CFR Marfă taie salariile și rămâne fără numeroși angajați

CFR Marfă, companie deținută de Ministerul Transporturilor, va reduce numărul de personal în 2021 cu 1.400 de salariați iar câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat, în anul 2021 scade de la 4.865,74 lei (anul 2020) la 4.861,02 lei (cu 0,10%), se arată în proiectul de Hotărâre privind bugetul pe 2021 al societății.

Nivelul total al cheltuielilor în anul 2021 a fost estimat, în scădere cu 11,52% față de cel realizat la 31.12.2020 și în funcție de necesarul de materiale și servicii necesare desfăşurării în condiţii de siguranță în exploatare, în condiții normale a activităţii și în condiții de eficiență a activității. De asemenea, nivelul și structura cheltuielilor au fost estimate având în vedere necesarul de materii prime, materiale, energie și apă, servicii și lucrări, prețurile estimate ale acestora, luând în calcul consumurile specifice normate, prevederile legale privind amortizarea mijloacelor fixe, contribuţiile stabilite de lege aferente drepturilor salariale, cheltuielile cu taxele și impozitele calculate conform legii, nivelul stabilit prin acte normative pentru costurile ce sunt prevăzute în legi speciale. Proiectul prevede și reducerea de personal prognozat la finele anului 2021 față de numărul de personal realizat la 31.12.2020 cu 1400 salariați, astfel încât până la finele anului să mai rămână în jur de 3.414 angajații.

Nivelul cheltuielilor de natură salarială a fost fundamentat având în vedere prevederile din Legea nr. 15/2021-Legea bugetului de stat pe anul 2021. Cheltuielile de natură salarială programate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, sunt mai mici cu 28,95% față de cele programate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020, aprobat prin HG nr.212/2020 și cu 14,47% față de cele realizate la 31.12.2020;

Câștigul mediu brut pe salariat programat pentru anul 2021 a fost influențat cu suma de 244 mii lei, care a reprezentat majorarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, conform Hotărârii Guvernului nr.4/2021, pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată;

Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă “CFR MARFĂ” – S.A. a înregistrat plați restante în valoare de 3.947.373 mii lei la 31.12.2020 iar pentru anul 2021, estimează reducerea acestora cu suma de 2.497.361 mii lei (cu 63,27%).

În anul 2021, în cadrul procedurii de concordat preventiv, a fost estimat, recuperarea datoriei restante, care reprezintă ajutor de stat, urmând ca până la închiderea acestei proceduri în luna martie 2022, sa fie recuperat întreg ajutorul de stat.

Pentru anul 2021, societate a programat, în proiectul Bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, un rezultat brut pozitiv, în valoare de 33.040 mii lei, urmare a majorării veniturilor din vânzarea activelor corporale cu 335.546 mii lei, a reducerii cheltuielilor cu amortizarea, de la 275.436 mii lei ( anul 2020) la 248.737 mii lei (anul 2021) cu 9,69% și reducerea cheltuielilor de natură salarială de la 283.241 mii lei (anul 2020) la 242.259 mii lei (anul 2021) cu 14,47%, urmare a reducerii numărului de salariați.

Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2021 au fost estimate în scădere cu 9,69% fata de cele realizate la 31.12.2020, de la 275.436 mii lei (anul 2020) la 248.737 mii lei, (anul 20210.

Cheltuielile pentru investitii estimate pentru anul 2021 vor fi în creștere față de cele realizate la 31.12.2020 cu 172,31%, de la 37.035,54 mii lei ( anul 2020) la 100.852 mii lei (anul 2021).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4589 Articole
Author

6 Comentarii

  1. In mod voit se falimenteaza CFR ,pentru a ramane doar operatorii privati{Gruia,Mondea etc]care de fapt s-au imbogatit tot din banii CFR.Majoritatea contractelor de reparatii CFR s-au facut cu firmele de reparatii locomotive ,prin firma lui Gruia -GFR ca intermediar.Locomotivele si vagoanele CFR le-a cumparat Gruia ca pret de fier vechi.Firmele lui Gruia Reloc-Electroputere ,foloseste in reparatii in general piese vechi,de la alte locomotive si le factureaza catre CFR ca piese noi.In tara s-au desfiintat firmele care produc aparatura si piese pentru locomotive,iar ce se pune pe locomotive fiind uzate sunt unt adevarat pericol pe liniile de cale ferata.Tac toti ,dar nu se gandesc ,nici ca pana la urma for fi restructurati,nici ca este un pericol ce se intampla pentru siguranta calatorilor.

  2. cateva milioane de angajati CFR marfa vor parasi compania,nemultumiti de nivelul salarizarii! Pam,pam!

  3. MULT IMI PLACE GUVERNUL ASTA DE SCAMATORI! ASA! SA LE DEA LA OASE! CE A-TI VOTAT PA NAS SA VA IASA!

  4. Dupa cum se pare si CFR-Marfa este programata la falimentare, ca s-o cumpere cine trebuie cu 2 Euro.
    Adevarul este ca la avantul economic actual nemaipomenit al Romaniei, CFR-Marfa nici nu mai are ce sa care in afara prafului de pe toba.

  5. E clar, falimenteaza si distrug acesta institutie! Si-asa erau foarte putini, acum se duce naibii si CFR-ul! Trenuri NU, Microbuze si autocare, sunt firme majoritar pnl,usr si plus,…liber pe soselele deja distruse.

  6. Cica intentionat se falimenteaza CFR.
    Pai asta este in faliment de zece ani.
    In privat cine te sponsorizeaza taticule cu 3-500 milioane pe an?
    Faliment scrie pe tine. Pe urma miorlaim ca nu avem de nici unele dar noi aruncam cu banii in gaurile astea negre.
    Restructurare, tii numai parti esentiale de siguranta nationala din companie, subventionezi numai anumite activitati care nu pot produce profit si asta este.
    Cum dracului in toate celelalte tari companiile astea au profit numai la noi sant in faliment. Capuseala, baietii destepti.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.