Firea, mai tare ca pandemia

Pe drumul meu zilnic spre redacție sunt obligat să depășesc autobuzele cu burduf pe care scrie ”Primăria Capitalei”. Niște mașini super-long ca niște larve albastre circulă goale între București și Aeroportul Internațional Otopeni. Dacă număr la geam doi-trei studenți și trei femei de serviciu care și-au terminat tura, e mare lucru. Şi autobuzele acestea ca un maț de tablă albastră gîfîie în trafic, încurcă lumea, poluează și se plimbă la fel de fudule ca patroana lor, ultra-pavoazata madam Pandele.

Pe bulevarde, Otokar-ele, mîndria tehnologică a Turciei și ultimul răcnet al transportului înaintea decesului, defilează fără să provoace întrebări și investigații DNA. Ba, după scandalul cu licitația tramvaielor turcești, la STB a fost numit un director nou. Îl cheamă Hazem Kansou. Domnul Kansou nu este dintre turcaleții cu butic în Voluntari, unde se înșiruie toată floarea economiei turcești cărată în România, cu portbagajul sau cu sacoșa.

Domnul Hazem Kansou, cetățean român bilingv, mai este și nașul de cununie al deputatului de Arad, Glad Varga. Bașcan Hazem Kansou a fost consilier liberal în Consiliul general al Capitalei, dar în urmă cu 6 luni a bătut palma cu PSD și cu Gabriela Firea și a fost promovat la conducerea STB cu sprijinul discret marca ”madam Pandele”.

Cum va rezolva Hazem Kansu belelele transportului public din Capitală chiar nu știm. Cu certitudine, nimeni nu-i va spune însă, ”mă, Hazem, tu ești turc, nu înțelegi?”

Este de crezut că la desemnarea lui Hazem a contat într-o anume măsură și limba turcă. Societatea de Transport București a făcut o adevărată pasiune pentru produsele turcești. Madam Pandele se mîndrește cu Otokor de parcă ar fi dotat Capitala numai cu Mercedes. Se luptă cu disperare să dea contractul pentru tramvaie tot unor turci și, după cum a circulat o informație prin presă, Primăria Capitalei se pregătește de un alt mare contract. STB (adică Societatea de Transport București-fostul ITB ) intenționează să importe și troleibuze din Turcia.

Pînă la apariția troleibuzelor turcești pe străzile Bucureștilor, asistăm la prelungirea războiului pentru tramvaiele otomane. Unii zic că madam Pandele se poartă ca o obligată față de turci. Şi, dacă nu cîștigă turcii de la Durmazlar, să nu cîștige nimeni!

Cineva de la Astra Vagoane Călători, cîștigător în competiția cu turcii, susţine că are unele informaţii referitoare la faptul că ”turcii de la Durmazlar au ofertat la licitaţia de la Bucureşti un tramvai identic cu tramvaiul fabricat de arădeni, după licenţa de la Siemens. Este interesant de aflat cine şi cum le-a furnizat acestora proiectul. Acesta ar fi motivul pentru care Durmazlar şi-a secretizat în întregime oferta, lucru nemaiîntâlnit în licitaţiile publice, unde finanţarea se face din banul public ori pe bază de finanţare europeană. Turcii nu au putut prezenta un Certificat de Omologare pentru că ei nu au fabricat niciodată un tramvai conform prevederilor Caietului de Sarcini.

Tramvaiul fabricat de Durmazlar (cică l-ar fi botezat Panorama) este unitar, nu modular, cu lungimi şi lăţimi diferite, podeaua nu este coborâtă pe toată lungimea tramvaiului, nu are uşile conforme nici ca număr şi nici ca dimensiuni. Ofertarea unui tramvai pe care nu l-au fabricat niciodată înseamnă că turcii au ofertat un prototip, deşi acest lucru este interzis de Caietul de Sarcini. Speranţa celor de la Astra Vagoane Călători este la Curtea de Apel Bucureşti, unde se judecă contestaţia făcută de PMB, deşi Astra a concurat cu firma Durmazlar nu cu PMB, iar firma turcească nu a contestat Decizia CNSC-ului, care a declarat câştigătoare firma românească Astra Vagoane Călători.

