TikTok încalcă normele digitale ale UE din cauza publicității netransparente, arată o evaluare preliminară a Comisiei Europene.
Astăzi, Comisia a informat TikTok cu privire la opinia sa preliminară conform căreia compania nu îndeplinește obligația prevăzută de Legea serviciilor digitale (DSA) de a publica un depozit de reclame.
Un astfel de depozit de reclame este esențial pentru cercetători și societatea civilă pentru a detecta reclamele frauduloase, campaniile de amenințări hibride, precum și operațiunile informaționale coordonate și reclamele false, inclusiv în contextul alegerilor.
Comisia a constatat că TikTok nu furnizează informațiile necesare despre conținutul reclamelor, utilizatorii vizați de reclame și cine a plătit pentru acestea. În plus, depozitul de reclame al TikTok nu permite publicului să caute în mod cuprinzător reclame pe baza acestor informații, limitând astfel utilitatea instrumentului.
Concluziile preliminare ale Comisiei se bazează pe o investigație aprofundată care a inclus, printre altele, analiza documentelor interne ale companiei, testarea instrumentelor TikTok și interviuri cu experți în domeniu. Prin trimiterea constatărilor preliminare, Comisia informează TikTok cu privire la opinia sa preliminară conform căreia aceasta încalcă DSA. Acest lucru nu aduce atingere rezultatului investigației.
Cum incalca? Nu le promoveaza protejatul?