Şoseaua ocolitoare a municipiului Beiuş, cea de-a şasea centură rutieră construită de Consiliul Judeţean (CJ) Bihor şi finalizată în acest an, a fost deschisă traficului duminică după-amiază.
Potrivit unui comunicat transmis luni de CJ Bihor, de la începutul anului a fost deschisă circulaţia pe centurile Sântandrei, Sânmartin, Nojorid, Oşorhei şi Aleşd.
Centura Beiuş are o lungime totală de 9,3 kilometri, fiind cea mai complexă lucrare derulată de CJ Bihor. Complexitatea lucrării este determinată de relieful care a impus construirea a două viaducte (de 800 şi 700 metri), a trei pasaje supraterane (lungime totală: 230 metri) şi a două poduri (lungime totală: 28 metri).
Proiectul a fost realizat în cadrul unui parteneriat între CJ Bihor şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Lucrările au fost împărţite în două etape. Primul tronson (etapa I), cu lungimea de 7,3 kilometri, începe din DN 76, la intrarea în Beiuş dinspre Oradea, traversează Crişul Negru şi Drumul Comunal 231 spre Finiş, ocolind Beiuşul la vest. Apoi trece peste calea ferată şi Crişul Negru şi revine în DN 76. Al doilea tronson (etapa II) are o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani. Face legătura între primul sector al centurii şi DJ764 Beiuş – Roşia – Aleşd şi asigură accesul către viitorul parc industrial din Beiuş.
Lucrările la primele două tronsoane au fost executate de: Etapa I: Drum Asfalt (lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt (valoare contract: 269.464.711,29 lei, fără TVA) şi Etapa II: Drum Asfalt (lider) şi Ile Viorel Construct (valoare contract: 15.589.851,59 lei, fără TVA).
Finanţarea a fost asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, şi din bugetul CJ Bihor.
Pentru a facilita accesul către Stâna de Vale, CJ Bihor va construi un nou drum de legătură de 1,4 kilometri. Traseul noului tronson, care va fi conectat cu Drumul Apusenilor, va porni din pasajul suprateran de la capătul Centurii Beiuş înspre Ştei şi va continua până la intersecţia cu Drumul Judeţean 764A, în apropierea localităţii Mizieş, comuna Drăgăneşti. Acesta se află în etapa de proiectare şi reprezintă etapa a III-a a Centurii Beiuş, se mai precizează în comunicatul CJ.
M-ai terminați cu centurile… Și faceți ceva pe Gheorghe Doja și Podgoria că impozite luați… Handicap ce sunteți
ai fost la Oradea sau doar te invarti prin biroul dat de la partid? Este un primar pe la Bucuresti care isi face reclama pentru un cotet numit pasaj. De exemplu, Bolojan a inaugurat noua pasaje o data si cate si cate. Ramaneti voi cu pesedeul, ma mut la Oradea.
o realizare importanta, dar prezentarea pe video este sub orice critica.
O nimica toată!Să vedeți centura Clujului !
Dacă un drum de 9,3 km care ocolește un orășel, este considerat ca fiind cea mai importantă și mare investiție a județului Bihor, înseamnă că mult lăudatul Bolojan este un papagal umflat degeaba și artificial de mass media.
tace si face, ofricatii si ingustii nu stiu decat sa latre.
Ar fi bun de presedinte sau premier, insa aplaudacii nu prefera pe aia de ii pun la munca.
Așteptăm ca domnul Bolojan sa construiască o centura neagra cu 6 dani, care va fi întruchiparea măiestriei, stăpânirii de sine și a tehnicii condusului forței spre cel care o îndrepta impotriva ei.
Acuma mai trebuie construite șase care sa le ocolească pe cele existente!
Acesta trebuie să fie făcută la profil de drum expres pentru a se fi putut încadra în D Ex Oradea-Deva.
Tot la fel centura Sânmartin , trebuia tot la profil de drum Expres și prelungită până la Hidișelul de Sus, pentru a putea fi integrată în aceleași D Ex Oradea-Deva.
Si la Timisaara s-a dat in exploatare centura Sud. Dar in Cotidianul doar Bihorul e prezentat pozitiv. Intrebarea este care e motivul?