Hollande, la lansarea celei mai mari nave petru contaiere din lume

Președintele Francois Hollande a mers, marți, la Marsilia pentru a participa la lansarea celei mai mare nave cargo pentru containere din lume.

Bortezat Jules Verne, vaporul poate transporta mai mult de 16.000 de contaiere, care puse cap la cap s-ar întinde pe distanța de 90 de km. Capacitatea navei este de 180.000 de tone. Nava este operată și deținută de compania franceză CNA CGM, a treia cea mai mare din lume în acest domeniu. Jules Verne are 396 de metri lungine și 54 de metri lățime.
Potrivit RFI, care îl citează pe expertul Yann Alix, din cadrul thinktank-ului Sefacil, dimensiunile navelor de transport s-au dublat în ultimii zece ani, datorită progreselor tehnologice.

Numai că sindicatele navigatorilor francezi critică dur ’’gigatismul’’ noilor proiecte. Într-o scrisoare deschisă către Hollande, sindicaliștii din CGT spun că Jules Verne poate spori profiturile, însă presupune un risc mai mare și consecințe dramatice, în cazul în care este avariat. Sindicaliștii mai critică prezența lui Hollande la lansarea vasului, pentru ca astfel el ar fi susținut compania care deține nava și care folosește marinari străini și prost plătiți, supuși unor condiții grele. Mai mult, compania își plătește angajații din banii contribuabililor francezi, însă construiește nave în afara UE.

CMA CGM mai deține un vas de capacitatea lui Jules Verne, numit Marco Polo, vas care are un echipaj de doar 25 de marinari, cu toții din Croația și din Filipine.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.