Hegemonul european are picioare de lut

Recenta demitere a CEO-ului Volkswagen este pusă cel mai adesea pe seama admirației pe care Herbert Diess o avea pentru Elon Musk, fondatorul Tesla, compania competitoare pe piața automobilelor electrice. În urmă cu mai mulți ani, Diess fusese chiar aproape de a pleca la Tesla. Dincolo de aceste lupte în lumea auto, demiterea șefului Volkswagen spune multe lucruri îngrijorătoare despre industria germană.

Diess nu a dorit să lase softul noilor automobile electrice în seama unor giganți din domeniu, așa cum compania Volvo a făcut apelând la Google. Diess și-a dorit ca Volkswagen să nu fie retrogradată la statutul de producător de caroserii, carcase pe care alte companii să-și instaleze propriul soft și să aibă acces astfel la toate informațiile cumpărătorilor de automobile. Diess și-a dorit ca Volkswagen să-și producă propriile baterii in Germania și, mai ales, să rămână stăpână pe datele clienților și să le monetizeze în propriul beneficiu. Strategia sa a fost lăudată, însă a fost prea greu de implementat, iar asta spune multe despre industria germană, care nu este pregătită să se adapteze actualei revoluții industriale.

”Modelul german de producție industrială nu este sustenabil din cauza tehnologiei depășite, din cauza gazului din Rusia și dependentei de bunăvoința clienților chinezi. Neomercantilismul german a fost și încă mai este marele obstacol în calea integrării europene”, scrie Eurointelligence.

”Marea problema cu a patra revoluție industrială – după cea a motorului cu abur, a electricității și microelectronicii – este că nu are contururi bine definite. Este o lume a noilor tehnologii – robotică, energie regenerabilă, realitate virtuală, inteligență artificială, inginerie genetică, etc.

Având o puternică prezență în inginerie, Germania ar părea bine plasată, însă exisăa obstcole foarte mari. Reamintim cum marile oțelării au acaparat bazinul Ruhr, în anii 1980, iar orașe precum Dortmund făceau eforturi uriașe pentru a atrage în zonă și companii din alte sectoare. Până la urmă, schimbarea a venit odată cu declinul siderurgiei. Lucrurile stau la fel și astăzi: fără declinul unor hegemoni precum Vokswagen, BASF sau Bayer, tranziția nu se va întâmpla vreodată. Problema este însă că în Germania nu poți câștiga alegerile daca te opui industriașilor”, scrie Eurointelligence, care consideră că o criză grava a gazelor poate grăbi prăbușirea acestor giganți și trecerea la următoarea etapă a revoluției industriale în Germania.

”Companiile germane au fost supraprotejate, de multe ori fără știința lor, de o politică externă elaborată în primul rând în interesul lor. Pe măsură ce această protecție va dispărea, riscurile expunerii foarte mari în China vor fi evidente. Companiile germane fie vor fi puse cu spatele la zid (așa cum se întâmplă acum cu lobbyul gazelor în Germania), fie vor fi cumpărate de chinezi.

Semințele acestor schimbări sunt deja semănate, însă va mai dura până să răsară. Acumularea de noi tehnologii este o mare oportunitate pentru investitori, în special într-o perioadă precum cea care va veni, când prețul acțiunilor va mai scădea. Credem că valoarea adăugată a produselor fizice și a afacerilor existente va scădea semnificativ în următorul deceniu și chiar mai departe. Asta va avea un impact asupra modului în care va arăta politica noastră economică și industrială, dar și integrarea europeană”, mai scrie Eurointelligence.a

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 13

18 Comentarii

  1. Eeeeeeeeeeeee taica se vede treaba ca dupa rusia, turcia va veni si randul germaniei sa ramana in istorie si atat

    • @moromete
      Te inseli amice, dupa cum decurg evenimentele SUA se inghesuie sa intre peste rand in amintirea umanitatii , justificand ca in aceasta criza a laptelui matern din SUA, se grabesc sa alapteze cu lapte de tata. Nu glumesc, asta este preocuparea de ultima ora a americanilor. Probabil ca vor avea copii cu voce groasa, ca in celebrul banc cu Bula, al treilea frate geaman la parinti si care a fost alaptat de tata.

