De la muzică clasică la rock alternativ, de la metal la jazz

Alexandru Tomescu şi Mădălin Voicu, împreună pe scena Sălii Radio!

Vineri, 22 ianuarie, la ora 19.00, Orchestra Naţională Radio vă invită la un concert Mozart / Beethoven, eveniment ce se va desfăşura sub bagheta dirijorală a lui Mădălin Voicu – fiul marelui violonist Ion Voicu – şi cu participarea apreciatului violonist Alexandru Tomescu, care se bucură de privilegiul de interpreta pe vioara Stradivarius, instrument pe care a cântat şi Ion Voicu.

Evenimentul de la Sala Radio se va deschide cu celebra uvertură la Nunta lui Figaro, operă comică în patru acte compusă de Mozart, a cărei premieră a avut loc la Viena, în 1786, libretul fiind bazat pe cunoscuta piesă de teatru cu acelaşi nume semnată de Beaumarchais.

În interpretarea solistică a lui Alexandru Tomescu, solist al Orchestrelor şi Corurilor Radio, veţi asculta apoi Concertul nr. 3 în Sol major pentru vioară şi orchestră, compus de genialul Amadeus la doar 19 ani!

Seara se va încheia cu Simfonia a IV-a în Si bemol major, una dintre cele 9 simfonii create de Beethoven.

Mădălin Voicu s-a apropiat de domeniul muzical iniţial prin studiul viorii, a urmat cursurile Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, iar ulterior s-a dedicat artei dirijorale, de-a lungul timpului fiind îndrumat de muzicieni de prestigiu precum Sergiu Celibidache, Carlo Zecchi, Corneliu Dumbrăveanu, Hans Swarowsky. Mădălin Voicu a fost dirijor al Filarmonicii Oltenia şi al Filarmonicii „Paul Constantinescu”, fiind totodată un invitat permanent al orchestrelor de profil din ţară, iar concertele susţinute în străinătate relevă aprecierea de care se bucură artistul şi peste hotare. A susţinut concerte alături de Orchestra de cameră „Bucureşti”, înfiinţată de către distinsul violonist Ion Voicu, iar din anul 2001 este membru de onoare al Academiei Franceze de Ştiinţe, Arte şi Litere.

Dirijorul Mădălin Voicu

Alexandru Tomescu a evoluat de nenumărate ori atât alături de Orchestra de Cameră Radio, cât şi alături de Orchestra Naţională Radio, pe scena Sălii Radio, dar şi peste hotare, în turnee în Europa şi Asia. Concerte de Mozart, Bruch sau Mendelssohn printre altele, susţinute de Alexandru Tomescu alături de cele două ansambluri, s-au materializat în înregistrări lansate de către Editura Casa Radio.

Alexandru Tomescu a concertat în săli celebre ale principalelor metropole ale muzicii: Carnegie Hall (New York), Walt Disney Concert Hall (Los Angeles), Théâtre des Champs Elysées (Paris), Concertgebouw (Amsterdam) etc.

Turneul Stradivarius, conceput în jurul viorii de colecţie pe care cântă, este un eveniment anual care l-a purtat pe tânărul violonist de nenumărate ori în întreaga ţară. A interpretat cele trei mari Integrale ale repertoriului pentru vioară solo – cele 24 de Capricii de Niccolò Paganini, cele Şase Sonate de Eugène Ysaÿe şi cele Şase Sonate şi Partite de Johann Sebastian Bach – turneele fiind urmate de o lansare de DVD sau CD, produse discografice ce s-au bucurat de un mare succes.

Pasionat în egală măsură de muzica de cameră, Alexandru Tomescu a evoluat mai întâi în Romanian Piano Trio (2005-2010), iar din 2011 este prim violonist al Cvartetului Ad Libitum, ansamblu cameral de prestigiu, cu o istorie de peste 25 de ani.

