Chisăliţă: Facturile oamenilor vor veni cu întârziere

Facturile la energie şi gaze vor veni cu întârziere, iar oamenii vor trebui să plătească dintr-o singură dată consumul pe două-trei luni, a afirmat, marţi, Dumitru Chisăliţă, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă.

El a arătat că furnizorii de energie nu au avut timp să modifice softurile de emitere a facturilor. Mai exact, OUG 119/2022 a fost adoptată pe 1 septembrie, cu aplicabilitate din aceeaşi zi.

„A modifica un soft presupune timp. Din experienţa modificărilor trecute, înseamnă între două şi trei luni. Deci din păcate consumatorii să se aştepte să primească facturi abia peste două sau trei luni, bineînţeles facturile vor fi mari, pentru că vor cumula cantităţi pe o perioadă mai lungă de timp”, a spus Chisăliţă.

El a amintit că la fel s-a întâmplat şi în toamna anului trecut, când legislaţia a fost modificată peste noapte. Atunci, unii furnizori au decis să factureze în continuare şi să-şi adapteze softul din mers, dar au fost amendaţi că nu au aplicat din prima noua legislaţie.

„Ei au zis trimitem facturile pe vechile softuri şi în momentul în care softul va fi finalizat vom trimite regularizări. Atunci au fost acuzaţi că nu respectă legea şi că sunt hoţi. Atunci, dacă asta a fost reacţia societăţii, companiile nu vin cu alte facturi până nu este gata softul”, a arătat reprezentantul AEI.

Din păcate, cei care suferă sunt consumatorii finali, care vor trebui să plătească dintr-o singură dată facturi mari pentru două-trei luni.

„Cel mai probabil, vorbim de toţi clienţii, de milioane de clienţi. Furnizorii nu sunt obligaţi să eşaloneze aceste plăţi”, a adăugat specialistul AEI.

Asociaţia Energia Inteligentă a lansat marţi Pactul pentru Rezilienţa Energiei Curate în România, un program care îşi propune derularea unei campanii de analiză, informare şi conştientizare asupra necesităţii reducerii consumului energetic şi a deschiderii către surse de energie curată, ce pot conduce la depăşirea situaţiilor de criză.

De asemenea, toate aceste lucruri sunt esenţiale pentru o tranziţie energetică echilibrată, prin cele patru mari axe: eficienţă energetică, energie curată, transport sustenabil şi prevenirea crizei în energie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. Citez esenta mincinoasa pe care se apasa pentru a nu mai tipa cetatenii „El a arătat că furnizorii de energie nu au avut timp să modifice softurile de emitere a facturilor. Mai exact, OUG 119/2022 a fost adoptată pe 1 septembrie, cu aplicabilitate din aceeaşi zi.”. Sunt baliverne aruncate de acest individ, totul e online, doar online se lucreaza si aceste fiecare din firme nu au mai multi clienti decat e-on Moldova care are cat de cat pus la punct totul! Fata, au gasit avocatul cu baza de serviciu! NU! Esti la serviciu, lucrezi online, esti obligat sa pui in practica legislatia actualizata chiar daca pe 1 septembrie au aprobat-o! In 2 saptamani se pot reglementa toate! Nu cautati scuze prin plangaceala tip tabloidizare pentru ca nu tine!

  2. CotiBet il citeaza pe cel mai nepregatit individ in materie de orice. Dupa mintea celui platit de M.M.M. clientii beau banii facturilor in asteptare.

  3. Furnizorii nu sunt obligați la plati eșalonate pai atunci sa dea facturile la noua zece luni…sau asanu le convine..salarii mari au prime mari iau.. darnu sunt obligați la nimic.Consumatorii insa suntobligati sa plătească in 15 zile oricat se facturează la orice preț? Ministrul Popescu tocmai a declarat sa nu plătească nimeni daca i se pare ca factura e umflata…si unde mai este controlul facturării? Sau furnizorii facturează ce le convine iar noi suntem obligați la orice li se năzare lor? Si ANPC ce mai face?

  4. gasca de trantori impusi de psd la ANRE,ANPC,reprezinta ,,cadrele de nadejde,, care au lipit afise si au asigurat aplauzele si alaiul din timpul campaniei asa cum facea si pnl pe scenele din iarmaroace in care drambarul sica mandolina vesnicul asistat social i se ploconea ,,generalului,, fara armata ,jalnic politruc!

  5. Eu am platit cinci luni odata, apoi a revenit lunar, dar acum am primit la doua luni! Noroc ca sunt consumator foarte mic! Acum, in septembrie, puteau pune media pe primul semestru, avea si luni de iarna si de primavara/vara, dar cu media ultimei luni de consum, e foarte greu pentru softul furnizorilor!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.