Dacia suferă, alte mărci, și mai mult.
În luna august, înmatriculările auto din Europa au înregistrat o scădere semnificativă, iar Dacia, alături de alte mărci, a resimțit impactul acestei tendințe negative. Potrivit datelor recente, Dacia a înmatriculat 32.041 autoturisme pe piețele din Uniunea Europeană și 34.068 dacă includem Regatul Unit și țările EFTA, înregistrând astfel o scădere de aproximativ 11% față de aceeași lună a anului trecut. Cu toate acestea, rezultatele Dacia sunt printre cele mai puțin grave în comparație cu scăderile majore înregistrate de concurență.
Piața auto europeană se confruntă cu o tendință generală de declin, cu cauze încă neclare care afectează vânzările pe marile piețe ale regiunii, inclusiv Germania, Franța, Italia și Spania. Deși Dacia a fost lovită, declinul său este mai moderat comparativ cu al altor mărci. În contrast, Renault a raportat o scădere de 15,6%, ceea ce a contribuit la rezultate negative pentru întregul grup Renault.
Scăderile sunt mai pronunțate în cazul altor mărci de volum. Volkswagen a înregistrat o scădere de 18,8% în înmatriculări, Audi a scăzut cu 20,9%, iar Peugeot a raportat o scădere de 16,3%. Citroen a suferit o scădere severă de 43,2%, în timp ce Opel și Fiat au raportat declinuri de 19,2% și respectiv 49,3%. Chiar și mărcile asiatice au fost afectate, Hyundai raportând o scădere de 17,9%, Kia de 10,8%, Toyota de 6,1%, iar Nissan a înregistrat o scădere alarmantă de 35,7%. Ford, cu producție în România, a suferit și el un declin de 20,8% în înmatriculări.
Pe parcursul primelor opt luni ale anului, tendințele sunt mixte. Unele mărci au înregistrat creșteri solide, cum ar fi Skoda (+10,8%), Citroen (+7,5%), Toyota (+16,9%) și Volvo (+37,8%). În schimb, multe alte mărci continuă să înregistreze scăderi mai mari sau mai mici, cu Dacia având o creștere redusă la 2,8% în volum vândut în Europa, ajungând la un total de 361.630 unități.
Printre grupurile auto în scădere se numără Stellantis, cu o scădere de 3,2%, Renault, cu -2,5% pentru marcă și -0,1% pentru grup, Hyundai (-4,3%) și BMW (-0,3%). În contrast, VW Group, lider de piață, a înregistrat o creștere modestă de 1,6%, în timp ce Toyota a continuat să avanseze cu un avans de 17,9%.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Doar ca să vă faceți o idee despre „puterea” economică a Europei: China a produs și înmatriculat 2M de mașini, Zona Euro 700 mii (iulie); China singură produce pe lună tot atâtea mașini câte produce Franța într-un an (și 3x față de SUA).
(să vă pun cifra pentru Iran?)