Candidat: Master Planul de Transport „discriminează” Transilvania

Candidatul PPMT la alegerile prezidențiale, Szilagyi Zsolt, a declarat luni, la Oradea, că România nu va fi acceptată în Spațiul Schengen „dacă Transilvania, respectiv Transilvania de Nord nu va fi legată de Europa”, criticând Master Planul de Transport care, în opinia sa, „discriminează” această regiune.

„Foarte mulți cetățeni din Transilvania s-au lăsat în lehamite, în nepăsare. Nu văd pe cineva care să vorbească direct: noi, toți, ardelenii suntem discriminați de aceste proiecte și nu vrem ca rețeaua de căi ferate din Transilvania să fie redusă și rețeaua de autostrăzi să arate așa cum a propus Ministerul Transporturilor. Cu decepție am văzut că interesele ardelenilor nu numai că nu sunt avute în vedere, dar acest Master Plan discriminează regiunea noastră. Exemplul elocvent este tronsonul Cluj-Oradea, printre multe altele, care au fost prevăzute ca fiind autostrăzi, prevăzut să fie numai o porțiune de drum expres. Acest MP conține, de la bun început, cu o mie de km de autostrăzi mai puțin față de proiectul anunțat de ministrul Șova cu câteva luni în urmă,” a declarat luni, în conferință de presă, Szilagyi, citat de Agerpres.

El a arătat că autostrada va fi „un atentat infrastructural împotriva dezvoltării nu numai a Crișanei, dar a Transilvaniei de Nord”, din planurile care au existat în urmă cu 10 sau 15 ani, foarte multe tronsoane fiind descalificate de la statutul de autostradă și „retrogradate” la cel de drum expres.

„S-a reușit performanța ca în jurul Clujului să avem cea mai scumpă autostradă din Europa: la noi, un kilometru se construiește pentru 28 de milioane de euro/km, iar în Occident, pentru 3 milioane de euro/ kilometrul. Cam asta este proporția corupției în dezvoltările infrastructurale din România. Este în detrimentul Ardealului, al României, că nici după 25 de ani, țara nu este în stare să aibă o dezvoltare coerentă pe termen mediu în ce privește autostrăzile, căile ferate” a spus candidatul PPMT.

Acesta s-a referit și la aeroporturi, spunând că se preconizează să se construiască, în șapte ani, un aeroport la Craiova, alocându-se fonduri în acest sens, în detrimentul altor orașe mari, cum ar fi Timișoara

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.