Da Capo – ArCuB Chamber Music cu Cvartetul Casal

Cvartetul Casal

CVARTETUL CASAL este format din Felix Froschhammer (vioară), Rachel Späth (vioară), Markus Fleck (violă) şi Andreas Fleck (violoncel). Grupul a fost înfiinţat în anul 1996 şi este unul dintre cele mai de succes ansambluri elveţiene la nivel internaţional. Cvartetul de corzi a performat în cadrul unor manifestări de profil de renume (Festivalul Beethoven din Bonn, Schleswig Holstein, Budapest Spring Festival şi Lucerne Festival) şi a evoluat pe scena Filarmonicii din Essen, la Laeiszhalle din Hamburg, Konzerthaus din Berlin, Tonhalle din Zürich, precum şi la Concertgebouw din Amsterdam. Susţinând mai mult de 1400 de concerte în întreaga lume, cvartetul impresionează în primul rând prin diversitatea stilistică pe care o abordează şi prin interpretarea plină de emoţie a muzicii.

Da Capo ArCuB Chamber Music reprezintă prima serie de concerte de muzică de cameră cu participare internaţională din Bucureşti. Programul se va desfăşura până în mai 2016 şi va avea câte o reprezentaţie în fiecare lună.

ArCuB inaugurează un nou an în care proiectele frumoase prind viaţă printr-un concert plin de eleganţă şi rafinament din seria Da Capo ArCuB Chamber Music. Iubitorii de muzică clasică sunt invitaţi în ambianţa distinsă şi intimă din Sala Mare a Hanului Gabroveni pentru a se bucura de energia muzicală a unui cvartet de succes, recunoscut la nivel internaţional: CVARTETUL CASAL (casalQuartett).

În program:

Wolfgang Amadeus MozartAdagio şi Fuga în do minor, KV 546

Joseph HaydnCvartet de coarde in Sol major, op. 76, nr. 1

Jean SibeliusCvartet de coarde in re minor, op. 56, „Voces Intimae”

Centrul Cultural ARCUB – Hanul Gabroveni – Sala Mare, în 22 ianuarie, la ora 19:30

Recital de flaut la Ateneul Român

Stagiunea de marţi seara

Flautista Ioana Bălaşa

Din anul 2014, Ioana Bălaşa este flautistă a Filarmonicii „George Enescu” din Bucureşti şi a avut şansa de a cânta sub bagheta unor dirijori renumiţi, precum Cristian Măcelaru sau Leo Hussein. Debutul în calitate de solistă pe scena Ateneului Român a fost în cadrul stagiunii muzicale educative Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica

Ioana Balaşa colaborează în diverse proiecte artistice şi alături de alte orchestre importante – Virtuozii din Bucureşti, dirijată de maestrul Horia Andreescu, Orchestra Română de Tineret, condusă de dirijorul Cristian Mandeal – şi este implicată frecvent în stagiunile Cameratei Regale.

La pian, Verona Maier

Program:

Carl ReineckeSonata Undine pentru flaut şi pian

Serghei ProkofievSonata pentru flaut şi pian, op. 94

Pianista Verona Maier

Experienţa acumulată de Ioana Bălaşa până acum se datorează şi faptului că, proaspătă absolventă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, câştigă în 2011 postul de flautistă a Filarmonicii „Mihail Jora” din Bacău. În cei trei ani petrecuţi acolo a avut o intensă activitate orchestrală, participând la concerte atât în ţară, cât şi în turneele din afara României (Italia, Germania). Tot în această perioadă devine membră a trio-ului de suflători “Echo”, alături de care îşi îmbogăţeşte experienţa camerală. Printre alte activităţi camerale se numără participarea la Festivalul de muzică de cameră de la Gizycko (Polonia), în cadrul căruia a cântat alături de organistul polonez Wiktor Brzuchacz.

În calitate de solistă, susţine concerte cu orchestra Filarmonicii „Mihail Jora”, sau cu Orchestra de Barockeri a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti. A debutat la 15 ani pe scena Ateneului din Bacău, cu Concertul pentru flaut, harpă şi orchestră de W.A. Mozart.

De-a lungul timpului a participat la numeroase cursuri de măiestrie ale unor importanţi flautişti: Jean-Claude Gerard (Franţa), Erwin Klambauer (Orchestra Simfonică Radio din Viena), Michael Cox (Orchestra Simfonică BBC), Emily Beynon şi Kersten McCall (Orchestra Regală Concertgebouw Amsterdam).