Arădenii speră că la proces Curtea de Apel Bucureşti va scoate la suprafaţă adevărul şi nu se va lăsa influenţată de puternica primăriţă a Capitalei care ţine cu orice preţ să protejeze firma turcească, în detrimentul firmei româneşti. Deocamdată nimeni nu ştie de ce!

Aflarea adevărului în această controversată procedură nu va fi posibilă, dacă Curtea de Apel Bucureşti nu va desecretiza oferta turcilor care probabil ascunde multe nereguli.

Ce clan și ce alte forțe o protejează pe madam Pandele? Televiziunile și ziarele (cumpărate cu tot felul de publicități trase de păr sau închipuite) nu-i suflă în ciorbă de nici un fel. Madam Pandele a cheltuit pînă acum pe publicitate mai mult decît Guvernul României (și el pus pe miluit televiziuni și ziare!). Dacă numărați aparițiile zilnice ale Gabrielei Firea la televiziunile grupului Intact, veți observa că ea apare mai frecvent decît Mircea Badea și Mihai Gîdea. Contractele de publicitate, promovare și sponsorizare mascată a evenimentelor organizate de ”antene” rămîn în continuare un mare mister.

Pornind de la bunăvoința televiziunilor, radiourilor și site-urilor, madam Pandele lansează zeci de petarde electorale. Cu sponsorizări, cu donații, cu concerte, cu binefaceri, cu subvenții, cu testări, cu tratamente de tot soiul, cu spitale și cu dotări, cu asfaltări și cu ce nu-ți poți imagina.

În ultimele luni, madam Pandele a fost deasupra tuturor în materie de apariții publice, de parcă ea ar fi fost mama pandemiei. Şi, ca să poată sta de vorbă cu reprezentanții marii industrii turcești în plină expansiune din Voluntari (cu sarsanaua) și în București (dar și în România), a sprijinit numirea lui Hazem Kansu în fruntea bulibășitei STB. Aferim!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 14

31 de Comentarii

  1. N-am înțeles de ce trebuie eu să citesc pe autobuze PRIMĂRIA CAPITALEI scris cu litere de coreea de nord. Adică trebuie să fiu recunoscător lipitorilor din voluntari că delapidează banii mei de taxe? Pe autobuze din Turcia achiziționate în cele mai dubioase condiții?! Să scrie țoapa numele ei pe ceea ce cumpără din banii ei, nu din banii mei. Eu aș scrie pe autobuze sumele care au fost delapidate din banul public timp de 4 ani pe petreceri deșănțate și pe plasticuri din dragonul roșu. Cred că numai în Azerbadjan și Turkmenistan mai întâlnești asemenea mârlănie și lipsă de respect față de cetățeni. Bucureștiul e cea mai varză capitală din Uniunea Europeană. La toate capitolele: înghesuială de India, aer poluat de Cernobâl și mizerie ca în mlaștină. Trebuie să ai grave probleme de sănătate mintală să fii recunoscător PRIMĂRIEI CAPITALEI pentru ceva – într-un asemenea oraș sufocat și terminat.

  2. Primăria Generală București are, bănuiesc, un buget. De asemenea, bănuiesc că la capitolul promovare/publicitate
    ar trebui să fie o anumită sumă. Și-atunci, dacă madam Firea cheltuie cu nemiluita, să arate cât e de frumoasă și
    deșteaptă, chiar nu vede nimeni chestia asta? Altfel, văd că a făcut o pasiune pentru turci, care, se vede treaba,
    sunt destonici, foarte bățoși, fix cât să fie satisfăcută, în afaceri, desigur, doamna Firea.

