Facebook pierde lunar milioane de utilizatori în Statele Unite, Marea Britanie şi alte pieţe mature, potrivit firmelor de analiză a pieţei, în condiţiile în care reţelele alternative de socializare atrag atenţia celor aflaţi în căutarea unor noi platforme online.
Analiştii anticipează că veniturile Facebook au urcat în primul trimestru cu 36%, dar studiile sugerează că expansiunea companiei în Statele Unite, Marea Britanie şi alte ţări europene mari a atins nivelul maxim, relatează The Guardian, citat de Mediafax.
Cea mai mare reţea de socializare la nivel mondial a pierdut în luna martie 6 milioane de vizitatori din SUA, reprezentând o scădere de 4% a numărului acestora, potrivit firmei de analiză SocialBakers. În Marea Britanie, numărul utilizatorilor s-a redus cu 4,5%, respectiv cu 1,4 milioane de persoane. În ultimele şase luni, Facebook a pierdut aproape 9 milioane de vizitatori în Statele Unite şi 2 milioane în Marea Britanie.
O tendinţă similară se înregistrează în Canada, Spania, Franţa, Germania şi Japonia, unde Facebook are printre cei mai mulţi utilizatori. Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze.