La ROMAERO, se zboară iar

ROMAERO este un mit al industriei românești. Ceaușescu a vrut un avion și l-a avut. ROMAERO a fost un proiect al economiei comuniste, un proiect sprijinit masiv de spionajul comunist. ROMAERO a fost raiul inginerilor de clasă.

ROMAERO a fost un dezastru și ar fi devenit un tun imobiliar, rîvnit de toți profitorii tranziției. ROMAERO s-a oprit din prăbușire la o mustață de dezastrul final, înainte de a deveni spațiu de închiriat pentru depozite și tîrguri, înainte de a fi tăiat și demolat în bucățele. ROMAERO este România care refuză să capoteze, este mortul care începe să tragă adînc aer în plămîni. Pe de o parte, nu-i decît o sumă de hangare cu vechituri ale industriei comuniste. Pe de altă parte, ROMAERO este expresia miracolului. Și totuși, se mișcă! Produce! Înflorește iar.

Se relansează, dacă nu s-o găsi un dement care să o îngroape cu o altă decizie stupidă. ROMAERO este o poveste palpitantă de viață economică. Cere puțin din curajul de a privi lucrurile în față. Să nu cauți numai accidente și morți.

Să ai puterea să întîlnești și un strop de speranță.

Un prieten vechi, din categoria marilor ingineri care au construit pe jumătate de glob, m-a luat într-o zi la o bere.

-Toți vedeți numai nenorociri! Ai avea curajul să vezi altceva decît dezastre?

-Cine nu visează să vădă și altceva? Toți ne-am săturat să auzim numai de accidente, de furturi și pagube măsurate în lanțuri de zerouri, toți ne-am săturat să ne intoxicăm creierele cu detalii despre ratări, despre boli incurabile, despre povești cu eșecuri și fundături de viață.

-Unde mergem?

-La ROMAERO, a zis el.

-Dar și ROMAERO este un dezastru! Este un cimitir industrial al unui vis comunist, un enorm depozit pe cale să se consacre ca tîrg după alte tîrguri de mărunțișuri, am zis eu.

-Ai să vezi!

Am zis că merg și m-am dus. Se intră de pe Bulevardul Aerogării, intersecție cu Ficusului, printre Piața Băneasa și un bloc de birouri, foste ale Fabricii de avioane. Pe colț, s-a pripășit un restaurant italian destul de bun. De fapt, se intră printr-o parcare fără nici un loc liber. O barieră și o cabină de poartă fac diferența. Între orașul obișnuit și celebra fabrică de ROMBAC-uri (avionul de pasageri construit după o licență englezească) despe care cei tineri nu au habar. Pe stînga, te întîmpină patru avioane mari, de peste 150 de locuri, lăsate fără motoare.

Este cimitirul aviatic al lui Ovidiu Tender.

Sunt avioanele lui părăsite, descompletate, ce-a mai rămas din flota de vechituri a miliardarului sprijinit de Florian Coldea în proiectele sale africane. Abia cînd le privești cu atenție, vezi dimensiunea nenorocirii. Cît de avioane sunt, fără motoare, fără diverse piese, ele nu-s decît relicve și cadavre economice dintr-un proiect naiv al lui Ovidiu Tender, un fel de Zorba Bănățeanul.

Au tractat aceste avioane moarte chiar lîngă poartă, aceste cadavre de avion în imediata vecinătate a intrării în ROMAERO pentru a nu incomoda mișcările pe platformă. ROMAERO, deși dispune de 34 de hectare, are nevoie de spațiu. În fiecare zi, aterizează alte avioane. Alte elicoptere și alte avioane cargo planificate pentru revizii și reparații. Ani la rînd, platforma și două-trei hangare de la ROMAERO au fost spații de închiriat pentru tîrguri auto, expoziții trăsnite, tîrguri pentru copii și nou-născuți. Un spirit cinic ar fi putut pune la cale o mega-expoziție a eșecurilor din comunism. Cu tehnologie depășită, cu unelte energofage, cu calculatoare cît trei dulapuri, cu aparate bazate pe manivele și arcuri.

