(VIDEO) Primul tren electric modern a plecat din Gara de Nord

Astăzi, 20 noiembrie 2024, România a făcut un pas

(VIDEO) Primul tren electric modern a plecat din Gara de Nord

Astăzi, 20 noiembrie 2024, România a făcut un pas

Joi, 20 noiembrie 2024, România a făcut un pas semnificativ în modernizarea transportului feroviar. După două decenii de așteptare, primul tren electric modern, modelul Alstom Coradia Stream, a plecat din Gara de Nord din București, pe ruta către Brașov. Acesta marchează debutul unei noi ere pentru transportul feroviar din țară, oferind o călătorie rapidă și confortabilă.
După multe amânări și provocări, primul tren electric de acest tip a intrat în circulație comercială la mijlocul lunii noiembrie 2024. Deși este un pas important spre modernizarea infrastructurii feroviare din România, implementarea acestui proiect nu a fost lipsită de obstacole, iar problemele legate de birocrație și certificări au întârziat debutul acestui tren performant.
Viteza și rutele trenului Coradia Stream
Trenul Alstom Coradia Stream circulă pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov, fiind un tren Interregio, cu tarif corespunzător acestui tip de serviciu. Potrivit unui reporter HotNews.ro aflat în tren, viteza maximă atinsă între București și Câmpina a fost de 140 km/h, ceea ce demonstrează capacitatea de a oferi o călătorie rapidă și confortabilă. Cu toate acestea, unele limitări de program rămân, iar în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024, trenul va circula conform unui program restrâns: plecare din București la 05:40 și sosire în Brașov la 08:08, iar returul va avea loc de la 08:43, cu sosire la București la 11:12.
După 15 decembrie, odată cu intrarea în vigoare noului Mers al Trenurilor, se va modifica programul, iar trenurile vor circula într-un regim pendulă, cu plecări din București la ore mai accesibile: 06:31 și 13:22, iar din Brașov la 10:25 și 16:27.
Despre Trenul Coradia Stream
Coradia Stream este un tren electric modern, având șase vagoane și 350 de locuri, iar designul său este unul inovativ, cu o podea joasă, care asigură un acces facil pentru persoanele cu mobilitate redusă. De asemenea, trenul poate atinge o viteză maximă de 160 km/h, ceea ce îl face unul dintre cele mai rapide trenuri din România. În mod diferit față de trenurile tradiționale, care sunt tractate de o locomotivă, Coradia Stream este un automotor, având tracțiunea electrică distribuită de-a lungul trenului, ceea ce aduce o eficiență sporită.
Acest tip de tren este fabricat de Alstom în Polonia, iar în următorii ani, România va beneficia de un total de 36 de unități care vor circula pe diverse rute din țară, inclusiv spre orașe precum Constanța, Craiova, Timișoara, Arad și Deva. Deși primele unități ar fi trebuit să fie livrate în 2023, diverse dificultăți, cum ar fi problemele din lanțul de aprovizionare și certificările necesare pentru un model nou, au dus la întârzieri. Cu toate acestea, în 2025, se preconizează că restul trenurilor vor intra în circulație și vor îmbunătăți semnificativ transportul feroviar din România.
Provocările și criticile
Trenul Coradia Stream a fost introdus în circulație cu o întârziere de un an față de primele promisiuni. La debutul său comercial, trenul a circulat pe ruta București-Brașov, cu plecare din Gara de Nord la 9:30, însă acest program nu a fost adaptat nevoilor reale ale pasagerilor, iar unele critici s-au concentrat pe limitările orare și pe faptul că rutele alese sunt destinate în principal celor care practică sporturi de iarnă. De asemenea, debutul trenului a fost marcat de o oarecare lipsă de transparență, iar mulți călători au observat că promisiunile privind îmbunătățirea transportului feroviar nu au fost pe deplin îndeplinite.
Un alt punct de critică a fost lipsa unor curse suplimentare care să acopere întregul interval al zilei, iar această problemă ar putea fi remediată abia după intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, la 15 decembrie 2024. În ciuda acestui fapt, este clar că trenurile Coradia Stream au un potențial semnificativ de a transforma transportul feroviar din România, dacă se va reuși integrarea lor în întregul sistem național de transport.
Un pas important, dar cu provocări
Trenul Alstom Coradia Stream reprezintă un progres important pentru transportul feroviar din România, un semnal al modernizării infrastructurii și al integrării tehnologiilor noi în domeniul călătoriilor pe calea ferată. Cu toate acestea, implementarea acestui proiect nu a fost lipsită de dificultăți. Intârzierile în livrarea trenurilor, problemele birocratice și programul limitat al curselor au fost factori care au influențat negativ experiența călătorilor.
Pe măsură ce vor fi livrate mai multe unități, iar noile rute vor fi ajustate pentru a corespunde nevoilor călătorilor, trenurile Coradia Stream ar putea deveni un element cheie în modernizarea transportului feroviar din România.
Distribuie articolul pe:

26 comentarii

  1. Achiziționarea primului tren denumit cu emfază Alstom Coradia Stream , ,,Primul tren electric modern ,, , după 35 de ani de către CFR , o altă insultă la adresa romănului amărît ! O cutie pentru sardele în care nu reziști să stai mai mult de 10 – 15 minute .