  3. Mie mi se pare ca dl Nistorescu si altii in masini mici, cu doar un om in ele (soferul), ei sunt cei care incurca drumul. Nu transportul public. Dle Nistorescu, transportul public nu incurca. Asta este noua paradigma pe care nu ati inteles-o. Traiti inca in sec XX.

  4. Americanii au niste autobuze pentru transportul local (vorbesc de marele oraa Chicago) deloc atragatoare ca aspect si foarte modeste in interior ca modernitate ( au o sfoara pe laterala de care tragi pentru a atentiona soferul ca vei cobori la prima statie) sau cine stie ce pretentii de lux, dar incapatoare ca volum si echipate cu motoare strong. Pe langa acestea autobuzele STB-ului par chiar venite din viitor. Americanii sunt practici, important este sa sa-ti fie frig vara in ele si foarte cald iarna. Scaunele sunt tari la sezut, sunt rezistente si usor de intretinut, mai ales ca multi isi urca picioarele pe ele. Autobuzul de oras cu care te deplasezi cateva zeci de minute la un drum nu trebuie sa fie deloc autocarul confortabil cu care mergi sute de kilometri in timp de multe ore. Merg anual in Bucuresti, m-am deplasat cu mijloacele de transport ale STB-ului si nu am avut nimic de obiectat. Important este sa-ti faci treaba zilnica cu transportul local, aceasta este ratiunea sa.Iar la achizitii important este pretul. In ziua de azi toate mijloacele de transport sunt la fel ca fiabilitate, diferenta o face oaresce confort, dar acesta costa bani suplimentari. Iar pentru o activitate subventionata de primarie chiar nu se merita. Cine are bani merge cu Mercedesul, cine are mai putini merge cu Dusterul la fel de bine. Apropo, patronul de la ASTRA si membrii familiei sale merg cu Dacia?

  5. D-le,nu va luati de primarita capitalei,ca dansa e ca dl iohanis,dansul distruge concuenta in politica-in special ”toxicul psd,d’a mai nou si ”tradatorul udmr,-iar doamna in economie.

  6. Cred ca pana si PSD-istii s-au saturat ca sa nu mai vorbim de votanti… Se va clarifica la vot.

  7. Patachina nu si-a luat gandul de la presedintia Romaniei, asa ca isi face campanie non-stop pe banii fraierilor de bucuresteni. Dupa decapitarea lui Dragnea si inlaturarea Vioricai, a revenit in forta, consolidandu-si pozitia in partid. Bineinteles ca pasul urmator este un al doilea mandat la PMB, dupa care urmeaza sefia PSD, apoi poate sa atace cu sanse mari presedintia tarii, mai ales ca sta bine la popularitate.

  8. Avand la baza aceeasi categorie de votanti, de ce pesedista Firea ar fi mai rea iar parlamentarii PSD mai buni?
    Cat priveste Curtea de apel Bucuresti in judecarea cauzelor in care sunt implicate in vreun fel interese pesediste, stiti cum se spune: „Speranta moare ultima”.

  9. De ce sa lucreze rumanii!!Sa se duca la sparanghel!

  10. Aiurea! Stii prea bine ca orice primarie are o gramada de consilieri care printre altele aproba prin vot cheltuielile. Doar unul ca Petrov avea metodele sale prin care isi obliga consilierii sai (dar si pe unii ai opozitiei) sa-i voteze toate manariile. In mod sigur Firea nu are ‘argumentele’ pe care le avea Petrov.

  11. Are cineva impresia ca vreunul din RO , inclusiv dna Firea , ia vreo decizie , mai ales pe bani multi , asa de capul lui , atata timp cat suntem o colonie (cata dreptate are I.Serbanescu !). Noi doar executam comenzi , de acolo cumperi aia si aia , de dincolo nu cumperi nimic ca ne suparam , trimiti oameni unde , cand si cati spunem noi , s.a.m.d.. Eu folosesc acum , chibrituri din Pakistan (si faceam doar si noi , la Braila !) .