În cadrul primei ediţii a Festivalului „Sergiu Celibidache”, s-a numărat printre participanţii activi ai masterclass-ului profesorului Martin Kofler. În cel de-al treilea an de studii a beneficiat de o bursă Erasmus, fiind admisă la Conservatorul din Strasbourg, sub îndrumarea flautistului Mario Caroli.

În prezent face un master în muzică de cameră la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, la clasa conf. univ. dr. Verona Maier.

Marţi, 26 ianuarie 2016, ora 19.00, Sala mică.

Recital Duo Claudia Bara (pian) şi George Tudorache (vioară) la Viena

Pianista Claudia Bara

Institutul Cultural Român de la Viena în colaborare cu Ambasada României la Viena organizează vineri, 22 ianuarie, de la ora 18.00, un recital de muzică clasică în interpretarea pianistei Claudia Bara şi a violonistului George Tudorache. Programul serii cuprinde compoziţii de George Enescu, César Franck, Fritz Kreisler şi Franz Waxman. Evenimentul se desfăşoară cu ocazia Zilei Unirii Principatelor Române şi marchează deschiderea în2016 a Stagiunii muzicale de la sediul ICR Viena.

„Pianiste au jeu souple et raffiné”, după cum titra revista Classica, Paris 2012), Claudia Bara (n. 1982) profesează din 2007 în Belgia, având ­o intensă activitate concertistică internaţională. Profesor invitat în cadrul Institutului de muzică şi pedagogie din Nam­ur (Belgia), Claudia Bara a colaborat de asemenea cu „Chapelle Musicale Reine Élis­abeth“, instituţie de formare solistică de excelenţă. Fidelă muzicii de cameră, C­laudia Bara îşi face frecvent apariţia a­lături de muzicieni de renume: Tatiana Samouil, Justus Grimm, Phi­lippe Bernold, Gérard Caussé, precum şi primii laureaţi ai Concursului „Regina Elisabeta“: Ray Chen, Lorenzo Gatto, Ilian Garnet. AlbumulEnescu-Chamber Music“, înregistrat la Paris în 2011­, s-a bucurat de critici internaţionale ­deosebite, fiind desemnat „The Reccordi­ng of theYear“ („Gramophonne“ – Londra, 2012) şi recompensat cu distincţia Diapason (Paris, 2012). Alături de violonistul George Tudorache şi de violoncelistul Johann Bohorquez, ini­ţiază în 2014 Eliade Piano Trio­. Ansamblul cameral se bucură de criti­ci deosebite în urma concer­telor din Belgia, Franţa, Germania.

Claudia Bara a început studiul pianului la vârsta de 5 ani, la Tulcea. A urmat studiile la Colegiul Naţional de Muzică „Dinu Lipatti“, la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti şi la Conservatorul Regal din Bruxelles. O bursă de studii Socrate-Erasmus i-a permis un an de perfecţionare la Universitatea de Arte din Portugalia. Obţine premii la competiţii naţionale şi internaţionale: Festivalul „W.A. Mozart“, „JeunessesMusicales“, „LorryWalfish“, „George Enescu – Impresii din copilărie“, „George Georgescu“, „Ferdinard Weiss“.

Violonistul George Tudorache

Absolvent cu cea mai înaltă distincţie a Conservatorului Naţional Superior din Paris în 2010, George Tudorache este actualmente prim-concert maestru al Orchestrei Philharmonique Royal de Liège. Parcursul său solistic punctează apariţii alături de orchestra prestigioase precum London Symphony Orchestra, Bucharest Symphony Orchestra, New Europe Chamber Orchestra, Orchestre Philharmonique Royal de Liège, Orchestre de chambre de Wallonie. În calitate de concert maestro invitat, George Tudorache colaborează frecvent cu orchestre de succes: London Symphony Orchestra, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Philharmonique de Radio France, Orchestra Operei din Valencia, Royal Flemish Orchestra, Orchestre Capitol de Toulouse, WDR Köln Philarmonie, Orchestre National de Lyon, sub bagheta unor dirijori celebri: Valery Gergiev, Kirill Petrenko, Zubin Mehta, Esa Pekka Salonen, Riccardo Chailly, Placido Domingo, Myung-Whung Chung, Yukka Pekka Saraste. Laureat la multiple competiţii internaţionale, printre care Rodolfo Lipizer 2012, Colmar – Strasbourg 2010 sau Flamme – Paris 2009, George Tudorache obţine în mai 2015 o distincţie de semifinalist al concursului internaţional „Regina Elisabeta“ de la Bruxelles.

