
Primul tren nou produs de polonezii de la PESA, achiziţionat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), este programat să sosească în România la sfârşitul semestrului I al anului viitor, pentru a intra în teste în vederea autorizării de circulaţie.
Echipele de proiect RE-R1 (rame regionale electrice) şi RE-IR2 (rame interregionale electrice) ale Autorităţii sunt în fabrica PESA de la Bydgoszcz (Polonia) pentru a verifica stadiul producţiei celor 82 de trenuri contractate de la producătorul polonez, contracte semnate în decembrie 2023 şi, respectiv, ianuarie 2024.
„Producătorul (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna – PESA – n. r.) a programat pentru sfârşitul semestrului I 2025 aducerea primului tren în România pentru testările în vederea autorizării de circulaţie. Trenurile vor fi predate spre exploatarea în serviciul public al României celor şase operatori sub contract pe 10 ani, după o metodologie care a ţinut cont de cota de piaţă a fiecăruia”, a declarat, marţi, pentru AGERPRES, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.
Pe 30 ianuarie 2023, reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) şi ai producătorului polonez de material rulant Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA) au semnat contractul de achiziţie a 62 de rame electrice regionale (RE-R).
Valoarea totală a proiectului este de 3,23 miliarde lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată din Programul Transport (PT) 2021 – 2027, cu cofinanţare de la bugetul de stat.
Contractul este împărţit pe trei loturi, şi anume: Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Sud – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani; Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa; Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – Braşov, Bucureşti Nord – Roşiori, Bucureşti Nord – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti.
De asemenea, PESA a câştigat şi licitaţia pentru achiziţia a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanţă pe o perioadă de 15 ani.
Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite în baza HG 1.453/2022, pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Braşov – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi/Suceava; Galaţi – Mărăşeşti – Bacău – Paşcani – laşi/Suceava; Galaţi – Brăila – Făurei – Feteşti – Constanţa (Mangalia); (Mangalia) – Constanţa – Feteşti – Brăila – Mărăşeşti – Bacău – Paşcani – Iaşi/Suceava; (Giurgiu) Bucureşti – Ciulniţa – Călăraşi.
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea şi Craiova- Calafat, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate şi pe următoarele rute de circulaţie: Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
vine după ce vine geanta?
Ca aia de la Craiova au doar papornite de rogojina, săracii de ei?
Asa e cind ti-ai distrus propria industrie, cumperi pe bani grei bunuri facute de altii si propria mina de lucru, odinioara inalt calificata, pleaca sa lucreze la straini ceea ce ei nu vor sa atinga.
Exista fabrica de vagoane la Arad?
Există!
Exista fabrica de locomotive la Craiova?
Exista!
Atunci de ce p m luam trenul de la polonezi? Sa le creăm locuri de muncă și pe ai noștri să-i dăm afară? Să plătim TVA polonezilor? Să încaseze statul polonez in loc de statul român impozitul pe venit și pe profit?
De aia votați AUR la parlamentare și Georgescu în turul doi!