Remus Vulpescu l-a derutat pe manelistul de televiziune OTV cu o sonată.

Toată lumea aștepta doar semnătura care să consfințească obștescul sfîrșit al unei utopii comuniste, întinse pe un spațiu rîvnit de toată lumea. Remus Vulpescu a avut cîteva zile de glorie și de scandal. A avut puterea să înfrunte maimuțăreala economică a lui Dan Diaconescu. Caraghiosul moderator tv (România pare blestemată să aibă parte de zeci de asemenea personaje) se dădea în spectacol cu ale sale pungi pline cu banii din care să plătească salariile celor de la Oltchim Rm. Vâlcea.

Mi-a rămas în memorie doar amănuntul cu muzica clasică. Remus Vulpescu l-a derutat pe manelistul de televiziune OTV cu o sonată. Cineva mi-a zis că omul e versat. Că este din școala SRI. Că are nervi de oțel. Că tot scandalul cu achiziționarea Oltchim de Dan Diaconescu a fost ca un glonț care a trecut pe la urechile României. Ne-am fi scufundat și mai tare în ridicol! Ei bine, acest Remus Vulpescu este un manager în adevăratul sens al cuvîntului. Însoțit de Remus Vulpescu, director general ROMAERO, am parcurs la pas prin ceea ce credeam eu că este cimitirul Fabricii de avioane Băneasa. În 2016, ROMAERO făcea disponibilizări.

Au plecat 150 de oameni. Acțiunile scădeau pe bursă.

Se aștepta momentul unei decizii cheie. Facturile neplătite pentru curent atîrnau ca și pierderile. Nu mai era decît soluția decuplării fabricii de la alimentarea cu energie. Acționarii principali ROMAERO Băneasa sunt Ministerul Economiei (51,9%), SIF Muntenia (25,8%), Fondul Proprietatea (21%) și aproape toți o socoteau o afacere pierdută.O știre publicată în revista „Cariere“ anunța în 2016 că „acționarii au respins în ședința de miercuri majorarea remunerației membrilor Consiliului de Administrație, iar noul Consiliu va avea o indemnizație lunară brută de 2.420 de lei“.

De aici a început salvarea ROMAERO, condusă de Remus Vulpescu, cel care, în calitate de președinte al Consiliului de Administrație, a declanșat și contestat insolvența de la Hidroelectrica.

La ROMAERO se face întreținere și se fac reparație pentru toate tipurile de avioane. Un contract aduce aici pentru operațiuni de întreținere toată flota Ryan Air. Se repară Boeing, Airbus chiar și elicoptere. Nu demult, ROMAERO a semnat un acord pentru finalizarea și personalizarea elicopterelor Black Hawk, produse în cadrul Corporaţiei Lockheed Martin. La ROMAERO Băneasa se repară și avioanele de transport Spartan, se reconfigurează structuri și subansamble, se aduc piese de schimb de pe tot globul și se repară „inclusiv avioane care nu mai există“ (cum îmi zicea un țîngălă, mîndru de ceea ce face).

ROMAERO a avut cea mai tare garnitură de ingineri din România. S-a risipit. Doar cîțiva oameni din vechea generație mai țin ritmul cu cei tineri. Ceilalți s-au privatizat, au plecat din țară sau au schimbat lumea. Cum să mai concurezi un puști de 27 de ani care, de pe un laptop, este capabil să-ți aducă în 48 de ore o piesă din cine știe ce colț al lumii. La 27 de ani, Cătălin Bidi aduce o piesă de motor din Australia. Cîștigă mai puțin decît ar fi cîștigat la Londra sau la Zürich. Dar nu mult mai puțin. Este un om de mii de euro pe lună. Și este unul dintre marii artiști în materie de scotocit globul și aeroporturile, după piese de schimb. Ionuț Savu a venit de la Renault.  „Aeronautica este mai tare și este fără bandă de montaj“.

