Din Statele Unite, pe scena Sălii Radio: Cristian Măcelaru dirijează Enescu și Rahmaninov

Orchestre importante din SUA, precum Philadelphia Orchestra, Orchestra Simfonică din Chicago sau Orchestra Naţională Simfonică din Washington au evoluat sub bagheta sa și, datorită aprecierii de care se bucură, a fost recent numit director muzical şi dirijor al Festivalului Cabrillo (California – SUA): dirijorul Cristian Măcelaru. În plus, muzicianul român se bucură de succes și în plan european: la începutul lunii mai a acestui an direcțiunea Orchestrei Simfonice a Radiodifuziunii Germaniei de Vest (WDR Sinfonieorchester) – Köln a anunţat că începând cu stagiunea 2019-2020 noul dirijor-şef al ansamblului va fi Cristian Măcelaru.

Artistul ce poartă numele României pe marile scene internaționale, va dirija vineri, 15 iunie, la ora 19.00, un frumos concert Enescu/Rachmaninov la Sala Radio, la pupitrul Orchestrei Naţionale Radio.

Programul serii va începe cu Simfonia nr. 1 de Enescu, care a avut premiera în 1906 la celebrul Théâtre du Châtelet din Paris. Lucrarea este influențată de compozițiile lui Brahms, pe care de altfel Enescu a avut ocazia să îl întâlnească în timpul studiilor sale la Conservatorul din Viena.

În partea a doua a serii veți asculta Simfonia nr. 2 ce poartă semnătura marelui artist rus Serghei Rahmaninov. Considerat ultimul mare romantic în muzica simfonică, Rahmaninov spunea despre creațiile sale, ce transmit o mare sensibilitate: ”Compun muzică pentru că simt nevoia să dau o expresie sentimentelor mele”. Premiera Simfoniei a 2-a a avut loc chiar sub bagheta compozitorului, în 1908, la Sankt Petersburg și a fost un mare succes, atât de dorit de creatorul ei dupa eșecul anterior al Simfoniei I, care i-a produs o mare suferință.

 

La finalul concertului, Editura Casa Radio va organiza – în foaierul central al Sălii Radio – o sesiune de autografe acordată de dirijorul Cristian Măcelaru pe CD-ul apărut la Casa Radio sub titlul Orchestra Națională Radio, Dirijor: Cristian Măcelaru. Mihail Glinka – Ruslan și Ludmila, Nikolai Rimski-Korsakov – Șeherazada.

 

Cristian Măcelaru și-a început cariera alături de Philadelphia Orchestra, în stagiunea 2010-2011 a fost numit dirijor asistent al aceleiaşi orchestre, fiind distins cu Sir Georg Solti Emerging Conductor Award pentru merite deosebite. În prezent este dirijor rezident al Filarmonicii din Philadelphia.

A studiat la Universitatea Rice cu Larry Rachleff şi a obţinut diploma de masterat pentru dirijat. Având şi formaţie de violonist, Cristian Măcelaru a fost concertmaestru al Orchestrei Simfonice din Miami, debutând la Carnegie Hall cu aceeaşi orchestra. Cristian Măcelaru a fost invitat să dirijeze Orchestra Simfonică din Chicago pentru a-l înlocui pe Pierre Boulez.

A colaborat de-a lungul anilor cu Orchestrele Simfonice din Houston, Baltimore, Los Angeles, Toronto, Seattle, Detroit, precum şi cu Royal Scottish National Orchestra, Orchestra Simfonică a oraşului Birmingham, Orchestra Simfonică Radio din Berlin, RTE Dublin, Orchestra Simfonică Radio din Frankfurt, Civic Orchestra din Chicago, Orchestra Filarmonicii din Rotterdam, Orchestra Métropolitain din Montréal, Orchestra Simfonică din Gothenburg.

Printre recentele sale succese se numără: concertele susţinute atât în Statele Unite ale Americii cât şi în Germania alături de Orchestra Naţională Daneză, o excepţională colaborare ce s-a realizat între dirijorul Cristian Măcelaru, Orchestra Naţională Simfonică din Washington şi celebra violonistă Anne Sophie-Mutter şi concertele susținute alături de celebra Orchestră a Filarmonicii din New York.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.