Coldplay atrage din nou atenția fanilor

Trupa Coldplay a anunţat că intenţionează să realizeze cel mai prietenos album în raport cu mediul înconjurător din discografia sa. Cel de-al 10-lea material de studio al formaţiei britanice, anunţat luni, se va intitula „Moon Music” şi va fi lansat în luna octombrie, informează BBC.

Fiecare copie pe vinil a acestui album va fi un disc fabricat din nouă peturi, recuperate din spaţii de depozitare a deşeurilor de consum.

O ediţie „notebook” va conţine 70% plastic recuperat dintr-un râu, mai exact din Rio Las Vacas din Guatemala.

Trupa britanică a spus că această tehnologie va reduce emisiile de carbon cu 85% şi va evita producerea a peste 25 de tone de plastic virgin.

Coldplay se află în avangarda mişcării care militează pentru ca muzica rock să devină mai sustenabilă.

În 2021, formaţia britanică a anunţat un plan privind reducerea amprentei de carbon a turneului său mondial „Music Of The Spheres World Tour”, folosind, printre alte măsuri, sisteme de lumini alimentate cu energie solară şi carburant sustenabil pentru aviaţie. Planul său a dus la reducerea cu 59% a emisiilor de carbon ale acestui turneu în raport cu turneele precedente.

Discurile vinil au beneficiat de o revenire masivă în actualitate pe parcursul ultimului deceniu, cu vânzări ce au atins în 2023 un maxim al ultimilor 20 de ani, de 5,9 milioane de unităţi, în Regatul Unit.

Însă materialul utilizat la fabricarea vinilului – PVC – este un produs auxiliar al industriei petroliere şi poate avea nevoie de 1.000 de ani pentru a se descompune în natură.

Cercetătorii de la Universitatea Keele au estimat că discurile vinil conţin în general aproximativ 135 de grame de PVC şi au o amprentă carbon de 0,5 kg de CO2.

Mai mulţi artişti, inclusiv Billie Eilish, Idles, Brent Faiyaz şi Holly Humberstone au făcut recent eforturi importante pentru a-şi reduce această amprentă folosind materiale reciclate sau vinil ecologic.

Iar în 2019, cântăreţul şi compozitorul Nick Mulvey, nominalizat la Mercury Prize, a realizat o premieră mondială atunci când a lansat single-ul „In The Anthropocene”, devenit cunoscut ulterior sub numele de „vinilul oceanic”, întrucât a fost fabricat din plastic recuperat de pe plajele din sudul Regatului Unit.

Coldplay va lansa, de asemenea, ediţii pe CD ale albumului „Moon Music” într-un nou format denumit EcoCD – creat în procent de 90% din plastic reciclat, cu o reducere de 78% a emisiilor în comparaţie cu producţia de CD-uri tradiţionale.

„Moon Music” este cel de-al 10-lea album de studio al formaţiei britanice, a cărei discografie a început cu albumul din 2000 „Parachutes”, care a inclus single-ul „Yellow”.

Pe noul disc, Coldplay colaborează din nou cu producătorul pop suedez Max Martin, care a produs şi albumul „Music Of The Spheres” din 2021.

Primul single de pe noul album, „feelslikeimfallinginlove”, va fi lansat pe 21 iunie – cu o săptămână înainte ca trupa Coldplay să susţină un concert la Festivalul Glastonbury în calitate de cap de afiş, pentru a cincea oară, un record în istoria festivalului.

Un videoclip al acestui cântec a fost filmat recent într-un teatru antic roman, Odeonul lui Herodes Atticus, situat pe versantul sudic al Acropolei din Atena.

„Moon Music” va include şi un cântec intitulat „One World”, pentru care mii de fani au fost invitaţi să participe la înregistrarea partiturii de backing vocals pe site-ul trupei Coldplay.

Albumul „Moon Music” va fi lansat pe 4 octombrie 2024.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

13 Comentarii

  1. sunt in avangarda cretinilor care pun botu’ la orice si promoveaza ecologia la nivel de ecoterorism

  2. In ritmul asta probabil ca vor ajunge curind sa nu mai cinte decit in bufetul garii din Fetesti, printre papornite si gaini si in fata citorva alcoolisti de-ai locului, care la sfirsitul „concertului” le vor face cinste cu cite o „Timisoareana” !

