Cum arată tramvaiele românești refuzate de Firea

Primarul din Oradea Ilie Bolojan a publicat două fotografii cu tramvaiele Astra care vor circula, din 2020, prin oraș, aflate încă în construcţie în fabrică. Aşa cum a anunţat municipalitatea, noile tramvaie vor fi vopsite în culorile oraşului, roşu şi albastru, relatează site-ul local ebihoreanul.ro.

„Noile tramvaie care vor circula în Oradea de anul viitor încep să prindă formă în halele fabricii Astra de la Arad. La începutul lunii martie urmează să fie livrate primele două tramvaie, iar pe parcursul anului, precum şi în anul 2021, vor fi livrate şi celelalte 18, în aşa fel încât în final să avem 20 de tramvaie noi în funcţiune”, a transmis, pe pagina sa de Facebook, primarul Oradei.

Cele 20 de tramvaie Astra Arad vor avea o capacitate de 160 de călători fiecare, vor fi dotate cu recuperator de energie la frânare, aer condiţionat, instalaţie de încălzire şi rampă pentru persoanele cu dizabilităţi, potrivit presei locale.

Municipalitatea are în derulare cinci proiecte europene, care vizează îmbunătăţirea serviciilor prestate de OTL, în valoare de peste 50 milioane euro, plus TVA.

Proiectele prevăd, printre altele, achiziţia celor 20 de tramvaie (148 milioane lei), construirea noii linii de tramvai Aradului – Cantemir (49,3 milioane lei), achiziţia a 15 autobuze hibrid (22,8 milioane lei), achiziţia a şapte autobuze, din care şase de tip diesel cu Euro 6, un autobuz hibrid (558.000 euro) şi construirea unei staţii de redresare în zona blocului Cicero (3,3 milioane lei).

Tramvaiele românești au fost refuzate de Primăria București în detrimentul celor turcești. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a anulat însă rezultatul licitației în urma contestației depuse de Astra Arad, care a reclamat trucarea concursului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Ioana Radu 8516 Articole
Author

45 de Comentarii

  1. Asta e prea de oaie pentru bucuresteni si ale lor tramvaie licitate…!
    Tramvaiul de la turca-bre care e si mai scurt cu cu 4-5 metri decat cel bastinas,are si un pret peste,ATENTIE,numa’ cu vr’o 2(doua !) milioane de lei-paralei/per bucata…
    Alo,primaria care e a Capitalei,ce este sau nu este adevarat ?!?

  2. Calcule:
    -20 de tramvaie bastinase(pentru Oradea)=148 milioane de lei-paralei;
    -100 de tramvaie turcesti(pentru Bucuresti)=peste 845 milioane de lei-paralei.
    Asta e !

    • Firea e o tuta care trebuie sa zboare din Capitala. Unul din motivele pt care imi platesc impozitul cu intarziere este faptul ca se duce pe licitatii tricate si paraindaraturi.

  3. E prea de tot cu tramvaiele turcite!
    E in FIREA lucrurilor așa-ceva?
    ALO DNA! CE FACI? VEZI CA AI TREABĂ LA PRIMĂRIA CAPITALEI!

  4. nu o pot suferi pe guresa pandele, dar are vreo putere in licitatii? sau v-a taiat psd sponsorizarea?

  5. PSDragnea serveste „decat” rosii romanesti, la tramvaie romanesti le pute…

  6. Vreti raspuns la comentariile idioate de mai sus? Si DC ma rog, nu afisati si marca acestui caraghioslac de tramvai scump, cu nume infect, slugarnic, amintind de fostii vostri stapani? Auzi la ei, „IMPERIO”, fi-v-ar marca de ras.

  7. Ce capacitate de productia are Astra? In cat timp poate construi cele 20 de tranvaie plus cele 100? Cumva inseamna mai multi ani? Bucurestenii vor sa astepte? Oradea nu a primit va primi…tranvaiele…Cand?

  8. Tramvaiele romanesti arata impecabil ! Sunt frumoase si elegante! Sunt convins ca sunt si de calitate ! Da’ pe d-na Firea si gasca ei de aplaudaci de la Primaria Capitalei nu o intereseaza ; stiti f. bine toti , ca atunci cand o ia prin aratura este greu de oprit !

    • Da, ai întru totul dreptate. Imperio circulă deja de ani buni în Arad, își fac treaba foarte bine și sunt apreciate de noi, arădenii. Probabil că firea a luat bani grei de la turci, ca să îi blocheze pe cei de la Astra. Mai mult ca sigur că și cu tramvaiele turcești se va întâmpla ca și cu autobuzele turcești.

