Ieftin și rapid – sloganul perfect ca să fii atras și păcălit într-un service neautorizat

Aproape 1.000 de ateliere de reparații din toată țara au fost controlate de inspectorii Registrului Auto Român în ultimele trei luni, în cadrul unor acțiuni. Sancțiunile au depășit un milion de lei. Inspectorii noștri au găsit neconformități legate de:
– efectuarea de activităţi de reparaţii fără autorizație tehnică;
– efectuarea inspecţiei finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparații (una dintre condițiile legale privind admiterea și menținerea în circulație a autovehiculului, ulterior intervenției asupra unui autovehicul);
– păstrarea şi respectarea condiţiilor iniţiale de autorizare;
– prestatorii de servicii care nu au pregătirea necesară de a interveni la sistemele de securitate ale autovehiculului.

Astfel, RAR atrage atenția că reparațiile efectuate în ateliere care nu respectă legea sunt calea cea mai sigură spre riscul de a primi servicii de o calitate îndoielnică. Dacă alegeți să vă reparați mașina pe principiul “ieftin și rapid”, într-o unitate improvizată, rețineti că nu aveți cum să verificați calitatea reparațiilor făcute, dar vă scad și șansele de a putea rezolva pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor.

”Evitați să mergeți pe recomandarea unui prieten când vreți să vă reparați mașina. Verificați cu prioritate ca service-ul să fie autorizat. In caz contrar riscați să primiți o pseudoreparație care poate fi un real pericol pentru securitatea voastră în trafic. Intervențiile în sisteme de siguranță ale autovehiculului sunt complexe și necesită obligatoriu piese și componente omologate”, susține Mihai Dogărescu, șef departament supraveghere piață – RAR.

Tocmai de aceea, controalele RAR au rolul de a stabili o stare de normalitate și legalitate în sfera serviciilor oferite posesorilor de
autovehicule și de a-i încuraja să intre în legalitate pe cei care desfășoară activități de reparații în mod neautorizat. De asemenea, Registrul Auto Român recomandă ca achizițiile de componente auto din mediul online să se facă din surse sigure iar piesele să
fie omologate. Vânzătorul trebuie să ofere garanție pentru produsele comercializate. Conform reglementărilor europene, în cazul în care piesele respective nu se potrivesc, cumpărătorul are dreptul să le returneze, evident fără ca acestea să prezinte urme de uzură.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Cosmin Pam Matei 4554 Articole
Author

5 Comentarii

  1. O sa ascult ce are de zis RAR atunci cand pot sa cumpar o masina si in aceeasi zi sa am si toate documentele facute sa nu mai stau cu lunile sa o inmatriculez sau sa trimit 1 milion de cereri pentru „domnul” director

  2. Adică duduia nu mai duduie. Duduie te rog frumos poți sa te dai un metru pătrat mai încolo ca s-o pot privi pe distinsa duduie care își expune sânii la soare, în timp ce alta duduie si-i expune la reuniunile cu ambasadorul Americii la O NU, care dacă nu stiati este expresia folosita de duduie când i-a văzut pentru întâia oara organul de conducere, mic , mic de tot. O NU, NU se poate. Doar atat afișează America. Dezamăgitor.

  3. Da au venit unii care se plimbă cu o agendă și un chitanțier și dau amenzi oamenilor care muncesc …. vă dați seama nu făcuse lecții de înșurubare …penibili ca întotdeauna Ăștia sunt adevărații asistați sociali și politrucii de 2 lei ….. plătim impozitele să grohăie ei

  4. Dar faptul că lucrătorii de la atelierele dealerilor merg cu portbagajul plin de piese de schimb exact la cei amendați de RAR și le vând pe nimica după ce, în prealabil, clienții cu mașinile în garanție le-au mai plătit o dată nu contează? De asta este ieftin la atelierele mici pentru că piesele sunt luate aproape pe gratis. La „casă”- cum se zice, plătești astronomic și te trezești tot cu piesa veche pe mașină. Acolo trebuie date cele mai mari amenzi.

  5. RAR face controale atat de subtiri la minimul posibil. Nu este clar daca pe spagi sau asa or lucra ei. Dupa umblat prin sapte unitati de service tot mai gasesc ce nici RAR nu vrea daca ar fi mituit sa depisteze probleme. Inspectia la RAR ca sa fie in acte, in realitatea este lipsita de valoare, mai slaba ca in multe service-uri. De unde si starea precara a multor masini. Aata cu service-uri „autorizate” este o alta capcana intinsa fraierilor sa-i fure mai bine.

    Controalele RAR au rolul de a stabili o stare de normalitate și legalitate în sfera serviciilor oferite posesorilor de
    autovehicule și de a-i încuraja să intre în legalitate. Sigur.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.