Sunt hale de hectare, în care se pune la cale relansarea aviației de la Băneasa

O echipă complexă se ocupă de curățirea și asanarea halelor de zeci de mii de metri pătrați, transformate în depozite de aluminiu îmbătrînit, de scaune, piese și mașinării inutile. Sunt hale de hectare, în care se pune la cale relansarea aviației de la Băneasa. Întîi de toate, cu întreținerea și repararea flotelor, apoi cu revenirea la producția de subansamble și elemente de avionică. Ar urma un nou terminal pentru Aeroportul „Aurel Vlaicu“, la ROMAERO ar urma, dacă dracul nu-și bagă coada și mai există un pic de noroc, într-un an sau doi vom avea o platformă pentru industria aeronautică pe care se poate depana și întreține orice aeronavă.

Ceea ce nu-i de colea, într-o vreme în care toată lumea vorbește de sărăcie, de emigrație, de eșec, de criză, în care planeta este supraaglomerată cu avioane de toate felurile și în care fabricile pentru întreținere și reparații au devenit la fel de importante ca și cele în care se produc aparatele de zbor.

 

ROMAERO, și oameni , nu doar cifre
Situația financiară a ROMAERO s-a îmbunătățit considerabil în ultimii ani. Cifra de afaceri a crescut de la 46,5 mil. lei în 2016, până la 85,4 mil. lei în 2018. În același timp, valoarea EBITDA (câștigul unei firme înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) a ajuns de la -27,7 mil. lei, la +4,6 mil. lei. Între 2016 și 2018, numărul de salariați a crescut de la 719 la 879 persoane. În aceeași perioadă, numărul de salariați cu vârstă sub 51 de ani a crescut de la 223, la 417, iar venitul salarial mediu net la nivelul companiei s-a majorat de la 2.618 lei, la 3.780 lei. 

Autoclava modernizată permite fabricarea componentelor din materiale compozite de dimensiuni mari. ROMAERO poate astfel să participe în programe de cercetare și dezvoltare finanțate prin fonduri europene.

 

Câștigul lunar al unui tehnician cu licență EASA/AACR pentru un tip de avion, care are dreptul de a certifica lucrările și de a aproba repunerea în serviciu (reluarea zborurilor), poate să ajungă la 8.000 lei, net (bani în mână), fără să aibă nevoie de studii superioare.

 

Rezervoarele suplimentare de combustibil ale acestui C-130 Hercules necesită un proces laborios de întreținere.

 

Aeronava din imagine este dotată cu rezervoare suplimentare care îi conferă autonomie extinsă și poate astfel să îndeplinească un rol-cheie în misiuni internaționale.

 

Normele de siguranță în aviația civilă sunt reglementate la nivel internațional, iar încălcarea lor este sancționată drastic. Toți producătorii de aeronave stabilesc programe de mentenanță a căror respectare este obligatorie și monitorizată de către organismele de reglementare internaționale.

 

Flotorul unui hidroavion are o structură mai complexă decât lasă să se vadă din exterior, trebuind să fie în același timp suficient de ușor pentru a nu îngreuna avionul, dar și suficient de solid pentru a rezista la contactul cu apa la viteze de 300 km/h.

Până la înlocuirea în întregime a vechilor avioane sovietice cu avioane occidentale, ROMAERO repară inclusiv avioanele Antonov ale Armatei, cum este acest An-26 din imagine, care trece printr-un program extins de revitalizare.

 

O operațiune de inspecție și reparații este un proces complex ce poate dura câteva luni și necesită forță de muncă înalt calificată. O reparație capitală necesită verificarea a zeci de mii de componente într-un singur avion și poate dura între 1 și 2 ani.

 

Învelișul exterior al avioanelor este compus din panouri care pot avea și 12 metri pătrați, formate astfel încât să se îmbine perfect cu panourile din jur.

