Începe construcția autostrăzii prin munți. Partea cea mai ușoară

Luni, 20 mai, a fost semnat contractul de finanțare pentru lotul 5 din autostrada Comarnic-Braşov, sector Râşnov – Cristian, şi Drum de Legătură, lungime 6,3 km (autostrada) + 3,7 km (drum naţional la 4 benzi cu separator median). Antreprenorul acestui sector este Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL., iar valoarea contractului este de 118.019.701, 80 lei fără TVA. Prezentă la Râșnov, premierul Viorica Dăncilă a declarat că se bucură că lucrarea va fi realizată de un constructor român şi că speră ca în acest caz să fie respectate termenele. „Mă bucur că am participat la semnarea acestui contract, aceasta este abordarea guvernului, vrem să avem cât mai multe obiective pe care să le punem în valoare, oamenii nu mai au timp să aştepte, trebuie să avem o abordare constructivă, un ritm alert, iar acolo unde lucrurile nu merg aşa cum ne-am dori, trebuie să aducem alţi oameni care vor să se implice pentru că nu putem să le spunem oamenilor că a început un drum sau o autostradă în 2011 şi în 2019 încă lucrăm la ea. Firmele care sunt serioase să-şi continue lucrul, iar celelalte să plece acasă şi să lase pe alţii care vor să facă ceva. Nu ne fac nouă un favor, este obligaţia lor şi trebuie să respecte termenele pe care le-au antamat când au vorbit de realizarea unui drum expres sau autostrăzi. (…)Sper ca şi în acest contract să respectăm termenele şi mă bucur că sunt constructori români”, a spus premierul. Conform estimărilor din 2017, acest sector de autostradă ar trebui finalizat în 2019, însă noul termen menţionat pe site-ul CNAIR este aprilie 2020.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură nu sunt foarte încântați de acest moment. ”Au apărut utilajele pe Autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov! Oameni buni, nu vă lăsați păcăliți de „ministrul” Transporturilor Răzvan Cuc și-ale lui declarații pompoase despre startul lucrărilor pe una dintre cele mai așteptate autostrăzi din țară. Într-adevăr, avem mișcare în teren pe segmentul Râșnov-Cristian (decopertări, drumuri tehnologice, depozite materiale, organizare șantier). Însă nu este niciun motiv de mândrie sau entuziasm. De ce? În primul rând vorbim de doar 6,3 km de autostradă, plus 3,5 km de drum de legătură cu două benzi pe sens (hărți atașate). Tehnic, ciotul face parte din Autostrada A3 Ploiești-Brașov, dar este capătul de nord al acesteia, se află 100% în câmpie și ajută punctual șoferii care tranzitează zona de sud-vest a Zonei Metropolitane Brașov. Nu influențează sub nicio formă traficul infernal de pe Valea Prahovei. În al doilea rând, implementarea noii investiții este un exemplu clasic de neputință și tergiversări: licitație lansată în iulie 2015, contract semnat abia în octombrie 2017 (cu Alpenside, adică Straco în alte haine), ordinul de începere fiind dat în aprilie 2018. Sunt 4 ani (!!!) de chin pentru câțiva kilometri de drum la câmpie. Proiectarea a avut termen scriptic de 6 luni de zile, iar execuția efectivă ar trebui să dureze un an și jumătate. Dar stați! Deocamdată avem autorizație de construire emisă pentru aproximativ 60% din lucrări. Așadar, suntem deja în întârziere, iar șantierul este în continuare blocat de birocrație (exproprieri, relocări utilități) și incompetență!” au spus cei de la Pro Infrastructură.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4928 Articole
Author

10 Comentarii

  1. …bine, sa inceapa.Vorbim in DOUAZECI – DOUAZECI!Tot atunci vom vorbi de mielute, rosii, ROBOR – care nu mai e ROBOR, inflatie, pensii, gratuitati, PESTE ROMANESC,etc.Sa va vedem!

  2. Deștepți domnii specialiști de la Pro infrastructură, ca toți cei Pro de la partid la Tv. De ce nu-i pune pe ei la ministerul transporturilor să umple țara de autostrăzi cu încârcare de 5%? Domnilor Pro infrastrucura știți că nu guvernele sunt de vină. La câți securiști și nepoți de securiști au terenul moștenire din moși strămiși precum casa pierdută de fam. președintelui Iohannis, pe unde va trece autostrada și unde vor fi drumurile tehnologice și parcările cu toalete și racordurile spre localități greu să stabilești un traseu care să-i includă pe toți ce trebuie îndreptățiții la despăgubiri. Domnilor Pro Infrastrucura faceți un studiu cu câte expropieri s-au plătit și ce sume. Probabil ies mii de Kilometrii de autostradă.

  3. Cei de la Pro Infrastructura sunt oameni fericiti pt ca se spune ca singurii oameni care reusesc sa-si atinga idealul in viata sunt cei care cauta greselile altora
    Un om care se chinuie sa faca ceva nu va fi niciodata total multumit, totdeauna ar fi putut face mai bine. Dar cei care cauta greseli sunt absolut multumiti pt ca oricand se va gasi undeva un nod in papura.

  4. Pro infrastructura, nici cand se face in sfarsit ceva nu este bine. Voi de unde va finantati si care-i scopul vostru pana la urma? Ca sa tot zici ca nu se lucreaza la autostrazi, nu-ti trebuie mare inginerie, se ocupa foarte bine presa, prin reporterii si ziaristii ei.

  5. Mai bine nu incepeau nimic si dadeau un mic cadou celor de la Pro(contra)Infrastructura…

  6. Incepe jaful a zeci ori sute de milioane lucrare de rahat facuta de prietenii partidului calitate de CA–T.

  7. Sa ne tavalim de ras ! Lucrarea nici nu a inceput si deja termenul de punere in functiune a si fost mutat din 2019 , in 20020 ! Si asta-i doar inceputul, cate alte termene, de de finalizare a celor 6,3 km de autostrada ,vor mai urma nici Dumnezeu nu stie ! „Lucru mare domnule !” , vorba lui Caragiale !

  8. Ce de lingai de partid s-au repezit sa linga curul sefilor PSDisti! O asociatie constata debandada, furturile, incompetenta crasa si minciunile gogonate livrate aceasta pusculita de partid numita pompos CNAIR iar secaturile pupi-n-curiste au luat startul…

  9. De 4 ani tot incepe aceasta constructie… Cam asta-i masura competentei slehtei PSDiste!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.