„La Gomera”, marele câștigător la Gala Oscarurilor românești

Aseară, la Verde Stop Arena, a avut loc cea de-a 14-a ediție a Galei Premiiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat cinematografiei din România. „La Gomera” este marele câștigător al trofeului Gopo pentru Cel mai bun film.

Amânată cu trei luni în contextul măsurilor de restricție, siguranță și prevenție adoptate de autorități în această primăvară, prima ediție a Galei Premiilor Gopo desfășurată în aer liber a reunit aproximativ 500 de invitați, actori și cineaști, profesioniști ai industriei cinematografice și jurnaliști, precum și vedete de televiziune. Actorul Alex Bogdan a fost pentru al cincilea an consecutiv amfitrionul ceremoniei de decernare a premiilor, în timp ce vedeta PRO TV Amalia Enache a prezentat momentele speciale de pe covorul roșu.

Corneliu Porumboiu, Cătălin Mitulescu, Adina Pintilie, Dan Chişu, Dorina Lazăr, Adela Mărculescu, Daniela Nane, Magda Catone, Dorotheea Petre, George Ivașcu, Andreea Esca, Dan Bordeianu, Ana Ciontea, Mihai Călin, Diana Cavallioti, Adrian Păduraru, Alex Potocean, Andrei Crăciun, George Piștereanu, Aida Economu, Daniela Nane, Marius Manole, Cosmina Stratan, Șerban Pavlu, Ana Ularu, Ilona Brezoianu, István Téglás, Dana Rogoz și Pavel Bartoș sunt doar câțiva dintre invitații care au participat la Gala Premiilor Gopo.

Filmul „La Gomera”, scris și regizat de Corneliu Porumboiu și produs de Marcela Ursu și Patricia Poienaru (42 Km Film) și-a adjudecat 9 trofee din cele 13 nominalizări, pentru Cel mai bun film, Cea mai bună regie – premiu oferit de Banca Transilvania, Cel mai bun scenariu – Premiu oferit de Dacin Sara, Cel mai bun montaj – Roxana Szel, Cea mai bună imagine – Tudor Mircea RSC, Cel mai bun actor într-un rol secundar – István Téglás, Cea mai bună actriță într-un rol secundar – Rodica Lazăr, Cel mai bun sunet – Andre Rigaut, Sophie Chiabaut, Niklas Skarp și Christian Holm, Cele mai bune decoruri – Simona Pădurețu.


Premiul pentru
Cea mai bună actriță într-un rol principal, oferit de Aqua Carpatica, i-a revenit actriței Judith State pentru rolul Dana din filmul „Monștri.”.

Pentru rolul Vali din filmul „Arest”, Iulian Postelnicu a câștigat premiul Gopo pentru Cel mai bun actor într-un rol principal, oferit de Mercedes-Benz.

Premiul pentru Cele mai bune costume, oferit de Cellini, a fost adjudecat de Ana Ioneci și Claudia Bunea pentru filmul „Maria, Regina României”.

Distanța dintre mine și mine” (regia Dana Bunescu, Mona Nicoară, produs de: Hi Film Productions, producători: Ada Solomon, Mona Nicoară, Diana Paroiu, Alexandru Solomon) a câștigat premiul pentru Cel mai bun film documentar, oferit de Enel România.
El iubește ochii mei” (regia Enxhi Rista, producător: Viktoria Janssen, Lisa Wischer, Enxhi Rista) a fost desemnat drept Cel mai bun scurtmetraj de documentar, iar premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj de ficțiune a fost câștigat de „Havana Cuba” (regia Andrei Huțuleac).

Actrița Cătălina Mihai, protagonista filmului „Heidi” (regia Cătălin Mitulescu), a primit trofeul Tânără Speranță.

La categoria Cel mai bun film european, voturile profesioniștilor din cinematografie și ale criticilor de film au mers către „Dolor y gloria/ Durere și glorie”, regia: Pedro Almodóvar, distribuit de Independența Film.

