Eroismul unui pilot TAROM, pus la îndoială

Situație incredibilă la TAROM, chiar de Ziua Națională. Un filmuleț prezentat de Antena 3 și în care se vorbește despre eroismul unui pilot TAROM este criticat chiar de interiorul companiei aeriene române.

Astfel, în timp ce Antena 3 afirma că „În 1980, comandantul Paul Mitu a amerizat în ocean cu un Tupolev 154 şi a reuşit o performanţa mondială: a salvat 186 de oameni” Cezar Osiceanu, angajat Tarom din 1994, susține că pilotul prezentat ca un erou ar fi comis o gravă eroare care a condus la prăbușirea avionului înainte de pista si la decesul unui pasager.  Osiceanu își prezintă punctul de vedere prin intermediul unei scrisori deschise, pe care v-o prezentăm integral:

In atenția Domnului Mihaita Ursu
Director General al SC CNTAR TAROM SA

Stimate Domnule Director,

Ma numesc Cezar Osiceanu, sunt angajat ca pilot in cadrul Tarom din anul 1994, cu numărul de marca 59341, si înainte de toate permiteți-mi sa va urez la mulți ani cu ocazia Zilei Naționale a României!

Pe aceasta cale, însa, vă informez că azi 01.12.2020 orele 13.40 la Antena 3 a fost prezentat si difuzat un film cu un fost angajat al Tarom, pilotul comandant Paul Mitu
Pilotul respectiv a fost prezentat ca un erou, a fost filmat intr-o cabina de avion Tarom, etc
Doar ca persoanele care s-au ocupat din partea Tarom de aceasta realizare nu cunoșteau următoarele :
1. Pilotul respectiv a comis o gravă eroare de pilotaj care a condus la prăbușirea avionului înainte de pista si la decesul unui pasager
2. Ancheta a arătat vina exclusiva a pilotului comandant care a restricționat si încercarea copilotului de a trage de manșa pentru evitarea accidentului

Acest caz prezintă următoarele probleme in cadrul Companiei Tarom:
1. Lipsa totala de cunostiinte de aviatie ale celor din Tarom care au semnat pentru promovarea acțiunii de imagine a Tarom in mediul public
2. Habarnavismul reprezentanților de imagine si comunicatori de presa ai Tarom care nu s-au obosit sa se documenteze măcar despre caz!
3. Reclama făcută pentru Tarom, cu acordul Tarom si participarea Tarom arata ca s-a facut pentru o greșeala grava a unui pilot Tarom!

Nu mai exista in mass media interna si internațională nici un astfel de exemplu de reclama făcută unei încălcări grave a procedurilor aeronautice , urmată si de o catastrofa aeriana!
Pe cale de consecință va solicit prin prezenta:
1. Eliberarea din funcție a fiecărei persoane cu rol in aceasta acțiune ( consilier de imagine, comunicator, etc ) Din câte se cunoaște cel putin doua persoane angajate si cu atribuții in acest domeniu, Dna Mihaela Bivol si Dnul Marius Popescu, au fost angajați fara concurs cu încălcarea procedurilor legale, fara sa aibe calificări, rezultate si realizări care sa ii califice pentru aceste funcții
2. Retragerea imediata a acestei emisiuni
3. Prezentarea unor scuze către toti piloții Tarom pentru aceasta impardonabilă gafa!

Cum credeti ca se simte un pilot care respecta regulile, regulamentele si procedurile văzând o emisiune in care este preamărit un pilot care a facut pe dos si a mai si provocat o catastrofa ?
Dar cum vor reacționa pasagerii si opinia publica care vad un astfel de mod de a face publicitate Taromului prin prezentarea ca un erou al celui care a fost vinovat de producerea catastrofei?
Va multumesc, Cezar Osiceanu“

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

17 Comentarii

  1. Dezinformare marca Antena 3. Stim asta. Minciuni pe banda rulanta. Rusine.

  2. Cine este acest cezar osiceanu? Cumva un #rezist? Cumva unul carui-a ii ninge si ploua de ani de zile?
    Daca ar fi protestat vre-un pilot coleg cu Paul Mitu (16.000 ore de zbor)in anii ’80 ar fi fost ceva.
    Dar un X osiceanu? Pe cine reprezinta? Se pare ca si colegii lui il cam evita.

