client platinum … etc.” chiar daca TU NU AI OPTAT NICIODATA pentru una dintre ofertele de 5, 6 euro s.a.; in cazul in care le ceri socoteala, iti comunica intr-un final ca poti sa-ti recuperezi banii printr-un mesal (CREDIT)la un namar scurt ! In gama acelorasi practici incorecte, ARSIS (partener Vodafone) „ofera abonamente avantajoase” persoanelor trecute de 80 de ani, in ciuda faptului ca, este evident, acestia fie nu aud /vad / nu inteleg ca sunt obligati la un contract pe termen de 2 ani, motiv pentru care ar trebui obligati sa faca publica lista contractelor persoanelor fizice trecute de 75-80 de ani, si crearea posibilitatii reale ca acestia sa opteze, in constiinta de cauza, DACA ISI DORESC SAU NU un atfel de abonamente ! Sper ca ANPC sa se autosesizeze !

  4. este vorba despre Telekom. Acesta a trimis clientilor scrisori prin care informeaza clientii despre scumpirea abonamentelor, scumpire datorata cresterii costurilor lor datorita modificarilor legislative. In marinimia lor poti sa reziliezi unilateral contractul in termen de o luna

  5. La cifra lor de afaceri, valoarea amenzii este un scuipat pe obrazul clientilor.

  6. Operatorul la care suntem cu TV și telefonie fixă, proprietatea miliardarului invizibil a majorat imediat cu schimbării legislative ½ euro abonamentul. Prin extrapolare la o piață de 2 338 000 abonați înseamnă ca 1 669 000 euro pe lună adică anul acesta va câștiga în plus peste 18 000 000 (optsprezece miloane) euro. Și “a încasat-o rău” adică fost amendat cu Vai,Vai cu 13 700 euro! Caraghioșenia ineficiență care este instuția ANPC din punct de vedere a prevenirii abuzurilor și al urmăririi unui abuz amendat este ZERO. Acum ani mulți același operator ne-a bagat un euro pe gât pe lună “mentenanță”. Temutul ANPC la reclamațiile oamenilor l-a obligat să revină. Două luni din vreo 6, a revenit la vechiul preț și ne-a returnat bani, apoi a uitat de returnat, dar a rămas la vechiul preț, după care după alte câteva luni a majorat din nou și a ținut-o tot așa până în martie anul acesta când a adaugat jumătatea de euro. Și așa va râmâne! Este ca și cu TVA. Micșorare lui de la 24% la 9% a scumpit în Sibiu pâinea și a dublat profitul producătorilor locali. La fel la lapte, patiserie brânzeturi.

  7. Includeti pe lista neagra si firma Orange care, de doua luni a majorat abonamentul cu 15%. Se aude Protectia Consumatorului?
    Si nu mai dati vina pe Dragnea ca gresiti fundamental. Responsabili sunt acesti nemernici de multinationali care au gasit in Romania un sat fara caini numai bun de jefuit.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.