  3. Doar cu aiureli din ascestea „mainstream” iese în evidență Coldplay, fiindcă în realitate muzica lor e proastă.

    Dacă tot sunt aşa de preocupați de mediu, în mod sincer, ar contribui mai mult la ecologie dacă nu ar mai cânta deloc. S-ar evita răspândirea în atmosferă a milioane de tone de CO2: turneele poluează enorm – transportul lor, al staff-ului şi al echipamentelor, curentul, zecile de mii de spectatori care vin cu maşinile la fiecare concert (la 100 de concerte înseamnă milioane în total), milioane de discuri proaste înregistrate şi distribuite, curentul serverelor pe care sunt înregistrările online şi ale celor care le accesează, consumurile enorme ale lor şi ale tuturor paraziților care trăiesc de pe urma acestor impostori etc…
    Deci ia să vedem: sunteți ecologişti? Vă lăsați de muzică?

    Răspuns: nu, fiincă totul e o ipocrizie ca să atragă un public progresist care habar nu are ce înseamnă muzica bună.

  4. Un manelist pop-rock. Neinteresanta trupa. Ca doar nu o putem compara cu Deep Purple de exemplu.

  5. Martin a spus odată că „alegerea lui Barack Obama ca președinte ar schimba lumea”. Un sclav mk-ultra de succes. Coldplay are atât de multe referințe despre sodomia rituală încât de fapt devine trist să-i asculți odată ce știi despre ce vorbesc.

  6. Plasticul si Vinilul sunt diferite. Mai bine ascult Moon Martin, ca poate ma trezesc cu vreo manea pe disc daca mai cumpar vreun album Coldplay.

  7. Bono de la U2 si Martin au mania de a se baga in seama peste tot si cu orice. Chiar si o faima proasta este pentru ei totusi o faima. Doi narcisisti care sunt expirati artistic si se avanta dizgratios pe teren politic.
    Daca nici acum romanii nu s-au lamurit cu muzica de propaganda progresista inseamna ca pot cumpara linistiti gunoiul”vinil”.

  8. au venit, au luat banu de la fraieri si le-au dat manele…

    ha ha ha ha ha!

    daca nu s-a interesat inainte sa se uite pe youtube si sa aleaga, inseamna ca au facut-o intentionat! si cred ca asa a si fost.
    lumea vrea la concerte in primul rind sa fie educata, contra plata, de un topirlan precum asta din coldplay si sa huiduie la ordin… penibili!

  9. Manelistul a introdus un pic de culoare de 2 bani în muzica lor de 2 lei. Aveam ceva pretenții de la Coldplay, mare trupă mare, dar sunt doar demni de cârciuma din sat. Vinil, Coldplay, babasha? Aoleu…nu ajungem la gradul ăla de audiofil.

  10. Aduceți toți drogații SI neterminații sa faca cultura muzicala tinerilor noștri.Si apoi va mirați ca se droghează.
    Pe deasupra cum si-au permis needucatii astia sa isi bata joc de cei care au plătit!!!!
    Nu mai aduceți gunoaie .

  11. Urmeaza concerte cu Taylor Shtift, cu batrinica Madonna (scoasa special de la azil) si chiar cu Elvis, care se stie ca traieste si cinta prin Las Vegas, Nevada (ma rog, unul din cei citeva mii …) Si toate astea in asteptarea partuzelor cu drogati de la Cluj.

  12. daca albumul se poate manca as intelege,dar tot mai bune-s lebedele

  13. Noi îi aducem pe toți expirații în România,pentru că AC/DC , Alice Cooper și Judas Priest concertează doar la Munchen, Amsterdam, Viena, Paris și Londra. În București cădem în extaz la vederea Ong- ul progresist Coldplay, primind ca bonus, o manea, totul pe o căruță de bani.Hai, că ne-am scos !!!🙄

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.