  12. DNA nu se bagă. Au da5 turcii o casă „din meditații”, problema rezolvată 🙂 Nu mai calcă anticorupția pe acolo. Deci Ghinion

  13. Cred ca a fost printre putinii, daca nu singurul/singura, care a stapanit fenomenul „corona”. Este viitorul Presedinte al Romaniei, javrelor si hienelor, care daca avea acum aceasta calitate nu se intampla nenorocirile, umilintele si suferintele indurate de cetatenii romani la granita cu Ungaria sau prin aeroporturi, ferme legumicole, sosele, autostrazi prin Romania, Germania, Austria. etc. Nu va pricepeti la nimic, mai nenorocitilor. Stiti sa latrati, atat ! In guvernarile voastre ati generat numai distrugeri, hotii, suferinte si deznadejde. Nu mai prostiti pe nimeni.

  14. Mai nou in Romania presedintele este alesul mafiei securiste din interior in cardasie cu mafia UE. Firea are sanse reduse chiar pentru un nou mandat la primarie. A incurcat masiv mafia securista clientelara de zeci de ani la banii primariei. Pe timpul demolatorului de tarabe si a varzarului s-au dat cele mai mari tunuri, niciodata cercetate. Firea nu pune botu’, stie prea bine ca este cel mai filat si vanat politician din tara care a urmat dupa Dragnea. Daca lua macar un euro era legata de mult. Acesta este atu-ul ei electoral pentru unii bucuresteni.

  15. Cei care ar trebui sa elucideze problema, adica SRI, mai lucreaza? Pentru ca penetrarea spatiului national cu interese straine, mai exact ale unei tari musulmane aflate sub dictatura unui sultan (ei ii zic, de coniventa, presedinte) cu vederi radicale, cum e Erdogan, nu poate lasa indiferent acest serviciu, daca mai lucreaza pentru Romania. Dupa nebunia mega-moscheii lui Ponta (care-si lasase si barba de dreptcredincios, caraghiosul), acum o vedem pe urmasa mamei Vrancioaia incercind sa ne bage osmanliii pe git. Cui prodest, in afara conturilor lor grase, ingrasate din coruptie? Noi am terminat romanii destepti si cu frica de Dumnezeul nostru ortodox, care sa gindeasca la binele tarii lor?

  16. Articolul d-lui Nistorescu impotriva primaritei Firea sa fie o continuare fireasca la interviul/monolog cu directorul Astra Arad care a tinut paginile Cotidianului cateva saptamani la rand? Publicitate in vazul lumii.
    Poate o taxa suplimentara pentru soferii care circula singuri si sunt deranjati de lungimea autobuzelor articulate, n-ar strica!
    Cat priveste achizitia de mijloace de transport in comun , pretul trebuie sa fie criteriul de baza, cu respectarea caietului de sarcini. Nu scoateti un cuvant despre pretul produselor de la Astra! Si nici despre actionariatul de la Astra!

  17. cu ceva timp in urma muza de voluntari se jeluia ca Primaria are nevoie de bani pentru ca pusculita se apropie de fund! slugile ,,razboinicei,, au fost mobilizate sa riposteze ca nu vagoanele pe roti incurca traficul pe strazile abandonate ,adevaratii vinovati,, sunt NUMAI cei care se deplaseaza cu masinile ( ceea ce este de dorit in cazul de alerta maxima)!pe vremea fanariotilor domnia in Tara Romaneasca se cumpara cu multe pungi cu galbeni ,uite ca istoria se intoarce si azi licitatiile se obtin cu peschesuri ! cat despre siguranta celor ce se deplaseaza cu otokarurile, calatorii care au ramas inchisi cu usile blocate si alte binefaceri incluse in pretul calatoriei ,va povestesc mai multe ! AFERIM !

  18. Caietul de sarcini pentru achiziția de tramvaie este unul dintre cele mai tari întâlnite
    în Wild Carpathia. Nu pot să cred că la Paris, Londra sau Berlin ar fi acceptați la licitații
    ofertanți cu experiență zero, precum în cazul tramvaielor de la București.

