După ION, să facem cunoștință cu Eva

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a lansat, joi, asistentul virtual Eva pentru utilizarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale la nivel naţional (POSF).

Potrivit unui comunicat transmis joi, ANRE a implementat în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităţii instituţionale a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru simplificarea procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale” – SMIS 129990/705, Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale la nivel naţional (POSF), devenind astfel operator al acesteia.

POSF este o platformă informatică unică la nivel naţional dedicată clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informaţii şi documente.

„Pentru a se familiariza cu funcţionalităţile platformei, am pus la dispoziţia consumatorilor, începând cu data de 16.03.2023, asistentul virtual, denumit Eva, care poate răspunde întrebărilor utilizatorilor privind detalii legate de procesul de schimbare a furnizorului, de contractare, de POSF, precum şi informaţii legate de reglementări specifice schimbării furnizorului. Acest sistem inteligent permite asistentului virtual Eva să înveţe permanent prin prisma întrebărilor adresate de consumatori şi să fie în măsură de a oferi răspunsuri detaliate la problematicile ridicate de aceştia pentru domeniul specific al energiei electrice şi gazelor naturale. De asemenea, sunt disponibile manuale de utilizare şi tutoriale, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF. În vederea operaţionalizării platformei, am aprobat, prin Ordinul nr. 3/2022 cu modificările ulterioare, Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale (Regulament POSF)”, a afirmat preşedintele ANRE, Dumitru Chiriţă.

De la data finalizării POSF, operatorii de reţea şi furnizorii de energie electrică şi de gaze naturale încarcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum şi pentru contractele de furnizare şi de reţea, conform obligaţiilor instituite prin Regulamentul POSF.

În scopul punerii în funcţiune şi actualizării permanente a bazei de date POSF, înregistrarea datelor şi informaţiilor despre clienţii finali, precum şi orice schimbare administrativă din contract sau schimbarea furnizorului, se efectuează în POSF de către furnizorul actual al acestora, iar pentru locurile de consum existente înregistrarea se face de către operatorii de reţea.

În ceea ce priveşte gradul de încărcare al datelor, la acest moment în POSF se identifică următoarele: total locuri de consum – 15.491.157, locuri de consum energie electrică – 10.575.498, locuri de consum gaze naturale – 4.915.659.

„Fac precizarea că în acest moment sunt înregistraţi în POSF: 102 de furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 de operatori de reţea de energie electrică şi 35 de operatori de reţea de gaze naturale. În acest context, urmărim permanent şi verificăm, împreună cu furnizorii şi operatorii de reţea, modul de funcţionare a POSF şi fluxurile iniţiate de aceştia, în vederea stabilizării procesului de schimbare a furnizorului atât de energie electrică, cât şi de gaze naturale prin POSF. Adoptarea acestor măsuri de simplificare a procedurilor administrative pentru toţi consumatorii implicaţi în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale, concomitent cu implementarea soluţiei informatice intuitive şi inovative POSF, conduce la derularea procesului tehnic de schimbare a furnizorului în 24 de ore, îndeplinind astfel cerinţele europene. Prin acest proiect am realizat optimizarea proceselor operaţionale din piaţa de energie, în scopul diminuării birocraţiei şi consolidării concurenţei prin reducerea duratei de schimbare a furnizorului în beneficiul consumatorului final”, a precizat Chiriţă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

14 Comentarii

  1. Ion si Eva o sa faca un copil intre florile din gradina Raiului. Bitangul o sa salveze umanitatea de facturi si fracturi logice.

  2. În spatele utilizării unor roboți ca Ion și Eva încap mii de scuze pentru orice decizie proastă, interesată și malignă. Până acum responsabilul uman putea fi prelucrat în justiție, pedepsit cu amenzi, închisoare și muncă în folosul comunității sau recompensat material ori spiritual. Avea în gândire posibila responsabilitate a faptelor sale și din conștiință sau din frică punea o limită ticăloșiei proprii. Sau așa ar fi normal. Pe robot cu ce îl pedepsește, cu un upgrade? Pe baza datelor robotului poți inclusiv să distrugi lumea gândind că ești făcător de fapte bune, nu slugă a lui Satanas. Până afli adevărul.

  3. Daca linia este ocupata, o sa ne cante melodii pe banii nostrii,pana va termina EVA taina cu solicitantul anterior.Angajatii nu mai au o nici o respnsabilitate,nu mai ai cu cine sa te certi. Raspunsul de la relatii cu publicul de la o institutie de stat ,la intrebarea de ce nu mi-au raspuns dupa 70 de zile la cererea trimisa,a fost,, nu mai dati telefoane,ca noi ne digitalizam,iar angajatii nu mai raspund la telefoane,, Rezolvare:IOC,raspuns cerere IOC,responsabilitate IOC asa ca spalati-va cu EVA si cu ION pe cap!

  4. Avand in vedere ca Ion e roman , ar fi trebuit sa-i puna si o caciula si sa-l invete sa dea cu ea de pamant !

  5. …ce ciudat!…roboti cu nume de femei si barbati…nu este corect nici macar dpdv politic, robotii nu au gen…sau sex…parca asta sustin progresistii chiar referitor la oameni!…

  6. Cum drac_u de toți șefii ăștia au mutră de comisari de poliție… fălcoși, cu pernițe la mâini, și privirea disprețuitoare? Și vocea, desigur, e tunătoare de-ți îngheață sângele în vine. Cred că sunt aleși de cineva după aceste criterii!

  7. La Eva roboata se începe cu: pentru limba română apăsați 1; pentru limba maghiară apăsați 2?

  8. Cand vad fata luminoasa si lipsita de griji a preacurentatului ANRE din fotografie, mi-aduc aminte si de hotii de la ASF.
    Toti merita inca o pensie speciala.
    Or fi toti din familia ciuciolacu pentru ca au aceeași privire teligenta.

  9. Adame , vai tie ,ai ramas fara Eva . Ce o avea Ion si nu ai avut tu ? Sau a ajuns raiul casa „de curve”?Mai stii ?La „ingerii”nostri totul este posibil….

  10. Asta e inteligenta artificiala…egal cu zero.
    Nu sunt nici masini inteligente si nici case inteligente. Totul e praf in ochii pentru prosti.
    .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.