Din nou Boeing?!

Vrea, nu vrea, dar compania Boeing trebuie evident să trimită în istorie celebrul său cal de bătaie, Boeingul 737.

Comisia națională de control în domeniul transporturilor, celebra NTSB, nu cedează presiunilor politice de orice fel și șeful ei, Jennifer Homendy, a pus foarte clar lucrurile la punct prin declarația recentă în care a afirmat cu subiect și predicat că FAA, Autoritatea Aeronautică Americană, nu se mișcă îndeajuns de rapid în problema pieselor neconforme descoperite pe sute de avioane Boeing 737.

Problema, descoperită cu 6 luni în urmă, nu este una deloc ușoară pentru că se referă la riscul cert și permanent de rupere sau blocare a comenzilor direcției. Situația a fost descoperită în urma unor anchete ale NTSB ca urmare a doua astfel de incidente petrecute cu avioane ale unor companii non americane în anul 2019.

Sistemul respectiv este produs tot de o firmă americană, Collins, și deși avusese anterior cele două cazuri, până la producerea unui incident asemănător, dar, de data aceasta cu un avion al companiei americane United Airlines, nu a fost verificat serios.
Sistemul este obligatoriu a funcționa corect în cazul apropierilor automate in condiții de vizibilitate redusă folosindu-se ILS Categoria III A.

Ca să înțeleagă și cei care nu lucrează în aviație ce înseamnă minimele de operare in acest caz de apropiere le spunem ca la 30 de metri și cu o vizibilitate de doar 200 de metri pilotul trebuie să decidă dacă se continuă aterizarea sau se ratează. Până atunci cei doi piloți automați lucrează cu acest sistem pentru menținerea avionului pe direcția electronică furnizată de echipamentul ILS de la sol. Or, dacă pilotul observă o deviație de la această direcție, cauzată de defectarea sistemului respectiv de ghidaj al direcției avionului, el trebuie obligatoriu să rateze fără discuții.

Ca atare, în urma verificărilor s-a constatat că doar treisutecinzecisitrei, 353, de astfel de piese produse de Collins și care echipau avioane Boeing 737 NG și MAX, nu corespundeau!!!
Ca să fie tacâmul complet, șeful NTSB a precizat și că se suspectează încă 271 de avioane ale unor companii din afara USA că ar avea aceeași problemă.

Doar că cei de la NTSB nu dorm in papuci și dacă au văzut ca FAA trage de timp ca fotbaliștii cu măsurile de rezolvare ce trebuiau impuse companiei Boeing, a trimis o scrisoare deschisă clară și fără echivoc.
Așa că, volens nolens, Boeing a trebuit să cârpească din nou calul de bătaie cu un plan de înlocuire la cele 353 de avioane răspândite prin toată America și restul lumii!
Ca așa e în tenis, vorba marelui Toma Caragiu!

Cezar Osiceanu

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Author

4 Comentarii

  1. Am citit o declarație a unui cap de la Tarom care afirmă că, aceasta companie folosește avioane defecte in circuit pentru zboruri și că se teme de o eventuală catastrofă! De ce nu se iau măsuri? Prefera catastrofele in locul măsurilor reale și în practică?

  2. un articol prost greu de parcurs din cauza propriilor comentarii pe care autorul le foleste din abundenta si cu siguranta fudulului care nu e fudul destul; nu stim daca e un articol serios sau unul gen catavencu

  3. 3 iulie 2024 (Cotidianul): „TAROM a bătut palma pentru Boeing 737 MAX 8″
    „Dormi liniștit, statul român veghează”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.