 

În hangarele companiei aflate lângă aeroportul Aurel Vlaicu, din Băneasa, se desfășoară în prezent cea mai complexă reparație a unui C-130 Hercules care s-a făcut vreodată în România. Odată cu suplimentarea bugetului de înzestrare al Armatei, începând din 2017, flotele militare de transport și de luptă ale României pot în sfârșit să beneficieze de modernizări îndelung așteptate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4

46 de Comentarii

  1. Se simte că ați scris din suflet acest articol. Felicitări!
    Nu în ultimul rând, succes Romaero!

    • Intr-adevar scris cu suflet ! Oricat de subiectiv as fi Aviatia romaneasca , de la piloti pana la mecanici, a fost in sec XX si sper sa mai fie o autentica elita a societatii noastre. De la Vlaicu, Vuia, Coanda, la IAR-ul din vremea Regatului Romaniei, aviatia militara eroica din Al 2-lea Razboi…pana la inginerii, tehnicienii, pilotii care au servit si servesc Aripile Romanesti in vremurile mai recente la Bacau, Brasov si Craiova – toti au fost si sunt reprezentantii unui domeniu complex si fascinant. Acolo au gandit si muncit oameni de exceptie cu care Scoala tehnica romaneasca si industria se puteau mandri. Eu sper ca pasiunea pentru tehnica si avioane sa se perpetueze datorita personalitatilor constiente si profesioniste din generatiile actuale !
      Daca am avea spiritul, capacitatile organizatorice si tenacitatea tehnica a unor astfel de oameni in structurile vulnerabilizate ale Statului, cred ca situatia societatii noastre ar fi mult imbunatatita…

    • Codruț, să nu-l uităm pe Gogu Constantinescu, cu teoria sonicității!

    • Ce va fi zicand Monica Macovei&Comp. de chestia asta? Fac astia bale si spume ca Romanica merge inainte. Bravo, Remus, bravo, Dancila, bravo Dragnea!

  2. Deci se poate și-n România,exemplul prezentat e grăitor in acest sens.Succes in continuare Romaero ,păcat ca alte întreprinderi de top nu au avut avut aceeași șansa : Electronica,Microelectronica,IPRS Baneasa și mai sunt multe de enumerat !1

  3. Foarte bun articolul d-le Nistorescu! Nu am reusit sa inteleg ce ati dorit sa transmiteti publicului dumneavoastra, evident, foarte bine pregatit, in legatura cu „miliardarul (ref. Tender) sprijinit de Coldea in proiectele sale”. Daca memoria nu ma inseala, oricum mai putin decat pe dumneavoastra, dl. Remus Vulpescu a redresat, tot din pozitia de director general, una din companiile detinute de omul de afaceri Ovidiu Tender, si-anume VULCAN. Si acum va intreb, daca dl. Tender era sprijinit de dl Coldea,asa cum sustineti dumneavoastra, angajatul d-lui Tender la acea vreme, Remus Vulpescu, a fost sprijint tot de dl. Coldea? Din informatiile dumneavoastra, ar mai beneficia de acest sprijin si in prezent? Va reamintesc ca VULCAN a intrat in faliment, chiar in acest an, in urma managementului d-lui Vulpescu, acest „manager in adevaratul sens al cuvantului”, asa cum foarte bine ati simtit nevoia sa punctati.
    Ciudata coincidenta, Tender-VULCAN-ROMAERO-Coldea. Dl Tender are de executat o pedeapsa de 12 ani si 7 luni, asta ca sa clarificam calitatea personajului pe care l-ati amintitit.
    Intr-adevar, scris din suflet articolul d-le Nistorescu. Pacat ca nu va apartine. Daca va apartinea, nu ati fi facut eroarea de logica elementara, subliniata mai sus. Sigur nu vreti sa luati in calcul, d-le Nistorescu, o retragere definitiva dintr-o activitate pe care ati siluit-o suficient? Stim, financiar a meritat, ca doar nu va „apasa” pe dumneavoastra viitorul ROMAERO. Nici pe departe!
    Hai sa fim sanatosi, ca Procuratura oricum e pe drum.

