Drezina lui Gheorghiu Dej e încă activă

Un tronson de cale ferată din centrul țării a fost inaugurat cu o drezină americană marca Buick care a fost folosită de fostul dictator comunist Gheorghe Gheorghiu Dej.

”Am inaugurat firul I de cale ferată între Teiuș și Aiud, iar darea în trafic a fost marcată într-un mod inedit, prin parcurgerea distanței dintre cele două stații de către un vagonet vechi de peste 8 decenii. E vorba despre o drezină model american, Buick Road Master Sedan, fabricată în 1940, care a fost folosită la început în corpul diplomatic 1 și 2, după care a trecut la calea ferată, fiind utilizată de către Gheorghe Gheorghiu Dej. Abandonat în 1996, vehiculul a fost restaurat și ulterior pus în funcțiune.

Au fost modernizați 12 kilometri de cale ferată, ceea ce înseamnă creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie, precum și un confort sporit pentru călători. În perioada imediat următoare, se va închide circulația feroviară pe firul II, care va intra în execuție, urmând să fie la rându-i modernizat”, se arată într-o postare pe Facebook a Selina Grup.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5

18 Comentarii

  1. – Ciolacule! Ți-au găsit ăștia Buicku lu tac-tu mare! I-l șutise tovarășul Gheorghe Gheorghiu Dej!

  2. Mentionarea numelui firmei intr-un articol elogios nu ar trebui marcata cu „publicitate”? Asta daca n-a „marcat” pe sub masa. Chiar asa, 12 km de cale ferata, cand dupa ’90 s-au furat sinele de la sute (mii?) de km de cale ferata ?

  3. pina la urma haide sa recunoastem in grup :

    – pentru estul european – perioada 1950 – 1989 = o RENASTERE tehnica si tehnologica si economica , culturala si morala , militara si industriala si nu in ultimul rind spirituala .
    – perioada 1989 – pina in prezent = se poate numi Razboiul Asimetric

  4. MYSEBI Spirituala? Haaa ha ha ha ha.Da da,a avut grija securitatea sa inventeze spovedania spirituala.

  5. @Un Buick în slujba țării, alaturarea numelui ciordacului de cel al lui Gh.Gheorghiu Dej este o mare prostie!

  6. Cum funcționează de 70 de ani în Cuba mașinile fabricate de USA de atunci funcționează și în România.

  7. Vă durea mâna să scrieți corect: Gheorghe Gheorghiu-Dej, adică să puneți cratima (=liniuță de despărțire, traduc pentru novici…) la locul cuvenit? De ce? E, asta-i bună!, puneți mâna pe carte și, poate, pricepeți…

  8. Faptul ca aceasta masina a fost restaurata si inca functioneaza, se datoreaza respectului romanilor fata de Ghe Dej, un erou la a carui moarte pusa la cale de rusii aia pe care-i pupa acum in dos toti putinofilii, a plans toata Romania.
    Ghe Dej a fost omul care a terminat cu ocupatia militara sovietica, cu ,,prietenia de nezdruncinat”, cu spolierea de resurse a Romaniei de catre marele ,,frate” de la Rasarit si a respins hotarat planul Valev de dezmembrare a Roamniei.
    Tot Ghe Dej a fost primul conducator care a dat in 1964 primul decret de gratiere din inchisori a detinutilor politici……[Rumburak]

  9. @ semnificatia

    Care spoliere a resurselor de către Rusia ? Ai exemple ??

    Nu cumva confunzi cu spolierea post ’89 de către simpaticii democratici „aliați atlantici”, care continua și azi ?

  10. S-a gasit si Geta sa latre in targ, cand vindea fuse. Geto, daca n-ai habar de istorie, vezi-ti de comertul cu fuse.
    Pana cand Ghe Dej nu a spus ,,STOP”, TOT ce producea atunci Romania, in URSS pleca. El personal a inchis vanele de petrol din Portul Constanta, petrol care era trimis in URSS.
    Carnea, lactatele, granele, otelul, minereurile (mai ales radioactive), mobila, tot in URSS plecau. Comertul cu Vestul era ZERO. Rusii nu ne-au furat doar tezaurul, ci tot ce producea Romania pana in 1964.
    De aceea tovarasii moldoveni mai in varsta de peste Prut spun si acum ca sub Stalin o duceau bine si ca traiul era ieftin. Era ieftin din cauza ca ne furau pe noi si pe tarile satelite est-europene. Agricultura sovietica era la pamant. Doar industria de razboi/inarmare duduia la ei……[Rumburak]

  11. Ce viseaza trotinetistii.
    Cum ca sovieticii aveau nevoie sa astepte dupa de acordul unui lider roman asa din bun simtz. Nu erau ei un stare sa-si ia singuri orice aveau nevoie mai ales pentru armament nuclear.
    La nevoie, anexau la URSSS.

  12. @MYSEBI „pina la urma haide sa recunoastem in grup :– pentru estul european – perioada 1950 – 1989 = o RENASTERE”

    -nu stim de ‘estu european’
    dar de aici au disparut cel putin 800’000 de ALOGENI.

  13. ai exemple? da am exemple privind spolierea de catre rusia – sovromuri, despagubiri chit ca 23.08 – dc rezistam si nu tradeam poate castigam – apucau nemtii sa perfectioneze v1-2 si nu mai aveau nicio operatiune agrafa ie paperclip, comecon si alte ticalosenii. cat despre aliatii atlantici simpatici au ba asta-i com uni . St disinfo din partea tavarshilor de la secv – cei mai brutali si mai sadici recrutati formati si antrenati fix de maskva si atat de rai ca pana si groaznicul nkvd a fost scarbit de cruzimea entuziasta manifestata de trupetii romani

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.