  9. …pai ia faceti calculul 20 tramvaie =148 mil dar 100 insamna de 5 ori mai mult adica 148 de 5 ori ceea ce este mai mult decat da Firea la turci …cu vreo 200 milioane ?!!! ce comentam…./ daca este asa cum spunePKLY mai sus

  10. Daca ai fi facut o cautare ai fi aflat ca orasul Cluj a cumparat un tranvai Astra cu 1.950.000 euro https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/foto-arata-tramvaiele-romanesti-2-milioane-euro-vor-livrate-cluj-astra-arad-compania-castigat-contract-40-milioane-euro-1_5b6d7104df52022f75371f5e/index.html iar Bucurestiul cumpara cu 1.800.000 euro deci cu 150.000 de euro este mai IEFTIN tranvaiul din Turcia, la 100 de tranvaie economia este de 15.000.000 de euro https://www.bursa.ro/turcii-vor-livra-si-tramvaie-in-bucuresti-06233835 daca imparti cele 15 milioane de euro la 1.800.000 de euro cat costa un tranvai din Turcia rezulta 8,33 tranvaie care poti sa le consideri luate pe gratis de Primaria Capitalei fata de altii, asa ca sa intelegi ca una este PROPAGANDA ERONATA si alta REALITATEA pe care o poti afla informandu-te…

  11. Cu tot respectul pentru economia de piata trebuie sa intelegem ca o tara care vrea sa aiba un nivel de trai decent trebuie sa se organizeze.
    Guvernul trebuie sa stie ce achizitii se vor face din banii de la buget pentru minim 3 ani:
    – vagoane de calatori
    – autobuze
    – tramvaie
    – sina de cale ferata
    – masini pentru pompieri
    – transportoare blindate
    – avioane comerciale
    – avioane pentru armata
    – camioane pentru armata
    – locomotive
    – echipament eneergetic
    Daca aduni banii necesari pentru aceste achizitii ajungi la valori considerabile si guvernul trebuie sa incerce sa incurajeze firme inregistrate in Romania sa obtina aceste contracte. Pentru unii acest lucru inseamna economie controlata de stat dar pentru cei care au habar de industrie inseamna strategie de administrare a tarii. O tara nu se poate imprumuta la infinit

  12. Hai cu ele pe traseu urgent! Dar urgent, nu mai amanati ziua! E plina tara de ruginiturile tiplate si vopsite cumparate din strainatate! Hai cu productia daca corespunde conditiilor mentionate aici in atricol pe site! Firea cu consilierii care nu accepta decat din strainatate, pot sa primeasca si un dosar civil in ce priveste primordialitatea achizitionarii din tara!

  13. Ba zicem , ma nemernicule !!!
    Iti dorim sa nu mai ajungi acasa ci direct in Iad !!!

  14. Pentru@’Draga Oana’ de la 18:29…o corectura:
    -Cluju’ o sa se faleasca cu 22 de tramvaie bastinase produse sub licenta Siemens(wow!),botezate,,IMPERIO”si care costa-CULMEA-numa’ 170 milioane de lei-paralei(fara TVA). Si astea-s marfa premium !
    Daca primaria care-si zice a Capitalei ar fi comandat tot 100 de bucati,dar marca bastinasa IMPERIO,pretul era cam de 770 de miloane de lei-paralei si nu peste 845 milioane de lei-paralei cum a batut palma cu turci…
    Intrebarea e: -Stie cineva care e chichirezu’ ca toti consilierii primariei au votat otova,,in unanimitate”?

  15. Nastratin Hogea saracul de tine esti suferind rau.Cat venin vezi ca e periculos.

  16. Ilie Bolojan poate ii spune si lui Iohanis sa ia o masina facuta de romani la Pitesti si sa circule cu ea, si lui Boc tramvaie romanesti nu elvetiene. Iohanis se plimba in cele mai mari Mercedesuri si BMWuri, la fel cum si Kovesi circula numai in Audi A8 iar toti tuterii lui Iohanis critica pe Firea. Daca esti asa mare patriot Bolojan de ce n-ai votat la rederendumul pentru familia traditionala? Acum vii cu o propaganda ieftina pentru #tagieni, toti sorosistii „de dreapta” fac pe marii romani…

  17. Cauta si citeste mai atent informatiile, daca tot te referi la Cluj livrarea este in 48 de luni, deci in 4 ani, daca ”masori” lungimea Astra construieste de 17-18m lungime cele pt Bucuresti au 36m. Inteleg ca nu poti vedea realitatea. Nu stau nici in Cluj si nici in Bucuresti, nu am circulat si nu voi circula cu un tramvai prea curand nici daca voi ajunge in Bucuresti, dar inteleg mai mult decat unii comentatori care se cred barbati daca vorbesc licentios.

