Hotărârea CSAT în cazul privatizării CFR Marfă, făcută publică

Traian Băsescu se spală din nou pe mâini de privatizarea CFR Marfă, încercând să dovedească că este doar responsabilitatea lui Victor Ponta.

După ultimele contre cu Ponta, Preşedinţia a publicat miercuri hotărârea CSAT condus de Băsescu, din 5 februarie, prin care s-a dat undă verde privatizării CFR Marfă.

În document se afirmă, printre altele, că „modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României”.

Documentul publicat de Preşedinţie, intitulat „Hotărâre referitoare la proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia”, are trei articole. 

Articolul 1 prevede că CSAT avizează proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă’ SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia, nr. DSN1/192, din 31.01.2013.

La articolul 2 se precizează că „modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României”. Ceea ce nu împiedică însă CSAT să dea indicaţii.

Astfel, la articolul 3 hotărârea CSAT prevede: „Ministerul Transporturilor să includă în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA, pe toată durata de existenţă a acesteia, a obligaţiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare, protocoalelor şi acordurilor naţionale şi internaţionale (nevoile de apărare ale ţării; transportul trupelor şi materialelor militare, neîntrerupt pe timp de pace, în caz de calamităţi naturale, situaţii de criză şi de război sau alte situaţii deosebite; angajamentele asumate de România prin Tratatul Atlanticului de Nord; convenţiile încheiate cu SUA)”. 

Purtătorul de cuvânt al lui Băsescu, Bogdan Oprea, a declarat că hotărârea a fost desecretizată pentru a nu exista dubii în acest caz. „Ca să nu existe dubii: domnul prim-ministru Victor Ponta a participat la această şedinţă a CSAT, la fel cum au participat toţi miniştrii care sunt membri CSAT. Nu au existat absenţi, iar decizia (privind privatizarea CFR Marfă – n.r.) a fost votată cu unanimitate”, a spus Oprea pentru Agerpres.

Guvernul a emis recent o hotărâre potrivit căreia privatizarea CFR Marfă este dusă la bun sfârşit doar dacă are avizul CSAT, altfel se anulează.

Băsescu, ca şef al CSAT, refuză însă să dea acest aviz, favorabil sau nu, susţinând că nu există temei legal. De cealaltă parte, Ponta l-a contrazis şi acuzat de câte ori a avut ocazia în ultimul timp pe această temă. Ultima oară, miercuri, înainte de publicarea hotărârii CSAT, l-a acuzat pe Băsescu de sabotaj.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Marieta Visan 267 Articole
Autor

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.