Premiul Publicului acordat producțiilor autohtone cu cel mai mare succes la box-office în 2019, a fost anul acesta adjudecat de „Oh, Ramona!” (256.115 spectatori și încasări de 5.016.367 de lei) și „5Gang: Un altfel de Crăciun” (167.025 de spectatori și încasări de 3.162.478 lei).

Momente memorabile pe covorul roșu, dar și în cadrul Galei, au fost prilejuite de prezența actorilor Adela Mărculescu, omagiată cu Premiul Gopo pentru Întreaga Activitate, oferit de Apa Nova, și Virgil Andriescu, omagiat cu Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră, oferit de Primăria Capitalei prin ARCUB. Două premii speciale pentru carierele lor deopotrivă excepționale și îndelungate au fost acordate scriitorului Radu Cosașu și monteuzei Cristina Ionescu.

Momentele muzicale ale serii au fost susținute de Tomma Alistar și The Mono Jacks (Doru Trăscău și Andrei Zamfir.


Gala Premiilor Gopo 2020 este organizată de
Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc împreună cu Asociația Film și Cultură Urbană. Evenimentul este finanțat de Ministerul Culturii, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Dacin Sara și Babel Communications, în parteneriat cu Primăria Capitalei prin ARCUB.

CÂȘTIGĂTORII PREMIILOR GOPO

CEL MAI BUN FILM DE LUNGMETRAJ
La Gomera
producători: Marcela Ursu, Patricia Poienaru | România, Franța, Germania, Suedia (42 Km Film)

CEA MAI BUNĂ REGIE
Corneliu Porumboiu pentru filmul La Gomera

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL
Iulian Postelnicu pentru rolul
Vali din filmul Arest.

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL
Judith State
pentru rolul Dana din filmul Monștri.

CEL MAI BUN ACTOR ÎNTR-UN ROL SECUNDAR
István Téglás pentru rolul Claudiu din filmul La Gomera

CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL SECUNDAR
Rodica Lazăr pentru rolul
Magda din filmul La Gomera

CEL MAI BUN SCENARIU
Corneliu Porumboiu pentru filmul La Gomera

CEA MAI BUNĂ IMAGINE
Tudor Mircea RSC pentru filmul
La Gomera

CEL MAI BUN MONTAJ
Roxana Szel pentru filmul
La Gomera

CEL MAI BUN SUNET
Andre Rigaut, Sophie Chiabaut, Niklas Skarp, Christian Holm pentru filmul
La Gomera

CEA MAI BUNĂ MUZICĂ ORIGINALĂ
Pablo Pico
pentru filmul Călătoria fantastică a Maronei

CELE MAI BUNE DECORURI
Simona Pădurețu pentru filmul
La Gomera

CELE MAI BUNE COSTUME
Ana Ioneci, Claudia Bunea pentru filmul Maria, Regina României

CEL MAI BUN MACHIAJ ȘI CEA MAI BUNĂ COAFURĂ
Domnica Bodogan, Nastasia Mateiu, Clara Tudose pentru filmul Maria, Regina României


CEL MAI BUN FILM DE DEBUT
Touch Me Not
(r. Adina Pintilie)

CEL MAI BUN FILM DOCUMENTAR
Distanța dintre mine și mine
(r. Dana Bunescu, Mona Nicoară, produs de: Hi Film Productions, producători: Ada Solomon, Mona Nicoară, Diana Paroiu, Alexandru Solomon) România

CEL MAI BUN SCURTMETRAJ DE FICȚIUNE
Havana Cuba (r. Andrei Huțuleac, producător: Tudor Giurgiu, Libra Film).