  19. Cred ca de aici i se infunda Gabitzei! Lasa muiere si industria romaneasca sa faca bani, chiar daca e in cooperare cu Siemens! S-au distrus fabricile romanesti de autobuze, troleibuze si vagoane de metrou si acum, ce faceti? Va lasati la mana strainilor? Nu ati vazut ce se intampla in caz de situatii de urgenta? Strainul te lasa cu kuru in balta, pentru tara lui! Operatiunea masca nu v-a invatat nimic? PS. La ce drak mai circula alea lungi la Otopeni, cind zborurile sunt interzise aproape total?

  20. Dar ceea ce mi se pare mie cu adevărat îngrijorător este că nimeni nu pare să fie conștient care este alternativa la actuala putere. Ne întrecem unii pe alții atacându-i pe actualii guvernanți ca și cum n-ar fi nicio problemă cine ar veni în locul lor. Ca și cum am fi într-un stat democratic solid, bine clădit, pe o fundație solidă. S.G.

  21. Daca bucurestenii au votat Firea,poate ca le place circaraia facuta de ea. Pariez c-o vor vota din nou.
    S-a dovedit ca stirea ca se dau bani pt.diagnostic covid in spitale,a pornit de la un ONG care „lupta” pt. drepturile detinutului Dragnea. Stirea este puternic diseminata in media de RTv,A3 si ziarele arondate.

  22. Azi, 20 mai, se implinesc 30 de ani decand v-ati dus cu trei trandafiri in mana sa-l votati pe ” domnul ” Iliescu. Nu l-ati vrut pe Domnul Ion Ratiu, ca ” n-a mancat salam cu soia „. Acum tot salam cu soia si E-uri mancati, tot securistii va conduc. Nu va place?! Asta ati vrut, asta aveti! Ciocu` mic!

  23. Tot placa aia ruginită cu Dragnea? Ești incredibil de…”inteligent”, dacă vii cu asemenea argument. Încă ceva,
    A3 a schimbat de mult tabăra. E cazul s-o lauzi. Banii de publicitate și-au atins scopul. Nu te-ai prins, încă?

    • Eu n-am treaba cu postaci ca tine.
      Eu intreb pe cine trebuie. De ex.,s-a scris intr-un fel despre Decizia 358 a CEDO. Revine cineva cu precizari si clarificari. Ca n-a fost cum s-a scris. De dragul adevarului. Chiar daca nu convine.
      Despre postaci ca voi ramane cum am zis.

  24. Dacă tramvaiele turcești nu sint bune cum de au cîștigat turcii licitatii asemănătoare in țară prin MDRAP și nimeni nu a contestat.Lasati o mai moale cu campania asta sa și spuna cuvîntul judecătorii.Semanati foarte tare cu dan petrescu care înainte de un meci punea presiune pe arbitri ,similar faceti si dvs înainte să se pronunțe judecatorii

  25. Sigur ai vrut să postezi la alt articol, că pe ăsta nu l-ai citit. Tu nu pricepi că firma asta
    n-a făcut până acum tramvaie?

  26. Lasati hurdubaiele acasa,luati autobuzul,turcesc sau vietnamez,ca nu se rup cu voi,si veti avea loc in trafic si astfel nu va mai enervati,pentru ca si cu autobuze engleze cu etaj tot cu basculantele persoale circulati,blocati traficul si apoi va enervati ca nu v-a largit Firea strazile de parca sunt din cauciuc.Au trecut 30 de ani,ati scapat din Trabant si Mosvici,iar acum vreti sa aveti loc de trecere cu tanchetele X enspe de parca a aterizat America in Bucuresti cu strazile lor cu tot.Si apoi nici la aia in Occident nu este mare fluenta in trafic la orele de varf,asta cu toate nenumaratele lor sosele,duceti-va si vedeti,si ziceti merci ca nu va taie circulatia total in centru Bucurestiului,asa precum in alte capitale.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.