Concertul va fi precedat de vernisajul expoziţiei de fotografie Interludii – în cheie fotografică semnată de Cornel Brad. Expoziţia poate fi vizitată la sediul Institutului Cultural Român de la Viena în perioada 22 ianuarie – 5 februarie, de luni până vineri, între orele 10.00 – 18.00.

”Diamonds Are Forever” va susţine un turneu alături de ”For The Wicked”!

Formaţia Diamonds Are Forever

Anul trecut a fost umbrit de una dintre tragediile cele mai mari de pe scena muzicală românească. Încă este proaspăt în memoria publicului şi probabil aşa va fi multă vreme de acum încolo. Colectiv a devenit un simbol, unul al unităţii dintre oameni, dintre idei.

Sub acest înţeles, ne face deosebita plăcere să vă anunţăm un prim turneu cu două dintre cele mai promiţătoare formaţii din scena rock-ului autohton. Ambele vin din Cluj-Napoca, oraş care se dovedeşte tot mai mult un pol al muzicii rock.

Cu un start similar pe scena muzicală românească, ambele având în palmares Best Metal Newcommer oferit de revista METALHEAD România, atât Diamonds Are Forever cât şi For The Wicked sunt pregătite să pornească în acest nou an în plină forţă.

Trupa For the Wicked

Diamonds Are Forever, după o experienţă de mai bine de 4 ani, fără să luăm în calcul experienţa membrilor săi, tinde să devină o formaţie tot mai matură. Dacă în anul 2013 lansau cel de-al doilea EP, Momaentum, urmărind parcursul evoluţiei lor, putem să considerăm încheierea ciclului acestui material. Cele două single-uri lansate ulterior subliniază acest fapt, ba mai mult insinuează venirea unui nou material. Cu siguranţă 2016 va fi un capitol nou pentru ei. Proaspătul premiu din cadrul METALHEAD Awards 2015 (“Porky”) – pentru cea mai curajoasă formaţie românească a anului trecut, nu face decât să îi ambiţioneze, iar acest turneu este un început promiţător.

For The Wicked este apariţia surpriză a anului 2015, chiar dacă acest an ne va rămâne mult timp întipărit în minte. Vin cu un sound modern, curat, cu alte cuvinte, au toate ingredientele să vă facă să îi îndrăgiţi. Premiile deja câştigate de ei nu fac decât să justifice acestea, deci nici decum nu trebuie să picaţi în capcana “vârstei lor fragede”. Un EP deja lansat Trust Your Heart spune multe despre ei. Primul lor videoclip (I Will Never) va fi lansat înainte de acest turneu, prin urmare aveţi reţeta completă pentru nişte concerte excelente.

Primul concert are loc vineri 26 februarie, The Shelter, Cluj Napoca, urmează în 27 februarie la Fabrica din Bucureşti şi duminică, 28 februarie la Aby Stage, Rm. Vâlcea.

Grimus – „10 Ani: In A Glimpse”

Trupa clujeană Grimus

GRIMUS, una dintre cele mai îndrăgite formaţii de rock alternativ din România, va sărbători 10 ani de activitate printr-un concert special alături de invitaţi surpriză.

Evenimentul va avea loc în data de 26 februarie 2016, la Arenele Romane din Bucureşti.

