Blocada Odesei, spartă la Constanța

Joi după-amiaza, în condițiile dificile din portul ucrainean Odesa, Portul Constanța a devenit o poartă maritimă și pentru produsele Ucrainei. A fost încheiat procesul de încărcare pentru o primă navă cu cereale transportate din țara vecină. Este o știre economică de top pentru că, în ciuda războiului, producția de cereale din Ucraina, mare producător mondial în domeniu, a fost eliberată de presiunea războiului. Se eliberează silozurile cu capacități de milioane de tone și se deschide fluxul pentru recoltele din țara încercată de război și amenințată să fie obstrucționată la ieșirile portuare. Pentru prima dată, Comvex SA, cel mai modern și rapid terminal de cereale din Europa, a terminat de încărcat nava Unity N de 71.000 cu tone cu porumb și i-a dat liber pentru destinație.

COMVEX SA, de 30 de ani, mereu pe val

Plecarea din dană a navei UNITY N este un prim mare semn de succes în eliberarea Ucrainei din tentativa de împresurare și blocaj economic desfășurată de armata rusă. Este dovada că mărfurile din Ucraina și pentru Ucraina pot tranzita eficient și rapid țara noastră și pot pune capăt unei blocade. Într-o declarație făcută pentru Tribune de Geneve și preluată de Rador, Viorel Panait, director Comvex avea să sublinieze o „urgență” absolută: „a ajuta Ucraina să-și redirecționeze exporturile de cereale prin Constanța și alte structuri portuare. ”Țările africane sunt dependente de grâul din Ucraina, dar și din Rusia”, a spus el. „Ar putea fi război pentru aceste piețe în viitorul apropiat. UE trebuie să acționeze rapid pentru a pune în aplicare mecanismele necesare exporturilor ucrainene”, a mai spus Viorel Panait.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 15
Author

28 de Comentarii

  1. Ucraina nu va mai avea iesire la Marea Neagra si nici la gurile Dunarii,datorita tembelului de Zelenski..

  2. Ucraina nu este in blocaj economic! Rusia încearcă „civilizații” sa o bage in blocaj economic.

    Fii amabil si citește dicționarul economic înainte sa spui prostii.

    Pe termen lung, portul Odessa va fi revigorat sub administrarea Chinei, iar Constanța va fi inexistent. Ambele porturi au același profil, iar businessul cu cereale va fi manageriat de China, prin Odessa.

  3. Vorba aluia: ,,Prostia ingroapa Romania”.
    Eu garantez ca nava asta va fi scufundata de rusi la intoarcere, daca nu cumva ne vom trezi si cu vreo racheta in portul Constanta. Rusii nu iarta.
    Ma uit la TV si alte subiecte de discutie nu sunt:
    -Mercenari romani trimisi sa lupte in Ucraina.
    -Ce armament trimite Romania in Ucraina.
    -Unirea Romaniei cu Moldova.
    Toate sunt nunmai tampenii, nimic nu-i real, dar cine asculta posturile TV romanesti este convins ca sunt fapte reale. Vom fi implicati nevinovati din cauza unor imbecili de la televiziunile noastre.
    Cred ca aia de la ambasada rusilor din Buc nu mai opresc televizoarele. Nici n-au nevoie de spioni. Afla toate de la TV.
    Nici nu ma mir ca suntem avertizati de rusi ca o cautam cu lumanarea.

  4. Bre,ne-am mai tras un cerc de tinta pe noi din cauza unor talambi domboviteni ,care in caz de rezbel vor fugi primii cu avioanele din tara.Ghinion.Nici macar nu stiu ce castigam de ne bagam in borsul ucrain.E la mintea cocosului ca vom primi una peste ochi de la rusnaci cat de curand..Rominia euriopeana,Rominia norr-maa-laaa,Rominia lucului bine fecut.Hi..hi..hi..dragii miei rumani.Ghinion.

