De ce scade producția auto în România?  

Producția de autovehicule în România a înregistrat

De ce scade producția auto în România?  

Producția de autovehicule în România a înregistrat

Producția de autovehicule în România a înregistrat o scădere semnificativă în luna aprilie 2025, continuând un trend negativ început la începutul anului. În aprilie, au fost produse 44.264 de vehicule, cu 12,9% mai puține față de aceeași perioadă din 2024. Cele două mari uzine locale, Dacia Mioveni și Ford Otosan Craiova, au raportat ambele scăderi, în ciuda extinderii portofoliului de modele fabricate.

Dacia a asamblat 26.572 de mașini în aprilie, în scădere cu 3,7%, iar Ford Otosan a produs 17.692 de unități, cu o scădere mai accentuată de 23,8%. Pe întreg anul 2025, producția cumulată a celor două fabrici este cu 11,65% mai mică comparativ cu 2024, Dacia raportând o reducere de 13% și Ford Otosan una de aproape 10%.

Care sunt cauzele acestui declin?

1. Incertitudini pe piețele auto europene
Industria auto europeană traversează o perioadă dificilă, afectată de variațiile cererii, crizele economice regionale și instabilitatea lanțurilor de aprovizionare. Reducerea comenzilor și amânarea achizițiilor de autoturisme noi au impact direct asupra producției locale.

2. Presiuni legate de reglementările privind emisiile
Comisia Europeană impune standarde tot mai stricte de emisii pentru autoturisme, ceea ce crește costurile de producție și forțează adaptarea tehnologică rapidă a uzinelor. Tranziția spre vehicule electrice sau hibride necesită investiții majore, afectând ritmul producției pe termen scurt.

3. Impactul noilor modele nu a compensat scăderea
Deși Dacia a introdus modelul Bigster la Mioveni, iar Ford a lansat Puma și Courier la Craiova, aceste noi modele nu au reușit încă să stimuleze suficient producția pentru a inversa trendul descrescător. Adaptarea la noile modele și cererea fluctuanta au influențat nivelul de asamblare.

4. Context economic global și regional
Factori macroeconomici, precum inflația, costurile materiale și energetice în creștere, dar și tensiunile geopolitice, au afectat negativ industria auto, atât prin creșterea costurilor de fabricație, cât și prin reducerea consumului.

Distribuie articolul pe:

10 comentarii

  1. Ca s-a umplut lumea de masini. Nu mai poti sa tragi un scuipat, nu mai poti sa circuli pe trotuoare, ca dai peste masini si iar masini.
    Cica e lumea saraca, dar nu se deplaseaza 200 m sa-si cumpere tigari fara sa plece cu masina……[R]

  2. @ Marele Urs: hidrogenul cum îl obții? Din apǎ? Știi câtǎ energie trebuie pentru asta? Apa este cenușa arderii hidrogenului. Ia încearcǎ tu sǎ ibții lemn din cenușǎ, sǎ vezi cum e. Și mai plimbǎ ursu’ dacǎ la orele de chimie ai lipsit!

    1. @ Bre,. Nu ești la curent cu noile technologii, metode de obținere a hidrogenului,. Ori nu ești informat cum că și in scoarța terestră există cantități imense de hidrogen,.natural./

  3. Ha, ha! Nu-i nij-o incertitudine: uaminii nu pun botu’ la propaganda colhozâstă. Voi vă aflaț’ pi contrasens, piața cere motuară Dizăl nu trotonete ilectrice!…

  4. Simplu, bre.. Scade in toată lumea,. E o schimbare majoră pentru a scoate combustibilull fosil și zerro emisi nocive in atmosferă..Deci ar trebui de mult să fi orientat spre un produs competitiv pe hidrogen, nu pe energie electrică produsă de centrala pe cărbune..Dar pentru asta iți trebuie om, nu rumîn,.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.