  2. Sa fim seriosi, nemtii sunt renumiti ca surubari. De o suta de ani mesteresc mecanic la acelasi automobil clasic si ultracunoscut acum tuturor. O fac bine, dar s-a vazut ca mai nou japonezii, coreeni o fac si mai bine ca ei. Cat despre nou in industria auto, secretele apartin noilor tehnologii unde campionii sunt tari ca America (importatoare de creiere din toata lumea), China si altii dar in nici un caz Germania. Nu are decat sa cumpere in continuare de la chnezi, daca nu cumva trag aia din nou oblonul din cauza mereu reproductibilului Covid.

  3. CITIȚI ȘI VĂ MINUNAȚI: „Companiile germane au fost supraprotejate, de multe ori fără știința lor, de o politică externă elaborată în primul rând în interesul lor.” Măi, ale naibii companii, cum primeau ele milă și pomană și ele nu aveau habar….

  4. Viitorul nu este al automobilului electric. Automobilul electric nu este fiabil, este un pariu deja pierdut de cei care investesc masiv în producerea lui. Viitorul este al automobilului acționat de hidrogen. Grupul wag are deja în teste un astfel de automobil. Nu se grăbesc să-l lanseze, lăsând concurența să-și îngroape banii în electrice după care, bam, îi ciuruiește! Blitzkriegul wag!

    • @ Smarandache

      Exact !
      In Auto – viitorul e tot al motoarelor termice in care hydroliza imbunatateste randamentul si scad noxele enorm.
      Motoarele termice se pot perfectiona incedibil de mult .

    • Asa este tizule, sunt entuziasmat de comentariul tau de aici. De data asta parca am gandi cu acelasi creier si culmea, mai avem si acelasi nick-name. As adauga la comentariul tau si faptul ca vizionarul Orban a ordonat deja investitii pentru statii de alimentare cu hidrogen necesare viitoarelor camioane care in mod cert nu vor functiona cu baterii. Motoare electrice da, pentru ca au cuplu (torque) enorm la pornire si pot desfiinta nevoia de ambreiaj mecanic, dar electricitatea sa fie obtinuta cu ajutorul unui motor termic (turbina sau motor clasic) exact ca la locomotivele diesel electrice.

  5. Aiurea aiurea, america nu prea mai are industrie auto si sunt net depasiti de europeni si asiatici. Tesla este un producator mic cu actiuni umflate cu pompa la bursa.

  6. Păi, n-ai priceput evident de ce a zis V. Orban la Tusvanyos,.Ai crezut că e doar chastie de rasa islamistă imigratoare ilegal cu care vrei și tu să mergi in dormitor, pentru a te ajuta la necaz,..

  7. Un articol tipic de dezinformare!
    Iata adevarul:
    Herbert Dies a fost obligat sa plece datorita Diesel Emissions Scandal,actiunile VW scazand cu 40% ,precum si datorita planurilor sale de concediere a mii de angajati ,ceea ce i-a razboi cu sindicatele(Tech Crunch-Herbert Diess is out VW-22iulie ac)

  8. Politicul german e pe ducă, e pe făraș..neamțul știe, a priceput că fără rusia sunt falimentari,. și nu doar ei ci toată europa. Americanul și vârât coada, a declanșat războiul ukran, a forțat sancțiunile la un UE impotent, laș, imoral și ilegitim, spre a pune la pământ un continent deja ros de imigrația islamistă,.Deci tările care s-au desteptat deja se mișcă și bate vântul schimbărilor,.

  9. Hegemonul european are picioare de lut, dar poartă pantofi de firmă. Cei care-l cunosc doar după pantofi, n-au cum să se prindă. Pupă în continuare la locul indicat.
    Iar cu mașina germană e cam la fel cum a pățit Henry Ford cu modelul Ford-T. Atâta l-a iubit, că a ajuns să și-l declare mort viu. Da’ măcar ăla o făcea pe banii lui proprii și personali.