  18. Ma Deranjeaza Lipsa Totala de Respect a ghiaurilor din Principate pentru Cadina Sultanului Erdogan in Capitala cu Coviltir. Cadina Gabriela Firea are adictie de cind era mica la Baklava, Ciubuc si Tramvaiele Turcesti atit de Frumoase si tari ca Turta dulce. Blonzii din Bucuresti vor Tirlii cu Magarusi Teleormaneni prin gropile ulitelor de tot cacatul din asa zisa capitala europeana. Siktir !

  19. Concluzia, daca nu te-ai dat vreodata cu un tramvai turcesc, cum draq sa vorbesti de Astra care face doar cateva pe an pentru oradeni si profit pentru partenerul amerloc?

  20. probabil tata firea, inghititoarea de sarma 1111, are „slabaciune ” la turci , ai nostri sa devina someri , sa lucreze turcii !!!

  21. dupa cat imi dau seama, pretul turcilor este pe departe mai bun decat al aradenilor..

    chestiunea este ca in sistemul de achizitii publice pretul este totul…

    asta insemnand ca daca doamna Firea semna altceva era buna pentru DNA

    trebuie schimbata legea, nu doar pretul sa conteze, ci fiabilitate, garantiile acordate,

    ar fi de dorit ca Aradul sa aiba comenzi, pentru ca este o chestiune de capital romanesc ce trebuie sustinut, dar legile trebuie modificate inteligent, ca sa poti directiona o licitatie spre firmele romanesti..

    altfel vin aia de la UE si ne trag de urechi, pentru ca statul nu trebuie sa intervina in economie…

  22. Votati PSD ! Votati prosperitatea securitatii Ceausiste ! Votati-va saracia !

  23. Sa le vedem la treaba dupa cativa ani de heirupeala in capitala. Oradea este un sat pe langa Bucuresti.

  24. @Cornel
    Ai perfecta dreptate. Cand este vorba de cheltuirea banului public, industria nationala are prioritateSe importa doar ceea ce nu este produs in tara, sau ce este produs in tara are probleme grave de calitate. In alta ordine de idei, mi-ar fi placut sa vad o colaborare sau joint venture intre Astra Arad si URAC-Bucuresti (atelierele centrale ale STB care fabricau tramvaiele care circula in Bucuresti).

  25. Comentarii apropriate realitatii sunt „Darga Oana” si „pt. PKLY”. Fiina patrirot as dori ca municipalitatea Bucuresti sa cumpere produse romanesti cu actionariat romanesc. De aceea, propun tramvaie produse la URAC(Liezeanu, Stefan cel Mare) care sunt capabili sa faca orice, inclusiv cele vechi, Ar putea sa execute cat timp au osii in stock de de sperii. A incercat vreun consilier al municipiului sa discute cu centrul lor de technologie? DPDV logistic, calculele lui „Draga Oana” sunt fialile economic. Technologia de la Astra(alsthom-Siemens) NU are nimic romanesc, doar forta de munca oradeana! URAC poate sa combine conceptia, ingineria si forta de munca sa fie TOTAL romaneasca. Incercati-i! Revitalizati economia romaneasca. Se poate!

  26. Ceva pute rau aici. Daca are dreptate directorul de la Oradea sa faca plangere la DNA si sa arate ce matrapalacuri a facut Firea la licitatia tramvaielor. Altfel ramanem cu imaginea unui furt neanchetat de procurori dar clama in presa. Achizitia trebuie sa respecte niste reguli dar daca s-a facut o achizitie cu dedicatie trebuie aratata intregii tari. Cine mai crede in mascari aruncate in presa daca nu sunt urmate si de dovezi ? La sume asa de mari nu cred ca cineva va incerca sa musamalizeze o hotie !!!
    Voi ce ziceti ? Hai sa vedem ce face „guvernul meu” , „procurorul meu „, s.a.m.d.

  27. Foarte bine ca bolovanul de la Oradea se ingrijeste de buna functionare a transportului local. Impreuna cu primarul Falca si alti cativa ca ei au format o fratie de colaborare. Dar as fi curios daca masinile personale ale familiei sale sunt Dacii. Poate ne lamureste careva.