  3. 7 august 1980. Aeronava Tupolev 154 pilotată de comandantul Paul Mitu trebuia să aterizeze pe aeroportul din Nouadhibou, Mauritania. În burta avionului rusesc se aflau 176 de oameni, adică două echipaje de vaporeni. Un ghidaj prost de la sol şi ceaţa l-au deviat cu 350 de metri de la pista aeroportului din Mauritania, adică în apele Atlanticului. „Avionul s-a proptit într-un banc de nisip si de asta nu s-a scufundat. În urma accidentului de pe coastele Mauritaniei, Paul Mitu a fost anchetat de o comisie alcătuită din reprezentanţii a cinci ţări. Rezultatul anchetei realizate a fost unul devastator pentru el: i s-a retras dreptul de a mai zbura şi a fost condamnat la închisoare(!!!)”

    Concluzia :Mai mintim si noi,dar Antena 3 e regina…

  4. acum citiva ani un an 2 s-a prabusit in Apuseni
    decedati 2-pilotul si o viitoare medic
    vinovat pilotul,si vremea si……………….
    amfost acum 2 ani in ZONA apuseni
    si mi-au spus ,martori care au nvazut resturile avionilui
    pe aripi nu ea gheata………………………
    furunuri,tuburi de caucuc LEGATE CU SIRMA
    nu e vina pilotului
    avionul nu era verificat,era vechi
    pilotul si persoana decedata au murit CU ZILE

  5. Deci Osiceanu recunoaste ca acea aterizare a fost facuta in conditii de ghidaj prost de la sol plus ceata. Oare el cum ar fi procedat in acea situatie? Ar fi interesant de vazut ancheta acelui caz, dar cred ca cel mai usor a fost sa se dea vina pe pilot, deci nu cred ca ancheta a fost obiectiva. Dar cu un lucru sunt de acord din cele spuse in acest articol: sa fie dati afara toti cei care au fost angajati fara pregatirea necesara si fara concurs.

  6. in apuseni a murit cine trebuie:
    1 criminal
    1 tarfa sinistra care se ducea sa-i smulga organele unuia;a primit blestem!
    in rest:la tarom piloteaza indivizi din spatiul ex-sovietic,aviz amatorilor!

  7. Sedeti bland ca mintenash vine si pilotul prezidentului, pushkalau-dobrovolski, si-o grai si el ceva.
    ar trebui facuta selectie la tarom si pastrati doar oamenii buni, dar atunci n-ar mai shparli ceacanaii nimic. tarom ii vaca buna de muls a statului, unde prokuroren s-au cam facut ca ploua.

  8. DANCP
    scuzati AVIONUL ERA BN 2 nu an2
    ramin la parerea ca cei decedati au murit cu zile si ca pilotul nu a fost vinovat
    e usor a da vina pei cei morti

  9. Am gasit niste articole despre Osiceanu nu tocmai laudabile.Deci clar trebuia sa fie ultimul care sa arate cu degetul !Nu stiu cati piloti mai exista in flota Tarom,insa daca sunt multi ca Osiceanu nu recomand nimanui sa urce in hardughiile lor zburatoare.In urma cu un an, cursa Tarom Satu Mare-Bucuresti a fost implicata intr-un grav incident si era cat pe ce sa se lase cu o catastrofa ! Pilotul,probabil in timpul zborului pentru ca altfel nu cred ca putea decola, a cuplat frana de mana(parcare) a rotilor si a aterizat asa,si toate anvelopele trenului de aterizare au explodat la contactul cu pista !! https://adevarul.ro/news/eveniment/cum-explica-tarom-periculosul-incidentul-care-aterizarea-otopeni-unui-avion-i-au-explodat-cele-4-anvelope-trenului-principal-1_5d78f860892c0bb0c6802d5f/index.html Asadar,Osicene,ciocu mic !!

