
CFR a anunțat finalizarea a 7 kilometri de cale ferată pe tronsonul Aleșd–Frontieră, în cadrul proiectului de reabilitare a liniei Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră.
Lucrările fac parte din Lotul 4 al proiectului și sunt executate de asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA. Contractul, semnat în decembrie 2022, are o valoare de peste 2,41 miliarde lei (fără TVA), cu o durată de implementare de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Tronsonul nou-construit este o etapă importantă în modernizarea liniei feroviare dintre Cluj Napoca și granița cu Ungaria. După finalizarea tuturor lucrărilor, viteza maximă de circulație pe această rută va ajunge la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru cele de marfă. În prezent, trenurile circulă cu o viteză limitată la 50 km/h, până la încheierea completă a proiectului.
Reprezentanții CFR au prezentat ritmul de execuție ca fiind unul record, având în vedere complexitatea lucrărilor și termenele contractuale.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.