De ce s-a împrumutat România un miliard de euro

România a semnat la Luxemburg Contractul cadru de finanțare cu Banca Europeană de Investiții (BEI) în valoare de 1 miliard de euro. Din partea României documentul a fost semnat de Ionuț Mișa, ministrul Finanțelor Publice, iar din partea BEI de domnul Andrew McDowell, vicepreședinte.

Împrumutul contractat de la BEI va acoperi contribuția bugetului de stat, care cofinanțează proiecte prioritare de transport, din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Investițiile vor beneficia de fonduri nerambursabile din partea Uniunii Europene și se vor concentra pe promovarea unui transport sustenabil și pe eliminarea blocajelor din rețeaua infrastructurii de transport.

Conform Ministerului Finanțelor, se va pune accentul pe sistemele de transport multimodal și pe reducerea impactului transportului asupra mediului. „România are calitatea de împrumutat și este reprezentată de Ministerul Finanțelor Publice, iar promotorul este Ministerul Transporturilor.

Beneficiarii proiectelor sunt autoritățile și societățile române relevante care implementează proiectele incluse în axele 1 și 2 din POIM. Împrumutul este acordat pe o perioadă de până la 25 de ani, din care o perioadă de grație de până la 7 ani, fiecare tragere fiind considerată un împrumut de sine stătător, cu propria sa maturitate și perioadă de grație. Dobânda poate fi fixă sau variabilă, stabilită de comun acord cu BEI și nu se va percepe decât în cazul în care se efectuează trageri din împrumut. Rambursarea fiecărei trageri poate fi efectuată în una sau mai multe tranșe„, se arată în informarea Finațelor.

Acest contract cadru de finanțare este un exemplu al bunei colaborări dintre România și BEI și se circumscrie, spun semnatarii, efortului Guvernului României de creare sau menținere a locurilor de muncă, de reducere a diferențelor sociale și economice dintre diferitele zone ale țării, de asigurare a bunăstării populației într-un mediu înconjurător protejat, toate acestea conducând la o creștere sustenabilă a economiei românești. Acesta contribuie la încurajarea investițiilor, la punerea în practică a Master Planului de Transport agreat cu Comisia Europeană și ajută la creșterea absorbției granturilor acordate de Uniunea Europeană în exercițiul financiar 2014-2020.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.