    • Haideti doamna Moasa ca la Vulcan a facut ceva remarcabil: poze cu puicute dezbracate pentru calendar!!

  4. Ca care sorijun masiv de la spionajul comunist>! BN 2 era montata cu c se trimitea , ROMABC 1-11 era facut sub licenta.. A da .. au fots spuinati sovieticii ptr secretele lu Li 2, da?{Pai alaavea un simngur secret – era;licenta dupa Dc2 !!
    Si in rest5 – sper afacer4ea asta sa mearga snur…

  5. Niște comuniști nenorociți. S-au apucat ei să repare aveoane.
    „…se repară „inclusiv avioane care nu mai există“…” – excelent

    Superb. Nea’ Cornele, jos pălăria!
    Dacă are cineva de gând să coboare procentul Ministerului Economiei (51,9%) prin vreo ordonanță, să ne anunți nea’ Cornele! Eu unul mă leg cu lanțuri de relicvele lu’ Zorba Bănățeanul!

  6. Extraordinar, multumim, domnule Nistorescu. Este atat de reconfortand sa auzim si astfel de informatii. Ne vom reveni, domnule Cornel, Romania profunda a inceput sa se trezeasca din somnul cel de moarte. Cred ca ai auzit despre prestatia exceptionala la „comanda” rotativa a UE realizata de Guvernul Viorica Dancila. Toti cei din UE sunt uluiti. Le dam clasa, deoarece poporul si Romania de mai bine de 2 ani a inceput sa fie slujit/a de oameni de aur, la fel ca cei despre care ne vorbesti,dar si de jurnalistii de exceptie ai Cotidianului. Iar acesti oameni nu mai seamana doar cu o „populatie” haotica si dezordonata ci cu un popor si o natiune europeana. Iata de ce este atata de vitala o guvernare social democrata consecutiva de minimum 8 ani.

  7. Domnule Nistorescu, se pare ca ati luat numai pulsul domnului Dumitru Remus Vulpescu, care, dupa ce si-a pierdut recent functia de membru in consiliul de administratie al Romaero (a fost revocat)simte nevoia sa fie laudat cat e de capabil si bun manager (desi in CV-ul domniei sale regasim studii nefinalizate si activitati de bricolaj). Cand se contrazice domnul Dumitru Remus Vulpescu? in 2017, cand isi dorea filiala Romaero Development, care sa actioneze ca un vehicul investitional .. imobiliar, sau acum, cand se crede strajerul si aparatatorul hectarelor dorite de rechinii imobiliari?

  8. Inca o intrebare pentru dl. Nistorescu. La ce productie faceti referire in articol? 60% din cifra de afaceri pe anul 2018, cu care dl. Vulpescu se lauda in mod nejustificat, este realizata din contractul de achizitii(achizitie si revanzare de componente) cu Statul Major al Fortelor Aeriene. Productia este in cadere libera de trei ani de zile. Sau asta nu v-a mai povestit dl. Vulpescu? sau era deja prea multa informatie pentru dumneavoastra?
    Se pare ca a omis sa va povesteasca si de angajarile masive de personal NECALIFICAT in domeniul aviatiei, din „pepiniera de cadre” a defunctului VULCAN.
    Retragere grabnica d-le Nistorescu!

  9. Directorul Remus Vulpescu a fost cel care a aplicat ordonanta si a dat afara 150 persoane cu vechime,in 2016;apoi a indepartat tot personalul tehnic cu vechime si a adus personal tehnic de la Vulcan;Romaero a fost orientata de directorul Cucu Dumitru in doua directii ;reparatii avioane si constructii piese si subansamble pentru marii producatori de aviatie Boeing;Airbus;Bombardier;am avut o colaborare deosebita cu Isrealul pentru programul IAIG200;Directorii Valceanu Pantelimon , Mihalache Cristian,Popic Misa si Dinischiotu Constantin au incercat sa aduca programe noi ca AIRBUS A350;EMBRAER KC390;Reparatii C130 si A320;In prezent la Romaero nu sunt programe noi aduse de managementul mult laudat;se lucreaza la aceleasi programe mostenite; Doamne ajuta sa le mentinem si pe acestea