  5. Granele ukrainene erau probabil in Romania in silozurile Port Constanta . De aici inainte va fi mult mai greu. Podul de cale ferata de la Limanul Nistrului a fost aruncat in aer, alte cale de acces spre Romania este doar prin Rep. Moldova sau prin nord, Vama Siret.
    Boghiurile se pot schimba numai la Galati si la Radauti,asa stiu eu. Necesarul de vagoane pentru multe milioane de tone este alta problema. S-ar putea ca Romania sa nu aiba aceste vagoane, pe care le-am tot casat la fier vechi. Infrastructura este ca si moarta , media orara de transport pentru vagoanele incarcate este de 20 km/ ora. De la Radauti la Constanta garniturile vor face 2-3 zile , cu restrictiile de circulatie in vigoare. Din pacate niciodata nu suntem pe faza, nici acum. Constanta are o sansa unica de care trebuie sa profite. Mai trebuie sa vrea si marile concerne care detin ( da, da , asa este ) silozurile cele mari de pe linia Constanta Bucuresti. Statul Roman ar trebui sa intervina, dar de frica a si facut in izmene ! Mai departe, ukrainenii vor vinde granele ieftin, cu conditia sa aiba asigurate transportul, insilozarea si incarcarea pe nave cu prioritate. De aici va veni si presiunea pe pretul granelor romanesti sa se vanda sub pretul celor din ukraina, si evident sub pretul de productie. Mai mult , navoslirea va fi grevata de costuri aditionale legate de traficul in zona de razboi, asigurarile fiind duble sau chiar triple. Toti vor face bani din afacerea asta, mai putin fermierul roman.Dar deja a devenit regula bunului slugoi ca rumanii sa pierda pe toata linia !

    • O fi dat Johanis ordin ca vecinii sa fie scutiti de taxe? Nu se stie ce i-au ordonat stapanii. Dar daca Constanta face bani atunci este foarte bine. Sa te expui insa pe gratis ar fi o alta palma data de Johanis supusilor sai.

  6. Acum exportă dar la anul ce vine o să țipe de foame, că noua recolta n-o să prea fie, în condiții de război.

  7. Haha, e ca si cum ai spune ca blocada Odessei a fost sparta prin Rotterdam

  8. „deja a devenit regula bunului slugoi ca rumanii sa piarda pe toata linia” – asta rezuma perfect ceea ce se intampla noi dupa 1989

  9. Roamania ajuta Ucraina sa-si exporte produsele prin porturi romanesti, ajuta ca armele sa ajunga la armata ucraineana. Romania trebuie sa spriine lupta unui popor demn impotriva invadatorilor rusi de la care nu am avut parte decat de ocupatie si jaf de-a lungul secolelor. Ucraina este ajutata de lumea civilizata alaturi de care tara noastra trebuie sa ramana. Salbaticii sa fie ixolati ramana in lumea lor… acesti ucigasi de femei si copii

  10. @ Boko Haram – vagoanele de care vorbesti stau pe linii pe la Marasesti si sunt ale aluia de la Toflea cu GFR . Si pe la West-Rail ,si la Unicom ,etc . Au fost altii „destepti „si nu le-au taiat . acum un pic de igienizare si-s ca noi.Dar cu grinele romanesti ai dreptate !

    • Pentru transportul cca 5 milioane de tone pe an grâu din Ukraina, plus producția de grâu din Țară,necesarul de vagoane tip container (daca la asta te referi Dumnezeul Evreilor ?), estimat pentru asigurarea ritmicitatii de la Rădăuți la Constanța si condiționat de traficul CF de vara și de ritmul schimbarii boghiurilor, este de cca 20.000 vagoane. Le ai numărat meștere pe alea din triajele GFR? La cat ai ajuns? Nu vorbim aici de bou vagoane ce se descarca ridicând oblonul. Și mai este problema insilozarii. Ai soluții? Eu nu am, controlul asupra insilozarii este la Cargill, Trafigura, Vitol și ceilalți angrosiști care fac munca de caritate din exportul de grâne din RO, raportând de ani și ani de zile profit negativ.

  11. In anii 90 din embargoul impotriva Iugoslavii multi au facut bani frumosi prin incalcarea grosolana si exportul de produse petroliere prin conducte ingropate pe sub Dunare, mostenite din socialism.

    Noi generatii de imbogatiti asteapta sa faca bani frumosi pe spinarea exporturilor ucrainiene.
    Blocajul Rusiei si al Ucrainei risca o criza alimentara mondiala serioasa si pe termen lung. Si daca ostilitatile se mai domolesc criza nu pleaca, tot vine.
    In Rusia si Ucraina trenurile deraiaza de la razboi in Romania de la caldura ai nepasarea statului.