  10. Corect, de aia l-au rugat fritii pe Musca sa faca la ei in batatura o fabrica cu juma de milion de bucati pe an la prima strigare. Dupa care o pun ei pe aia cu hidrogenul ca sa-l falimenteze. Destepti rai, fritii astia!

  11. Sefu la vw nu trebuia sa fie la impuscarie pentru falsificare de date la Diesele ? Sau escrocheriile nemtilor nu se pun la pedeapsa ?

  12. @Smarandache: greșești profund! Primele automobile cu benzina erau atât de ridicole încât lumea zâmbea, când treceau. Prindeau de-abia în jur de douăzeci de kilometri la ora, și o trăsură cu un singur cal le întrecea, cu ușurință! Dar au evoluat, și pana și o Dacia sau un Oltcit de azi ate performanțe fantastice față de acele prime prototipuri, că să nu mai vorbim despre un Mercedes modern!
    Mașinile electrice de azi sunt cam prea puțin fiabile, fiind mai degrabă mașini de oraș, dar vor evolua, cu siguranță! Peste vreo zece ani, doar, bateria unei mașini electrice va fi cam cât o valiză, dar va ajunge o singura încărcare pana la o mie de kilometri! Asemenea mașini trebuiau lansate încă din anii optzeci, când a devenit clar că gazele de eșapament duc, alături de alte surse de poluare la încălzire globală. Azi nu ne mai dădeau în cap în așa hal schimbare astea climatice imprevizibile!
    Dar ca să va spun un mic secret: adevărata realizare în domeniul transportului electric o reprezintă trotineta electrică. Ghiciți de ce!

  13. S-au dezvoltat vreodata la intamplare tehnologiile revolutionare?Nu.Surprinzator acum avem de a face cu un avant declarat de „revolutionare” in toate directiile.Probabil ca in acest stil incoerent omenirea va bajbai cateva zeci de ani pana sa inteleaga ca nu distrugerea competitorului asigura victoria proprie ,ca pana acum, ci negocierea cu competitorul de acelasi calibru.Capitalismul salbatic inghite greu aceasta pastila .Pe langa balastul politic fluturand flamuri verzi e nevoie de sincronizarea valorilor creatoare mondiale respectand principiul fundamental al afacerii.Dar astea nu se pot face sub steaguri politice asa cum se bate toba.Pana sa rezolve problema globala smecherii mai incearca un tun financiar fara nici o legatura cu problema in sine.

  14. Mai tovarase Marchievicescu , nu te mai faci bine. Continui sa baigui in probleme care te depășesc. Sti aia cu ,,cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia” ? De ce , dacă esti așa ,,patriot” nu pui in discuție o problema de căpătâi pentru națiunea romană , si anume publicarea in ediții de masa a ,,Enciclopediei Românești “ , cele 4 volume publicate , începând cu anul 1938 – 1943 , de catre ,,Fundațiile Carol II “. Aceste înscrisuri semnate de corifeii perioadei de aur interbelice sunt oxigenul care lipsește tinerelor generații care sunt debusolate de lipsa Istoriei Neamului Românesc . Stii foarte bine ca la noi pe lângă Academia României mai exsita 3 ,,Academii” plătite tot din bani publici: Academia oamenilor de știință o grupare a foștilor oameni politici începând cu anii 1990 si pana azi- Abramburica care a făcut praf învățământul românesc este ,,academician” aici, papand banii nostrii si alți monștrii comunisti , Academiq Agricolă si Academia de științe medicale. Fa si tu un pustiu de bine romanilor si propune curățenia culturii românești si publicarea Enciclopediei de mai sus.

    • Si copiii stiu ca academia traditionala este confiscata acum de impostorii securitatii. Ia mai cauta si vezi cati au nume de cod securist printre ei. Pana si pe timpul lui Ceausescu existau academicieni de calibru desi tantalaii securisti de azi baga mereu in fata o minoritate politica care azila in academie doar formal.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.