„Un fenomen în România este amânarea programului Rabla, iar impactul pentru noi pe vânzările Sandero este destul de semnificativ. Programul care trebuia să aibă loc în prima jumătate a anului a fost amânat pentru sfârșitul anului. Astfel, avem și un impact negativ aici”, a declarat Frank Marotte, Director Vânzări și Marketing al Dacia.
Sandero, afectat puternic de întârzierea subvențiilor
Modelul Dacia Sandero, lider în clasamentul autoturismelor de pasageri din Europa, a înregistrat o scădere de 7,8% în volum în primele șase luni ale anului, până la 151.948 unități vândute. Potrivit reprezentanților companiei, acest recul nu reflectă o scădere a interesului pentru model, ci este determinat în principal de dinamica piețelor din care provin cele mai mari volume – inclusiv România.
„Suntem foarte puternici în Franța și Italia, care sunt piețele care scad cel mai mult în Europa de Vest. Și la asta se adaugă amânarea programului Rabla din România, care are un efect foarte semnificativ pentru noi, pe vânzările de Sandero”, a explicat Marotte.
Rezultate globale: stabilitate într-un context de piață fragil
Dacia a raportat vânzări globale de 356.084 unități în primul semestru al anului, o scădere marginală de 0,7% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Potrivit companiei, această scădere este cauzată în special de retragerea temporară a modelului Duster de pe piața din Turcia. Eliminând acest factor, vânzările ar fi fost ușor în creștere.
În ciuda contextului dificil de pe piața europeană, Dacia continuă să ocupe locul 3 în Europa pe segmentul de retail și rămâne în topul preferințelor în țări precum Franța, Spania, Italia, Germania, Portugalia, România și Maroc.
Modelele electrificate câștigă teren, dar rămân dependente de subvenții
Dacia a atras atenția asupra importanței subvențiilor guvernamentale în tranziția către mobilitatea electrică, atât în România, cât și în alte piețe europene. Oficialii companiei subliniază că succesul modelelor electrificate – precum Spring, Jogger Hibrid și Duster Hibrid – depinde de continuitatea acestor programe.
„Subvențiile influențează pozitiv dimensiunea pieței de mașini electrice, pentru că deocamdată mașinile BEV sunt mai scumpe decât cele termice, chiar dacă se fac eforturi din partea producătorilor pentru reducerea prețurilor. Subvențiile pot reduce această diferență pentru a aduce clienții”, a declarat Marotte. El a adăugat că Spring, modelul 100% electric, este „cea mai accesibilă mașină de pe piață”, vândută în Franța cu o rată lunară de doar 70 de euro.
Evoluția modelelor: Spring în creștere, Jogger și Duster afectate de contextul de piață
- Dacia Spring a înregistrat o creștere de 62,5% în vânzări, ajungând la 19.452 unități în primul semestru și ocupând locul 3 în Europa pe retail în segmentele A și B electrice.
- Jogger, modelul cu 7 locuri, a înregistrat o scădere de 16,8%, până la 42.381 unități, însă versiunea hibridă reprezintă deja 30% din vânzări.
- Duster, cel mai bine vândut SUV pe retail în Europa, a scăzut cu 4,5%, pe fondul unei piețe în declin cu 5%. Versiunea sa hibridă are deja o pondere de peste 30%.
- Bigster, noul SUV lansat în aprilie 2025, a debutat puternic, cu peste 38.000 de clienți înregistrați, dintre care 70% sunt noi pentru marcă. Peste 17.300 de unități au fost deja livrate.
Perspective pentru 2025
Dacia își păstrează obiectivul de a depăși 700.000 de unități vândute în 2025, în creștere față de cele 674.000 livrate în 2024. Compania mizează pe o revenire a programelor de subvenționare în a doua jumătate a anului și pe continuarea trendului pozitiv al modelelor electrificate pentru a atinge această țintă.
|
|
Să mai taie din preț francezii, nu doar statul, adică oamenii
Sa intre in FALIMENT pentru totdeauna !
„Subvențiile influențează pozitiv dimensiunea pieței de mașini electrice” Normal cǎ subvențiile influențeazǎ dimensiunea pieței. Doar cǎ subvenția trebuie sǎ aibe EXCLUSIV rol de sprijin social, nu pentru finanțarea luxului. Iar mașinile electrice sunt un lux inutil, cât timp prin procesul de producție nici mǎcar nu scad poliuarea, ci o cresc.
Programele Rabla sunt o hoție sinistrǎ. De ce amǎrâtul care circulǎ cu metroul trebuie sǎ contribuie ca oamenii cu bani sǎ-și schimbe mașinile cu unele noi? Pentru stǎpânii industriilot vor sǎ mulgǎ statele, sǎrǎcindu-le? Iar apoi statele sǎ taie salarii, pensii, alocații etc?
Intrebarea ar fi cate din modelel insirate se fabrica in Romania si in ce proportie are componente fabricate in Romania?
Dupa cate stiu eu Spring este fabricat in China si importat in Romania.
De celalalte modele nu stiu daca sunt fabricate in Romania sau nu, iar daca da cat la % din componente se fabrica la noi si cate in strainatate. La un moment dat ptr un Logan motorul venea din Spania. Dar si in Maroc se fabrica Dacia.
Capitalismul lui peste prajit ! Traieste si suge profit numa de la stat prin „programe” si subventii.
Foarte bine nu trebuie sa fie dependenta de finantare din partea statului
Si care-i problema?…Să facă căruțe, șarete, coviltire…😂😂😂
aiurea, sa mai taie din preturile nesimtite pentru o masina declarata low cost chiar de producator. salariile angajatilor sunt la nivel de romania, nu europa asa cum sunt preturile!
Cică mașinile „Dacia” de la guvern consuma 20 l/100 km. Și voi vreți să cumpărați Dacia! Ăștia fura combustibilul din rezervor. Ce depășește 7 l/100 km sa plătească șoferul hot!
Cand nu faci fata comenzilor externe,iti arde de tichie de margaritar ‘Rabla’??Articol comandat de interesatii care vand hibride ,nici o legatura cu realitatea