CEL MAI BUN SCURTMETRAJ DOCUMENTAR
El iubește ochii mei (r. Enxhi Rista, producător: Viktoria Janssen, Lisa Wischer, Enxhi Rista) U.N.A.T.C. I.L.Caragiale, Film University Babelsberg KONRAD WOLF, România – Germania

TÂNĂRĂ SPERANȚĂ

Cătălina Mihai pentru rolul Heidi din filmul Heidi

CEL MAI BUN FILM EUROPEAN

Dolor y gloria/ Durere și glorie, regia: Pedro Almodóvar | Spania (distribuitor: Independența Film)

PREMIUL PENTRU ÎNTREAGA ACTIVITATE

Adela Mărculescu

PREMIUL PENTRU ÎNTREAGA CARIERĂ

Virgil Andriescu

PREMIUL SPECIAL

Radu Cosașu

PREMIUL SPECIAL

Cristina Ionescu

PREMIUL PUBLICULUI

Oh, Ramona!” (256.115 spectatori și încasări de 5.016.367 de lei) și „5Gang: Un altfel de Crăciun” (167.025 de spectatori și încasări de 3.162.478 lei)

PREMIUL ROMANIAN SOCIETY OF CINEMATOGRAPHY

Tudor Mircea

Patricia Poenaru

Roxana Szel

 

tudor mircea

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Pai DNA nu primeste nici un premiu ?
    Cine mai urmareste (daca nu sunt recompensati) modul in care au fost cheltuiti banii de la Ministerul Culturii , daca s-au incheiat filmarile in termenele asumate in bugetele declarate, daca au primit aplauze( foloase) nemeritate.
    Ce idioti folosesc instrumentele de forta ale Romaniei pentru a se impune prin teroare, caci altfel nu se pot . . . impune.
    Intrebarea este retorica.

  2. Toata aceasta generatie de cineasti „hastag” nu se poate desprinde de subectele asa-zis „inspirate” din realitate!Au noroc de cativa actori de foarte buna calitate (de ex. Vlad Ivanov) care mai salveaza din penibilul, impostura si superficialitatea acestor „creatii”!

  3. Porumboiu, Mungiu sunt doi regizori de varf ai scolii romanesti de cinematografie. Intamplator oare, dar ambii sunt din zona care livreaza tarii romanii de talent?

  4. Da, un film românesc bun care a placut si la Cannes unde regizorul e f. apreciat! Am remarcat introducerea treptata a personajelor, care dau si numele capitolelor, precum la Tarantino și muzica leitmotiv din off, ascultată ca de mafioții italieni. Am remarcat si scenele cu „movie in movie” în care i-am văzut pe John Wayne dar si pe Sergiu Nicolaescu. Am remarcat si finalul cu luminile din Singapore, cu valsurile de concert de anul nou la Wiena și nelipsitul Radzinsky March, plus spagatul final à la Moulin Rouge, închinat francezilor. La sfârsit, regizorul aducea multumiri celor care l-au ajutat si primul pe listă a fost Lucian Pintilie ! Bravo noii generații de regizori români care s-au afirmat internațional și ne-au adus atâtea premii. PS: Mi-a părut f. rău că filmul lui Nae Caranfil „Closer to The Moon” nu a fost nominalizat la Oscar la categoria film străin.

  5. PPS: Distribuția acestui eseu, aleasă de aseistul Porumboiu în stilul actor adjectiv, mi s-a părut cam crispată, cu un Vlad Ivanov/Cristi mai potrivit în filmul din 2 Mai al lui Toka sau reclamele Vodafone, cam prea bătrân față de maică-sa iar la final operat legumă precum Jack Nicholson/McMurphy ; prestația la înălțime a lui Catrinel Menghia/Marlon/Gilda (1,77) ; Rodica Lazăr/Magda/gen ministra Carmen Dan și surpriza revederii după atâtia ani cu Julieta Szönyi/Mama/Otilia lui Felix,

  6. PPS: Distribuția poliglota a acestui eseu cinematografic, bine aleasă de aseistul Porumboiu în stilul actor adjectiv, mi s-a părut cam crispată, cu un Vlad Ivanov/Cristi mai potrivit în filmul din 2 Mai al lui Toka sau reclamele Vodafone, cam prea bătrân față de maică-sa iar la final operat legumă precum Jack Nicholson/McMurphy ; prestația la înălțime a lui Catrinel Menghia/Marlon/Gilda (1,77) ; Rodica Lazăr/Magda/gen ministra Carmen Dan și surpriza revederii după atâtia ani cu Julieta Szönyi/Mama/Otilia lui Felix.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.