Criză pe piața auto: Dacia suferă

Piața auto europeană se confruntă cu o tendință generală de declin, cu cauze (…)

Criză pe piața auto: Dacia suferă

Piața auto europeană se confruntă cu o tendință generală de declin, cu cauze (…)

Dacia suferă, alte mărci, și mai mult.

În luna august, înmatriculările auto din Europa au înregistrat o scădere semnificativă, iar Dacia, alături de alte mărci, a resimțit impactul acestei tendințe negative. Potrivit datelor recente, Dacia a înmatriculat 32.041 autoturisme pe piețele din Uniunea Europeană și 34.068 dacă includem Regatul Unit și țările EFTA, înregistrând astfel o scădere de aproximativ 11% față de aceeași lună a anului trecut. Cu toate acestea, rezultatele Dacia sunt printre cele mai puțin grave în comparație cu scăderile majore înregistrate de concurență.

Piața auto europeană se confruntă cu o tendință generală de declin, cu cauze încă neclare care afectează vânzările pe marile piețe ale regiunii, inclusiv Germania, Franța, Italia și Spania. Deși Dacia a fost lovită, declinul său este mai moderat comparativ cu al altor mărci. În contrast, Renault a raportat o scădere de 15,6%, ceea ce a contribuit la rezultate negative pentru întregul grup Renault.

Scăderile sunt mai pronunțate în cazul altor mărci de volum. Volkswagen a înregistrat o scădere de 18,8% în înmatriculări, Audi a scăzut cu 20,9%, iar Peugeot a raportat o scădere de 16,3%. Citroen a suferit o scădere severă de 43,2%, în timp ce Opel și Fiat au raportat declinuri de 19,2% și respectiv 49,3%. Chiar și mărcile asiatice au fost afectate, Hyundai raportând o scădere de 17,9%, Kia de 10,8%, Toyota de 6,1%, iar Nissan a înregistrat o scădere alarmantă de 35,7%. Ford, cu producție în România, a suferit și el un declin de 20,8% în înmatriculări.

Pe parcursul primelor opt luni ale anului, tendințele sunt mixte. Unele mărci au înregistrat creșteri solide, cum ar fi Skoda (+10,8%), Citroen (+7,5%), Toyota (+16,9%) și Volvo (+37,8%). În schimb, multe alte mărci continuă să înregistreze scăderi mai mari sau mai mici, cu Dacia având o creștere redusă la 2,8% în volum vândut în Europa, ajungând la un total de 361.630 unități.

Printre grupurile auto în scădere se numără Stellantis, cu o scădere de 3,2%, Renault, cu -2,5% pentru marcă și -0,1% pentru grup, Hyundai (-4,3%) și BMW (-0,3%). În contrast, VW Group, lider de piață, a înregistrat o creștere modestă de 1,6%, în timp ce Toyota a continuat să avanseze cu un avans de 17,9%.

Distribuie articolul pe:

8 comentarii

  1. Doar ca să vă faceți o idee despre „puterea” economică a Europei: China a produs și înmatriculat 2M de mașini, Zona Euro 700 mii (iulie); China singură produce pe lună tot atâtea mașini câte produce Franța într-un an (și 3x față de SUA).
    (să vă pun cifra pentru Iran?)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate