Frunza lui Udrea rămâne „cu mici îmbunătăţiri”

Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României a decis că este pe deplin de acord cu soluţia propusă de consultant. Va fi păstrat actualul brand „cu mici îmbunătăţiri”, la sugestia şefului statului.

 

„Fiecare reuniune a consiliului de evaluare a brandului s-a încheiat cu o sesiune de vot care a endorsat sau a modificat propunerile care interveneau la fiecare etapă. În concluzie, după dezbaterea din această după-amiază, am decis să supunem atenţiei mass-media următoarele două aspecte: consiliul de evaluare a brandului este pe deplin de acord cu soluţia propusă de consultant, reafirmă în modul cel mai temeinic, ferm şi fără echivoc, endorsarea tuturor etapelor pe care le-a parcurs acest proces şi îşi asumă concluziile şi rezultatele acestui proces de constituire a brandului turistic. Având în vedere acele elemente pe care presa le-a relevat privind similitudinile grafice între cele două frunze, există în derulare un proces juridic de evaluare a acestei situaţii şi în măsura în care va apărea clar un conflict de interese privind această soluţie grafică similiară, consiliul a ajuns la concluzia că vom păstra cu mici îmbunătăţiri aceeaşi structură în aşa fel încât să ieşim de sub orice fel de implicare juridică. Consultantul este în contact cu creatorul şi încearcă să găsească o evaluare corectă a situaţiei”, a declarat Paul Mărăşoiu, preşedintele companiei de consultanţă hotelieră Peacock Hotels.

Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand şi un alt logo comercializat pe internet.

MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.

Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.

Turcan, expert în comunicare, a transmis observaţiile lui Băsescu

Frunza trebuie îmbunătăţită din punct de vedere grafic a fost mesajul transmis de reprezentantul Preşedinţiei, Valeriu Turcan, la şedinţa Consiliului de Brand. Preşedinţia nu a avut alte critici la adresa brandului turistic construit de THR-TNS.

„Având în vedere că anumite elemente grafice au fost puternic criticate, pe partea de grafică a logoului se pot face îmbunătăţiri”, a declarat purtătorul de cuvânt al Preşedinţiei, Valeriu Turcan, pentru realitatea.net.

Valeriu Turcan a participat la şedinţa în care s-a decis soarta brandului turismului românesc în calitate de expert în comunicare, dar, totodată, şi ca purtător de cuvânt al Preşedinţiei.

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a lansat joi, în cadrul Zilei României la Expo 2010 Shanghai, brandul turistic al României. Noul slogan de promovare turistică a României este „Explore the Carpathian garden” („Exploraţi grădina carpatină”).

În mediul online autohton a fost remarcată asemănarea dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României şi logoul unui proiect de transport internaţional. Elena Udrea a declarat, în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logoului, că întregul concept a fost cumpărat cu toate drepturile de autor şi că situaţia este legală.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.