  12. Bravo Romania Slava Ucrainii…sa le aratam salbaticilor ca nu ne e frica de ei si ne ajutam unii pe altii.

  13. @Boko Haram
    Dle . iti multumesc pt informatiile relevante .

    • Cu multa placere! Cu ce va ocupați? Eu am lucrat ceva timp în comerțul cu derivate petroliere, de acolo am unele cunoștințe și amici care sunt din ramura mișcare a CFRm

  14. Păi bre. O intrebare simplă,..De ukraina nazistă atacă transnistria, (toate semnele asta indică) iar Moldova iți va solicita ajutorul, VEI INTRA IN LUPTĂ DE PARTEA RUSULUI ???

  15. Daca mergem pe drumul pe care am pornit impotriva ursului intr-un an de zile de portul Constanta vor ramane doar fiarele mormane.

  16. Plin de papagali pro-rusi si crescuti cu frica de mizeria aia de tara pe aici. Multe nevertebrate colcaie prin tara asta, noroc cu SUA ca ne ia la suturi sa ne miscam ca altfel dormeam in bratele muscalilor cu un Lukashenko la putere…

  17. @Luci/Imbecile cand ne-or cadea bombele rusesti termonucleare pe noi o sa-ti para bine. Tu nu esti roman, tu esti o jivina spurcata care stie romaneste si uraste in sine ei Romania. In mod sigur esti khakhazar ca Zelinsky.

  18. @boko haram
    Foarte interesant. De asta imi place sa citesc comentariile. De multe ori sunt informatii mai interesante decat in articol.
    P.S. De citit ce spune un colonel elvetian despre situatia din Ucraina. (Jacques Baud)

  19. Mai laudati-va mult cu spargerea blocadei si n-o sa mai iesiti nici cu Yolele din port.

  20. @Boko Haram 8:50
    Profesor de istorie. Economicul e fluviul de adancime care poate explica evenimente istorice pe care in general le atasam afirmarii unor principii sau personaje .
    Cel mai flagrant exemplu la indemana , contemporan , este impunerea „dimocrasi ” ( principiu , valoare) cand in fapt mobilul e jaful ( economicul ).

  21. @Marele Urs
    Nu va faceti iluzii cu Ucraina, ea nu va fi recunoscatoare niciodata pentru ajutor. Dimpotriva, va considera ca portul Constanta le apartine lor si a fost ocupat de Romania. Cu satane spurcate nu trebuie sa te incurci. Avem dovada blestematului lor presedinte care pretinde ca Moldova a fost furata de romani de la ucraineni. Cand se vor linisti apele, ei vor trece la actiune. Nu mai incalziti la san acesti serpi veninosi care au deschis firme care vand copii in occident pentru organe, sub pretextul infierii. Au fost descoperite o serie de firme care se ocupau de asa zisele afaceri cu mame de imprumut, dar dupa nasterea copilului inseminat artificial nu se mai stia nimic de soarte acelor prunci creati ca surse de organe sau pentru adrenochrom (cel mai puternic narcotic extras din sange uman) foarte cautat de „elite” si la Hollyood. Atentie mare la ucraineni, sunt extrem de perfizi. Doar rusii au reusit si i-au mai tinut in frau pe acesti urmasi satanici ai khazarilor.

  22. @ Boko Haram-Eu nu am numarat vagoanele respective ,dar am vazut un numar impresionant garate pe linii prin unele gari( boala veche sa calatoresc cu trenul) si nici nu am cunostinte atit de multe despre comertul cu grine ,dar vagoanele noastre cu ale lor ar fi un numar impresionant . Si da , de cind nu se mai fabrica boghiuri in Romania e o problema cu ele… Oricum multumesc pentru informatii. Aaaa si nu sunt Dumnezeul evreilor asa cum dumneata nu poti fi gruparea aia islamista . Cu stima !

  23. @Boko Harum, Cargill-ul unde se baga trebuie sa fie o super excrocherie.
    In general lucreaza pe contractele de ajutoare pentru Lumea a-3-a.
    O sa vezi ca preturile ajung si de 5 ori mai mari decat pe piata libera.
    Am lucrat la un contract cu grau New Orleans-Maputo Mozambic.
    Te doare capul. Nici 20% din valoarea ajutorului nu ajunge unde trebuie.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.