Compania de Drumuri a semnat un contract de 297 milioane de lei (aprox. 70 milioane de euro) pentru achiziția a patru tipuri de parapete metalice de protecție.
Contractul-cadru pe o durată de patru ani constă în achiziția și transportul a minimum 219 000 metri liniari și max. 1 099 200 ml. de glisiere metalice care vor fi distruibuite la toate cele șapte Regionale de Drumuri și Poduri. O companie de profil din Italia cu activități în domeniul elementelor de siguranță rutieră a fost singurul ofertant al licitației organizată în iulie 2017.
Lipsa parapetelor metalice de protecție sau neînlocuirea celor deteriorate a revenit în atenție la începutul lunii octombrie atunci când fostul ministrul al transporturilor, Răzvan Cuc, l-a demis pe directorul Regionalei de Drumuri Timișoara după ce o mașină cu cinci persoane a plonjat în Dunăre, parapetul de protecție deteriorat nerezistând impactului. Și nu este doar o problemă pe DN 57 în clisuara Dunării, inclusiv pe serpentinele de pe DN 1 Valea Prahovei sau alte șosele principale din zona de munte nu sunt asigurate cu glisiere metalice.
CNAIR are restanțe și în ceea ce privește parapetele de protecție din beton, așa numitele ,,borduri New Jersey”. Astfel de separatoare de sens din beton au fost montate pe DN 1 Ploiești-Câmpina sau pe DN 39 Constanța –Mangalia unde sunt două benzi pe sens, însă pe mai multe șosele modernizate și lărgite la patru benzi cele două sensuri de mers nu sunt separate.
E totusi ceva atunci cand mii de romaní mor ca mustele pe ,,autostrazile” patriei,…