  10. ANTENA 3, ACEASTA HAZNA AL MASS MEDIEI DE DÂMBOVITA, O LATRINA URÂT MIROSITOARE !

    EXEMPLU CONCRET : EROUL ADRIAN IOVAN, PILOTUL COMANDANT AL ZBORULUI YR-BNP DIN 20 IANUARIE 2014

    ACESTE JEGURI DE LA ANTENA 3, L-AU RIDICAT LA RANGUL DE EROU PE ACEST CRIMINAL ADRIAN IOVAN. CITITI RAPORTUL COMISIEI DE ANCHETA :

    http://www.aias.gov.ro/images/publicatii/rapoarte-de-investigatie/2014.01.20_RF_YR-BNP_RO.pdf

    MAI MULT, GUNOAIELE DE LA PNL, PRIMARUL DIN OTOPENI SI FIUL ACESTIA BAGAT DE „TATA. DEPUTAT ÎN PARLAMENTUL ROMÂNIEI, ÎN CÂRDASIE CU ANTENAT 3, AU SCHIMBAT PE REPEDE ÎNAINTE NUMELE STRAZII IANCU JIANU ÎN EROU AVIATOR ADRIAN IOVAN !

    GUNOAIELE PSD-PNL ! RUSINE SA VA FIE !

    NB- ticalosilor din PSD si PNL, ati facut pe banda rulanta, în cârdasie cu A3, falsi eroi aviatori, unii morti din erori de pilotaj elementare, altii de-a dreptul idioti

  11. Daca ala din 1980 a fost ghidat gresit, ca ce chilipir sa fie declarat vinovat?!
    *BN-2A din Apuseni s-a prabusit din cauza exclusiva a pilotului care a zburat pe ceata, cu avionul incarcat peste capacitate cu tarfotina doctorului fugita din camin, nerespectand traseul
    impus prin planul de zbor si cu transponderul defect ca sa nu fie urmarit ce traseu parcurge.
    Nu a luat in seama avertismentele de ceatza date de turnul de control, nu s-a uitat la altimetru sau daca s-a uitat n-a luat in seama ca pe acolo este o zona muntoasa si ca urmare s-a trezit ca zboara ca boul printre copaci. Legat cu sarme cum era, avionul nu s-ar fi prabusit in conditii de pilotaj prudent.
    Acesta a fost,,eroul” Adrian Iovan……[Leo]

  12. Si tzatza Firea voia sa schimbe numele bulevardului Kiseleff in Regele Mihai, fara sa aiba habar de istorie, ce a insemnat fiecare din ei pt. Romania.

  13. Pocaitii de la A3 au dosarele complete facute de ei in toate cazurile inca neelucidate de procurorii incompetenti gen portocala. Nu degeaba au cautat luni la rand prin iarba suruburile masinii patronului Haexi Pharma si apoi prin butoiul cu cenusa din curtea lui Dinca. Despre Elodia nu mai amintim, ei stiu exact unde se afla. Dar fac pe nebunii si nu vor sa spuna nimic romanilor care casca zi si noapte gura la ei.

  14. Acest pilot este pentru marinarii de la IPO Tulcea care se aflau in avion si pentru familiile acestora un adevarat erou care le-a salvat viata. In rest sunt vorbe de can-can, le doresc celor care-l condamna pe comandantul Osiceanu sa nu fie intr-o situatie similara, iar un alt Osiceanu sa le salveze viata, ma intreb retoric oare dupa un asemenea eveniment mai au tupeul sa-l critice pe pilot ?

  15. N-am nici-o calitate aero, dar, reclamantul zboara din ’94. Accidentul s-a produs in 1980. A citit el in stele despre accident? La 14 ani dupa? Iar ne luati la misto!!

  16. Inainte de 2000 am lucrat la Otopeni la Groundhandling si pe atunci se vorbea printre taromisti cum a confundat pilotul acels luciul apei cu pista de aterizare si cind si-dat seama de greseala era prea tirziu. Si cum mai apoi s-a dus o echipa de specialisti din partea Romaniei, condusa de o Beizadea ce nu avea habar nici de negocieri economice si nici de relatii internationale, sa aduca avionul inapoi in tara. Totul a mers prost, nimeni nu a fost gasit vinovat de esuarea negocierilor, si avionul a fost casat si vindut pe nimic la fiare vechi. Ori ce tara care nu are eroi sii inventeaza, si uite asa un esec devine o victorie. Am invatat ceva de la vechii greci!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.