  2. Toti aveti impresia ca daca era construit in Romania era minunea lumii.
    Circula o spalare a creierelor ca doar ce e romanesc e bun, tot ce e de altundeva, mai ales occidental e caca.

  3. Banditii de la Alstom, puteau face trenul in Romania, dar noi suntem pentru ei doar slugi bune de muls. Cu Metro se comporta discretionar, au adus trenuri doar de unde vor ei, asta si cu concursul tradatorilor interni, care au exclus Astra Arad pentru ca nu are cifra de afaceri. Ba hotilor, din 1979 Romania a fabricat rame de metrou la Arad. PS. Mai fac unii un tren la Craiova si cred ca putea fi si tractiune electrica, intrucit fac locomotive electrice..

  4. După inaugurarea podului de la Brăila de membrii marcanti PSD ,acesta s-a defectat! După inaugurarea primului tren electric din Romania cu Ciolacu la bord,acesta s-a stricat. Nu știu cum se face de poporul român este blestemat cu psdisti la butoane!

  5. Trenurile facute la SOFTRANS sunt bune in alte tari , numai in Romania nu.In loc sa bagam banii in buzunarele noastre , nui le bagam in ale altora si la marfa de 4-5 ori mai scumpa….

  6. Lasa ca votati Ciuca si Ciolacu si o sa dati banii dar trenurile nu o sa le vedeti.
    Ca nationalistii nu sunt buni pt voi. Va meritati soarta.

  7. Băi nenorocitilor, nici trenuri electrice nu mai știți să faceți?
    Cumpărați de la francezi? Faceți praf România cu așa politica, vai ce idioti sunteți.

  8. @Zagura, trenuri pentru navetiști puse să circule pe distanțe lungi. Se numea ”Săgeata albastră”.

    -ce rău esti:
    aveau totusi 1 wc la mijloc,
    tamvaiul cu wc!

  9. Primul tren electric modern , s-a fabricat la Craiova.La noi in tara cicula citeva pe ruta Brasov -Bucuresti Craiova , in schimb circula in ate tari.Noi prin PNNR trebuie sa bagam banii in alte tari . De ce sa -i bagam in Romania?PS e o placere sa circuli cu trenurile electrice fabricate la Craiova…Ce ne-am bechtelizat…

  10. acum un tren direct cu opriri in statiuni face 2ore si 26 de minunte, iar ”minunea” poloneza va face aceeasi distanta in 2 ore si 14 minute…daca va opri peste tot pt ca nu-i precizat…

  11. Și locomotivele electrice fabricate la Craiova ce cusur aveau? Mi-aduc aminte că pe timpul lui Miron Mitrea parcă a mai fost un experiment cu achiziționarea de trenuri pentru navetiști puse să circule pe distanțe lungi. Se numea ”Săgeata albastră”. Se pare că mai circulă până la aeroport.

  12. Pai A3 a zis ca e facut de Franta hotarati-va! bine ca e spre Bv ca mai ajuta Dn1. O sa ma dau si eu cu el cand vin la B la concert sau meci.

  13. Nu este Bine de Plecat din Bucuresti la Ora 5 si 40 de Minute ca Metroul se Deschide la Ora 5 Dimineatza ! Este mai Bine sa plece Trenul la ora 7 din Bucuresti !

  14. Daca sunt alea poloneze, probabil sunt alea care au fost descoperite anul trecut parca, in Slovacia sau Slovenia, ca erau manarite de fabricant, sa se faca reviziile doar la ei… daca le faceai la altii brusc apareau probleme. Oricum, mira pe cineva ca dam bani altora in loc sa investim in ai nostrii?

  15. Sa vedem acum dupa cat timp deraiaza din cauza cailor ferate proaste si cate ore de intarziere va avea la fiecare drum……[Rumburak]

  16. In cazul unei pene de curent serioase si de durata ,asa cum tot se spune ca va venii ,ce masuri va lua CFR ?

  17. Asta e, ne-a trebuit „revolutie”! Am revenit la statutul jenant de tara subdezvoltata. Lumea a treia!

  18. CFR-ul are program de intarzieri, asa ca desi la Brasov este capat de linie pt a favoriza castigurile firmelor private va avea intarziere minim 40 de minute. Toate trenurile CFR care au cap de linie Brasov trebuie sa intarzie sa dea prioritate firmelor private…
    Pana nu vor fi dati afara toti directorii de regionala CFR si nu vor fi penalizati pt intarzieri vor continua sa-si bata joc de trenulete minuscule in comparatie cu trenurile de 12 vagoane de odinioara care nu aveau intarziere…

  19. Par trenurile de la Softronic Craoiva erau prea scumpe? Sau locomotive Softronic Craiova si vagoane Astra Arad la fel?
    trenul asta e pentru navetisti, se preta Bucuresti – Aeroport, sau Bucuresti Ploiesti pe distante scurte… a am uitat ca la aeroport banii de electrificare au ajuns in vile, apartamente si alte produse si servicii de lux.

  20. Plastic polonez, nici macar nemtesc cum erau bou-vagoanele Siemens la inceputul anilor 2000. Plastic polonez de la o firma fosta frantuzeasca intre timp controlata temeinic de Black Rock si amicii.

    „At Black Rock we force behaviors, that’s what we do” spunea guru lor, Fink.

    Ia cu plastic ca o sa-ti placa. Salvezi planeta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.