” Zece ani de Grimus înseamnă un ocean de amintiri, milioane de kilometri de drum, sute de mii de terawaţi de curent electric, şase bătăi de inimi sincronizate în timpul tonelor de playlisturi parcurse, o pădure de beţe de tobă rupte, un fir care înconjoară pământul din sârmă de corzi de chitară schimbate, câţiva ani lumină de nopţi nedormite, un zgârie-nori de camere de hotel diferite, prieteni cam cât demografia Indiei, o bătaie cu extinctoare, o bere cu Salman Rushdie, o poveste cu macaci, două continente, zeci de mii de metri altitudine şi picioarele pe pământ.
Sunt zece ani care au zburat cu o viteză mai mare decât cea a vânturilor de pe Saturn”

GRIMUS (Bogdan Mezofi – voce, Valentin Rauca – chitară, Cristian Csapo – chitară, Lehel Kiss – clape,Titus Vadan – bass,Tamas Adorjani – tobe) a lansat 3 albume discografice (Panikon – 2008, Egretta – 2011, Emergence – 2014) şi a participat la cele mai importante evenimente din România, dar şi la festivaluri din UK, Serbia, Ungaria, Polonia, Italia sau Austria.

Formaţia a primit numeroase premii, printre care se remarcă cel obţinut în 2014, Best Indie Alternative Rock Song pentru piesa High, în cadrul Independent Music Awards Vox Populi poll!

O seară memorabilă cu BEATLES’N’JAZZ

Cătălina Oana Beta

În anii ’60, muzica The Beatles era pe cât de respectată, pe atât de populară. În timp ce The Fab Four ca grup împingeau graniţele muzicii rock şi stabileau standardele pentru decadele ce aveau să urmeze, fiecare membru în parte îşi juca propriul rol revoluţionar.

Pe măsură ce muzica The Beatles creştea în complexitate, tot mai mulţi muzicieni de jazz au fost atraşi de a explora aceste compoziţii extraordinare, melodii superbe, armonii parcă divine, de o neconvenţională complexitate armonică şi metrică.

Muzica The Beatles este cu adevărat fără vârstă, aşa cum o demonstrează interesul pentru song book-ul lor a noi şi noi generaţii de muzicieni de jazz şi nu numai.

Adrian Nour, cu o voce superbă

Cu siguranţă una dintre cele mai fermecătoare apariţii şi voci ale scenei de jazz româneşti a ultimilor ani, Cătălina Oana Beta, prezenţă vocală tulburător de expresivă şi fermecatoare, o voce care „îmbracă în catifea”, împreună cu binecunoscutul cântăreţ şi actor Adrian Nour, cunoscut mai ales pentru rolul principal din muzicalul Fantoma de la Opera, sau participarea la popularul show Vocea României şi asistaţi de cinci dintre cei mai talentaţi reprezentanţi ai noului val de instrumentişti de jazz din România, reuniţi sub deja consacrata titulatură CANTALOOP, vor explora într-o manieră jazzistică non-conformistă celebrele hituri Beatles.

Hey Jude, Yesterday, Yellow Submarine, All You Need is Love, Lady Madonna şi multe altele vor fi interpretate alături de saxofonistul Costin Roşu, discipol al legendarului Dan Mândrilă, considerat cel mai bun saxofonist român din toate timpurile, basistul Adrian Flautistu, muzician de calibru, prezent în formule alături de Johnny Răducanu, Mircea Tiberian, Garbis Dedeian şi mulţi alţii, şi Iulian Nicolau, rafinat baterist, de o impresionantă sensibilitate. Acestora se alătură Alex Borşan, pianist experimentat, rodat într-un număr impresionant de colaborări celebre, şi – nu în ultimul rând – probabil cel mai talentat reprezentant al noii generaţii de jazzmani de dincolo de Prut, chitaristul Liviu Negru.

În urmă cu exact 50 de ani, celebrii britanici de la Beatles cucereau America, printr-o apariţie legendară la The Ed Sullivan Show, schimbând pentru totdeauna istoria muzicii şi a show business-ului. Pe 28 Ianuarie, găzduiţi de clubul bucureştean Tribute, cei şapte admirabili muzicieni de la Cantaloop & Co., care au inclus în setlistul lor noi hituri faţă de showrile anterioare, promit o seară memorabilă cu BEATLES’N’JAZZ!

Evenimentul va avea loc joi, 28 ianuarie, de la ora 21.00.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.