  28. @csalas: dna nu intervine daca nu au fost prejudiciate interesele multinationalelor. In nici un caz nu apara firme romanesti. Iar daca oricine de la fostul psd, care incerca sa faca ceva pentru capitalul romanesc, semna ceva, era oricum de puscarie. Rezistentii si portocala erau pe faza.

  29. Culmea sau nu, e plina Romania de deștepți care habar nu au despre cum se organizează o licitație și ce putere are primarul să schimbe ceva cand e vorba de depășirea unui anumit prag. Nu e de mirarea că dreapta a luat atâtea voturi de la cei care ar fi trebuit să voteze cu stânga. Ne meritam soarta de iobagi. Pai de când primarul decide cine câștigă o licitație de 800 mil, români inteligenți? In cat timp livrează Astra și in cat timp livrează turcii? A verificat vreunul din amatorii liberalilor depășiți cum a decurs licitația și e ceva in neregula? Mai bine vedeti-va de idioții care taie de la popor ca sa dea la multinationale si la bănci. Vezi ordonanța 114 și asumarea modificării ei.

  30. Bai Bolojane, problema cu Firea nu este ca nu ia de la Arad, dar ma intreb: poate Aradul livra cele 100 de tramvaie Bucurestiului, precum si pt voi, Arad si Cluj Napoca? Eu sunt pt tramvaiele de la Arad pt toate orasele tari! Dar se mai fabrica tramvaie si la Bucuresti! La culorile alea mai trebuia sa pui si verde! Sic! PS. Sper ca contestatia de la Astra sa fie admisa si sa avem tramvaie de la Arad! Poate si rame de metrou!

  31. Daca un contract pt 20 de tramvaie dureaza 48 de luni, conf. unui articol, pt 100 de tramvaie dublu ca lungime fata de productia Astra rezulta 48×5=240 de luni poate inmultit cu doi, deci Bucuresti-ul va putea sa-si schimbe in 20 de ani…va urez succes mai ales ca au comandat trei orase Cluj, Galati si Oradea, intrebarea este de cand incepe contractul/livrarea? ca sa aflam in cate mandate vor fi livrate…

  32. @ochi ager: Ce zici ca dna Carmen Dan, bugetara de-o viata si luat cel mai tare Audi Q5!

    „Ce mașină conduce Carmen Dan. A costat 60.000 de euro!
    S-a aflat marele secret al lui Carmen Dan. Fostul ministru de Interne conduce un bolid de lux, pe care l-a achiziționat recent. Autovehiculul a costat 60.000 Euro.
    Fostul ministru s-a lăudat cu el pe rețelele de socializare imediat după ce a intrat în posesia lui.

    A mințit în Declarația de avere.
    Fostul ministru a trecut, însă, în Declarația de avere, ceva cu totul diferit, la categoria aferentă bunurile precum automobilele. În anul fiscal 2018, Carmen Dan a scris că mașina ei e din anul 2017, însă, cu 1 an mai târziu s-a răzgândit și a trecut că NU are bani în conturi și că deține doar un singur apartament în Videle. Nu e menționat că ar fi luat vreun credit sau leasing pentru acel Audi Q5, dar a vândut un Volkswagen Tiguan, vechi din 2012, cu suma de 12.800 euro. Mai mult, veniturile sale lunare, în cadrul ministerului pe care l-a coordonat în guvernul PSD erau de 2.600 euro.”
    https://www.capital.ro/ce-masina-conduce-carmen-dan-a-costat-60-000-de-euro.html

    Oare, cum „produce” Bani dna Carmen Dan?!

    • Pai ce, nevasta lui Bolujan conduce Dacia? S-ar putea sa se fi intins si ea la Audi. Stie ca se produce la Arad.

  33. @Pkly daca ar fi sa credem datele tale, diferenta ar fi de 1 million, si nu 2 sau mai mult cum incerci sa insinuezi, loaza!
    Nu ca tin eu cu turcaletzi…

  34. tramvaiele romanesti de la Arad sint scumpe,..prea scumpe,nici strainii lnu le cumpără,..dar spaga face ca sa le cumpere un Falcă sau Bolojan,..sint colegi acum la Bruxelles,..nu ?

  35. `Nu numai ca arata bine.Sant construite cu tehnologie Siemens.
    La Bucuresti put aceste tramvaie pentru ca nemtii nu dau spaga.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.