Începe montarea noilor porţi de presemnalizare la Pasajul Unirii!

Primăria Sectorului 4 anunţă că, în noaptea de vineri spre sâmbătă, va începe montarea propriu-zisă a noilor porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise de 3,5 metri la Pasajul Unirii.

Conform unui comunicat de presă transmis de Primăria Sectorului 4, montarea acestor sisteme vine după reconfigurarea tramei stradale, încheiată cu montarea unui nou scuar în zona mediană a Bulevardului Dimitrie Cantemir, care va separa fluxurile de trafic şi va fi folosit şi pentru susţinerea fundaţiilor proaspăt turnate ale noilor porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise de 3,5 metri.

Montarea noilor porţi începe în noaptea de vineri spre sâmbătă, de la ora 23.30, iar pe timpul lucrărilor, circulaţia în Pasajul Unirii se va desfăşura în condiţii normale.

”Confecţionate din metal, noile porţi de presemnalizare au fost deja livrate de către producători, iar începând din această noapte, acestea vor fi puse pe poziţie. Ulterior finalizării operaţiunilor de montare, pe noile porţi de presemnalizare vor fi montate echipamentele eletronice de avertizare în caz de depăşire a înălţimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulaţia vehiculelor prin Pasajul Unirii. Totodată, dacă şi condiţiile metorologice vor fi prielnice, va fi refăcută şi partea carosabilă, mai exact va fi turnat un nou covor asfaltic, pe care vor fi marcate noile benzi de circulaţie, atât cele clasice, cât şi cele rezonatoare, cu rol de avertizare”, a arătat sursa citată.

Potrivit Primăriei, noile sisteme suplimentare de semnalizare pentru circulaţia în Pasajul Unirii au fost proiectate de specialişti ai Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti şi ai Brigăzii de Poliţie Rutieră, cu zeci de ani de experienţă în domeniul semnalizării şi avertizării rutiere, şi avizate de către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti.

Noul sistem de atenţionare şi limitare a accesului rutier, care va fi montat la ambele intrări în Pasajul Unirii, este compus din noi porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălţimii, camere video şi cu panouri informative de tip LED, şi noi porţi de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol (înfiinţare de noi scuaruri, benzi de circulaţie cu sisteme rezonatoare şi benzi de circulaţie speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj).

”Concret, în ceea ce priveşte sistemele aflate în curs implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecţiei cu bulevardul Mărăşeşti, la aproximativ 160 de metri în faţa porţii de gabarit. Această construcţie va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălţimii maxime admise, precum şi lanţuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depăşire a gabaritului. Ca noutate, aceasta va avea în componenţă camere video şi senzori electronici de înregistrare a depăşirii de gabarit, care vor transmite informaţia către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porţii de gabarit. Poarta va avea, pe lângă semnele de limitare a înălţimii, panouri electronice de informare, pe care va fi afişat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălţimea mai mare de 3,5 metri, precum şi traseul de urmat de către acesta pentru a ieşi de pe benzile de intrare în pasaj”, au explicat reprezentanţii Primăriei.

După primele două porţi, va fi montată încă una, cu acelaşi rol de atenţionare în privinţa limitării de înălţime, dotată cu lanţuri, camere video şi senzori, care vor transmite informaţii referitoare la depăşirea înălţimii maxime admise către noua poartă de gabarit, ce va fi montată înainte de intrarea în tunelul rutier.

”Construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălţime mai are de 3,5 metri, aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripţia limitei de înălţime, panouri de afişaj electronic şi semafoare inteligente, care, în baza informaţiilor transmise de senzorii porţilor de presemnalizare, vor afişa culoarea roşie timp de 10 secunde, la detectarea unei depăşiri de gabarit. În acest interval, şoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-şi continue drumul şi să utilizeze banda dedicată ieşirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă şoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit!”, au atenţionat sursele citate.

Cât priveşte sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piaţa Universităţii către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit, vor fi montate două porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, similare.

Sistemul electronic de panouri de avertizare şi semafoare care va fi montat la cele două intrări în pasaj va putea fi folosit şi în cazul unor eventuale situaţii de urgenţă apărute în interiorul tunelului rutier (incendii, inundaţii, accidente etc).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

1 Comentariu

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.