Concurența, din nou pe urmele benzinarilor

Consiliul Concurenței are în derulare o analiză pe piața comercializării angro de carburanți auto cu scopul de a identifica factorii care au determinat recentele majorări de prețuri ale carburanților, precum și eventualele disfuncționalități ale pieței. Astfel, în cadrul acestui studiu, declanșat la începutul lunii septembrie, autoritatea de concurență solicită informații și documente tuturor operatorilor implicați, dar și opinii ale autorităților publice cu atribuții în domeniu.

În urma analizei, Consiliul Concurenței poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.

De altfel, comercializarea carburanților atât angro, cât și cu amănuntul a fost în mod constat în atenția Consiliului Concurenței. Astfel, autoritatea de concurență a sancționat 3 companii din domeniul comercializării angro de carburanţi cu amenzi totale de 3,7 milioane euro pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială, constând în fixarea preţurilor, discounturilor şi adaosurilor comerciale, împărţirea clienţilor şi a surselor de aprovizionare.

Autoritatea de concurență a sancționat şase companii petroliere (OMV Petrom SA, OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream SRL, Mol Romania Petroleum Products SRL, ENI Romania SRL și Lukoil Romania SRL) cu amendă de 205 milioane euro pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale. Consiliul Concurenței a câștigat procesele cu toate companiile petroliere care au fost amendate și care au contestat decizia autorității, instanța confirmând încălcarea legii concurenței.

Pentru a stimula concurența pe piața comercializării carburanților, autoritatea de concurență a lansat aplicaţia Monitorul preţurilor pentru carburanţi, care afişează preţurile pentru toate tipurile de carburanţi (benzină şi motorină) practicate în reţelele OMV, Petrom, Rompetrol, Mol, Lukoil, Socar şi Gazprom din întreaga ţară. Monitorul preţurilor pentru carburanţi este valabil atât sub formă de aplicație web, www.monitorulpreţurilor.info, cât şi ca aplicație mobilă (IOS și Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play, oferind multiple facilități de căutare, sortare și filtrare a datelor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4531 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Con.cur.enta si anre pe aleeasi linie la libertate a orice in Romania! Cetateanul e bastanul sarac furat prin lege!

  2. Daa, cu ce mare atenție vă faceți voi că prindeți orbul să-i scoateți ochii.. personal, îmi scutur pompa pe voi. Cotidianule, asta arată poza la articol, asta zisei și eu.

  3. Degeaba dacadaca parlamentul pnl+ lasa marja de crestere adaugand in subsolul legii dupa aprobare, un paragraf in care se pot misca spre crestere preturi?

  4. Probabil Consiliul Concurenței ar fi așteptat să ajungă prețurile pe la 8-10 lei pe litru ca să facă ceva, dar au fost forțați să se „auto-sesizeze”.
    Conform statisticilor de pe Plinul.ro azi prețul mediu pe țară a ajuns la 6.27 lei/litru pentru benzină și 6.24 lei/litru pentru motorină. În București, Constanța și Timișoara Petrom încă mai vinde benzină sub acest prag.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.