În sfârșit, o veste bună de la CFR

Compania Natională de Căi Ferate “CFR” SA a eliminat în primul semestru al acestui an 239 de restricții de viteză din totalul de 490 de restricții existente pe întreaga rețea feroviară. 171 de restricții se află pe cele 8 magistralele feroviare. Activitatea de întreținere și reparații curente la infrastructura feroviară, care are drept scop îmbunătățirea condițiilor de transport pe calea ferată, prin restabilirea vitezei de circulație și creșterea capacității de expoloatare, este susținută financiar din transferuri bugetare, cu o alocație financiară aferentă anului 2019 în valoare de 196 de milioane de lei și din fondurile proprii ale companiei, cu alocație aferentă anului curent în valoare de 162,6 milioane de lei, rezultate finale ale lucrărilor de întreținere și reparații curente find influențate de procentele de finanțate asigurate.
Lucrările de întreținere și reparații curente pentru ridicarea restricțiilor de viteză, finalizate în primele șase luni ale acestui an, au fost executate atât în regie proprie, dar și cu firme specializate, pe raza celor 8 sucursale regionale de căi ferate – București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța, CFR SA
Din punct de vedere al magistralelor feroviare, menționăm faptul că din cele 171 de restricții de viteză (RV) eliminate, 106 de restricții s-au ridicat pe magistralele București – Timișoara (Magistrala 900), București – Episcopia Bihor (Magistrala 300) și Brașov – Curtici (Magistrala 200), 65 de restricții fiind eliminate pe magistralele 500 (București – Vicșani), 400 (Brașov – Satu Mare), 600 (Tecuci – Ungheni), 700 (București – Galați) și 800 (București – Mangalia).
Numărul de restricții de viteză reprezintă o valoare dinamică, prin care se reflectă starea infrastructurii feroviare la un moment dat, numărul acestor restricții fiind influențat atât de gradul de degradare intempestivă a unor elemente ale infrastructurii și de lucrările de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare aflate în derulare, lucrări care se desfășoară pe o perioadă determinată și care necesită introducerea de restricții tehnologice.
Pentru continuarea programul de întreținere și reparații curente, la nivelul celor 8 sucursale regionale CF sunt în derulare în prezent alte 31 de contracte pentru lucrări de întreținere și reparații în vederea ridicării restricțiilor de viteză pe linii și aparate de cale din stații (de exemplu stațiile Ploiești Sud, Craiova, Coțofeni, Gugești, Buzău, Mărășești, Cotești), dar și pe intervale de stații, și aici menționăm intervalele CF: Meri – Lainici, Monor Gledin – Râpa de Jos – Deda, Bonțida – Iclod, Suceava – Suceava Vest, Palas – Port Constanța și Constanța – Mangalia.
“Prin lucrările anuale de întreținere și reparații curente derulate pe rețeaua feroviară ne propunem să menținem un ritm constant în programul companiei de îmbunătățire a capacităților de exploatare oferite operatorilor de transport de călători și de marfă, program care vizează creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță pe infrastructura feroviară publică, a declarat Constantin Axinia, director general al CFR SA.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Sa-i multumim lui basescu, cel mai longeviv ministru al transporturilor dupa comunism, care si-a lasat amprenta asupra sectorului: CFR-ul distrus, interzis la autostrazi si flota facuta disparuta. A rezolvat toate sectoarele domeniului transporturi: feroviar, auto si naval. Multumim basescu.

  2. Le-au micșorat numărul unindu-le între ele. Cel mai bun indicator e viteza medie comercială. Cînd asta vă crește se va vedea ceva

  3. Din octombrie 2017, in cel mai important nod feroviar ( Ploiesti Triaj -Ploiesti Sud ) se circulă pe o singura linie cu restricție severa de viteza, deoarece au fost abandonate lucrările la infrastructura feroviară. Îl rog pe autorul acestei știri triumfaliste sa se documenteze și să ceară explicații instituțiilor și persoanelor răspunzătoare pentru această situație !

  4. Au fost ridicate unele pt.a fi introduse alte. Contează viteza comercială. Vedeți cât făcea trenul de la Timișoara la București în anii 90 și cât face acum. Simple abureli!!!!

  5. felicitari. cu toate acestea, intarziati ca nesimtitii, iar pe unele linii timpii sunt exagerati (cluj – bistrita 3 ore 15, 120 km)

  6. Ce ne facem cu gratuitatea studentilor pe liniile CFR? Cand oare vor plati biletele gratuite si nemeritate?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.