BMW trece la mașini complet electrice. Milioane de euro investește în uzină

BMW AG urmează să investească 650 de milioane de euro în modernizarea uzinei de lângă Munchen, care urmează să devină prima facilitate a producătorului german de automobile destinată exclusiv pentru producția de mașini complet electrice, informează Bloomberg, potrivit B1Tv.

Compania a anunțat public că investiția spațiilor de producție de lângă Munchen vizează modernizarea a patru corpuri de clădiri și instalarea unei noi linii de asamblare.

Procesul urmează să fie finalizat până la finalul anului 2027.

În prezent, această uzină, la care BMW produce încă din anul 1922 și unde lucrează aproximativ 7.000 de angajați, asamblează modele echipate cu motoare pe combustie, modele hibride de tip plug-in şi modele electrice pe baterie precum i4.

Constructorul de automobile german intenţionează ca în 2026 să înceapă să producă la uzina de la Munchen noul model electric „Neue Klasse”, care promite o autonomie mai mare şi o perioadă mai scurtă de încărcare, în paralel cu automobile cu motoare pe combustie.

Începând din 2027, de pe liniile de asamblare ale fabricii vor ieși numai automobile electrice, un moment care va pune capăt la 75 de ani de producţie de automobile cu motoare pe combustie la această uzină.

Sedanul electric „Neue Klasse” va fi produs şi la noua uzină BMW care se construiește la Debrecen,  în Ungaria, precum şi la uzinele de la Shenyang, China, şi San Luis Potosi, Mexic.

Investiția făcută BMW AG reprezintă o veste bună pentru întreaga econome germană, care trece printr-o perioadă dificilă, afectată de creşterea preţurilor la energie, a costurilor forței de muncă, precum şi de încetinirea activităţii economice.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

13 Comentarii

  1. luati-va masini elctrice sa fiti la cheremul celui care a facut softul…

    va recomand filmul „Class of 09″… un pic despre cum va arata viitorul credulilor? readuce in discutie vechiul Minority report…

    plus invadarea neuronala prin frecvente anumite deszvoltate de propriul telefon, plus cimpurile electro-magnetice care nu sint benefice, plus poluare apa, aer sol plus, plus plus tot ce a facut si face lumea asta „civilizate” si „democrata”…

    cum arata viitorul elitei de azi??? cam naspa… iar ca canarii aia de la davos s-au dus sa manince mici si sa rigiie berea…

  2. La asa monstruozitati de „masini” (concepute probabil de niste designeri beti manga), cred ca pina si cocalarii vor prefera sa-si cumpere Dacia ! Un „borcan de iaurt” ca cel din poza poate intra la concurenta in uritenie doar cu Nissan Juke, Fiat Multipla sau cotetul ala de gaini rusesc prezentat acum citeva zile de Cotidianul …

  3. De unde se va incarca?
    Se scoate pe fereastra cablu de la priza de 220V?

  4. Încă o dovadă că lumea e condusă de cîteva familii. Dacă era cum zic ei măcar unul din marii constructori de mașini ar fi luptat pt motoarele cu combustie internă unde erau mari și tari. Se vede limpede că toate marile companii, majoritatea mijlocii, sînt ale cîtorva. Nu e nici o concurență.
    Multinaționala la care-am lucrat avea înțelegere cu Philips și GE, erau primii trei mondiali în domeiu, să-și folosească-ntre ei invențile brevetate fără a plăti nimic.
    Prin anii 2000, în domeniul meu, a apărut din senin o companie ce-a luat caimacul pe piața Americană. Toți bănuiam că e o fațadă ce folosește cunoștințele, poate și oamenii, celor trei amintite mai sus. Povestea cu Tesla e trasă la indigou!
    PS Cineva-mi povestea că ce tare-i Tesla, parcă igrec, că are lumini ambientale…dacă unul ce-a făcut politehnică e prostit cu așa ceva ce să zic de cei cu umaniste.

  5. Mașini de spălat, de călcat, de facut tăiței,de tuns iarba,…
    Oare nu se încearcă limitarea deplasărilor în europa?…hai gândiți-vă?…eu cred că da!…
    Câte zile faci de la bucurești până la berlin?…sa ne spună tovarășii se la BMW!…

  6. De fapt fortarea acestor „masini” este indemnul sa renuntam la masini…:)

  7. Dintr-o masina cu un design frumos si bine echilibrat BMW cu masca cea imensa e oribil. Facut special pentru manelistii cei mai grobieni. In privinta EV good luck…cine naiba sta ore in sir la coada la incarcat. Plus cine naiba cumpara o masina veche de cativa ani cu bateria pe duca….

  8. La temperaturi extreme, bateriile cu litiu nu pot fi încărcate. Dacă încercați să le încărcați, bateriile devin instabile și apoi INUTILIZABILE. Bafta !

  9. În poză, în cel mai bun caz, e vorba de „concept car”; 99%, arunc și eu, nu ajung niciodată în producție. Pe deasupra o mașină cu baterie n-are nevoie de mască să intre aer.

  10. ideea de „automobile electrice” e pt. prosti si pt. putzini criminali -„oameni de succes”- cu f. multi bani…

    in fapt se pun bazele unei industrii electro-tehnice speciale,mecatronica
    ce va livra roboti umanoizi si roboti asemanatori cainilor:
    -NOILE FORTZE DE „SECURITATE URBANA”!!!!!!!

  11. S-au dilit cu totul.Parcă vor să-și rupă gâtul cu tot dinadinsul.Succes!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.