Radiografia CFR Călători  Fără bani, transportul public e în pericol!

CFR Călători reclamă subcompensarea și diminuarea veniturilor prognozate pentru anul 2025 care pun în pericol transportul public de călători.

‘Situația prezentată în adresa conducerii CFR Călători către autoritățile în domeniu reprezintă o radiografie a situației financiare existente în acest moment prezentând, în același timp, provocările reale cu care se confruntă compania’, se arată într-o postare pe site-ul societății feroviare.

CFR Călători intenționează, de asemenea, prin prezentarea acestei situații, a coopta toate autoritățile cu implicații în prevenirea accentuării dezechilibrelor financiare pe fondul subcompensării serviciului public.

‘Astfel, acordarea unei compensații pentru serviciul public sub nivelul anului 2024 reprezintă mai mult decat o provocare și ar putea conduce în final la apariția unui blocaj cu efecte nedorite asupra sistemului feroviar în integralitatea lui, cu atât mai mult cu cât unele modificări legislative sunt de natură a accentuată aceste dezechilibre, modificări care se suprapun peste diminuarea veniturilor prognozate pentru anul 2025 prin neasigurarea de către Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) a celor 12 rame aferente primului Contract de servicii publice licitat și adjudecat de CFR Călători, întârzierile în furnizare fiind semnificative’, se scrie în comunicatul societății.

CFR Călători susține că modificările legislative în zona facilităților de transport acordate în învățământul superior au condus la reducerea veniturilor obținute din facilitățile de călătorie acordate acestei categorii sociale.

În concluzie, arată CFR Călători, este imperativ necesar ca valoarea compensației totale anuale cât și a compensației unitare aferente serviciului public în anul 2025 sa nu aibă valori sub nivelul anului 2024.

‘Avem convingerea că se vor găsi, in cel mai scurt timp posibil, căile de depășire a acestei situații astfel încât serviciul public să cunoască o îmbunătățire vizibilă și nicidecum o înrăutățire, cu atât mai mult cu cât in exploatarea comercială se regăsesc deja primele unitățile de material rulant modernizate/achiziționate în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență’, se precizează în punctul de vedere al CFR Călători.

Guvernul a aprobat, pe 22 mai, prin hotărâre, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2025 al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători ‘C.F.R. Călători’ – S.A, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

În bugetul de venituri și cheltuieli pe 2025 al CFR Călători sunt prevăzute investiții de peste 790 milioane lei, în creștere cu circa 52% față de cele preliminate la sfârșitul anului 2024. ‘Societatea estimează venituri totale în valoare de peste 3,7 miliarde lei și cheltuieli totale în valoare de peste 3,6 miliarde lei, iar rezultatul brut programat pentru anul 2025 în valoare de 15 milioane lei’, preciza atunci Guvernul.

Recomanda

6 Comentarii

  1. Românii nu au grijă de avutul obștesc.Totul este capusat de cei care administrează activele proprietate de stat. Capusarea , începută imediat după dec 1989 nu se termină niciodată fiindcă asta-i psihologia romanului când ajunge șef. De aceea , in Romania , nu rezista proprietatea obștească … Este un cerc vicios din care ,cei care administrează tara , nu doresc să ieșim . In aceste condiții finalul proprietății obștești este previzibil… Nimic nu scapă !

  2. Sute de companii de stat falimentare, dar cu sefi gramada si cu salarii uriase, cer de 35 de ani bani de la stat!
    Si au primiit de fiecare data!
    Ne-ar trebui o dna premier precum M.Thatcher!

    În 1979, Margaret Thatcher a devenit prima femeie prim-ministru în UK.
    Mandatul ei a fost marcat de o serie de reforme semnificative, atât pe plan intern, cât și internațional.
    Pe plan intern, prin politicile aplicate, a reușit să contribuie la stimularea creșterii economice și la reducerea inflației și a impozitelor.
    De asemenea, a supravegheat privatizarea multor industrii de stat, printre care British Telecom, British Airways și British Gas.(a privatizat 29 de companii de stat, aflate de ani de zile pe pierderi, fix cum e in Romania!)
    Reformele ei dure nu au fost lipsite de controverse, iar politicile sale au provocat profunde diviziuni sociale la vremea lor..
    Azi, UK era o economie liberala, functionala, gratie curajului dnei M. Thatcher!
    În iulie 2011, a fost votată drept cel mai competent premier al Marii Britanii din ultimii 30 de ani.

  3. Pai subventiile pt CFR merg la firmele private. De ce subventioneaza statul transportul de calatori al liniilor private ?firme ca :regiotrans , transferoviar ,etc ?Esti privat , platesti chirie pt infrastructura si te descurci cu finantele tale nu cu ale statului, nu ?Sau iti faci cale ferata proprie….

  4. Fără ură, fără industrie , fără răzbunare,fără Tezaur , fără Perdea , fără Textila, aveți ceva de ascuns tovărășelelor acum cu transparența asta ?

  5. CFRul, călători și marfă, cu bună știință, după plan, a fost adus la sapă de lemn. CFRul, la 1989, avea de toate: linii ferate întreținute, locomotive ce se și exportau, vagoane cărora trebuia doar să li se pună aer condiționat. Toate acestea făcute-n țară!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.