    • Directorii mentionati de dvs. au incercat si au si reusit, in mare parte, sa creasca portofoliul de clienti al companiei. De la dl. Vulpescu nu putem avea aceleasi asteptari. In primul rand, daca ne uitam la studiile terminate si/sau neterminate, ne lamurim definitiv. Omu’ e priceput la imobiliare, doar nu s-a apucat aviatie la batranete. Pentru aviatie ai nevoie de scoala serioasa, nu e suficienta o „particulara” facuta in anii 90′, când ne amintim cum se obtineau diplomele. Imi cer scuze, se mai pricepe la ceva: la valorificarea productiei de cupru (de la Cupru Min)in interesul unor grupari mai mult sau mai putin oneste din CHINA.

  10. Articole de genul acesta apar la perioade regulate de timp în ziare diferite în funcție de cine e director general.
    De fiecare dată viitorul va fi luminos, dar timpul e dușmănos și infirmă toate pronosticurile făcute din „burtă”.
    Sper să trăiesc și să apuc să citesc articolul următor în care alt director general ne va umple de respect.

  11. Eu nu inteleg ce specialist este DJ DR Vulpescu, individ care se plimba de la o companie strategica la alta, cand la Hidroelectrica, cand la Cuprumin, Transgaz, Transelectrica, Nuclearelectrica; dar chiar se pricepe la toate? O fi asa bun managementul d-lui, are o reteta salvatoare pentru tot? Pai sa il alegem presedinte – ce zic eu presedinte! Asa o somitate merita sa fie lider mondial, planetar, daca tot e sustinut de cine o fi sustinut.
    Sa fim seriosi! Bine ar fi sa mearga si sa faca meseria (onorabila) pentru care s-a pregatit. Mergi d-le la bara d-tale si scuteste-ne pe noi de prezenta d-tale in economie, nu te mai vopsi in impecabil prin toate jurnalele! Da-ti DEMSIA DIN TOATE POSTURILE PE CARE LE OCUPI! JOS VULPESCU!!!

  12. Romaero nu e singura intreprindere care facea avioane. Se mai aude ceva de Craiova, Brasov, Reghin, Bacau?

  13. Toate bune si frumoase don Cornel. Dar cu datoriile la stat cum stam? Romaero e pe locul 3 in lista datornicilor. Cum a ajuns pe locul 3 cand totul functioneaza perfect sub atenta supraveghere a oamenilor lui Tender?
    Dobanzile la liniile de credit cu BCR-ul de ce nu le-a platit?
    Nea Cornele sterge articolul, ocupi spatiul virtual degeaba. Totul merge bine, pana vin altii si descopera furaciunile si clientela politica care le-a orchestrat.

    • Nu le plateste(dobanzile) pt ca restructureaza activele care produc pierderi. Deci..pierderi „la greu”, ca vinde teren in sectorul 1 ca sa acopere pierderile. Ce faci cand nu ai bani si nici nu stii cum sa-i faci? Vinzi ceva, orice. In cazul Romaero terenul e tot ce a ramas si poate fi valorificat rapid. „Scoala” serioasa pe baiatu’ asta. Avea si firma de imobiliare deci, totul e pregatit de „prieteni” si pentru „prieteni”.
      Stie ce stie dl Nistorescu, „taticul” tuturor tot Coldea a ramas. In rest, povesti vânatoresti.

  14. Pt Dna Moasa si Dna Baba se vede ca sunteti direct implicate in subiect si sunteti la „curent” cu toate noutatile in ceea ce priveste Romaero si pe actualul director. Ca fost angajat, in cadrul uneia din sectiile de productie si nu intr-o functie asa sus pusa cum sunt probabil ale Dvs, pensionar de putin timp, nu constat decat ca actualul director v-a scos un pic din zona de confort avuta pana la el si v-a pus un pic cu botul pe labe, altfel nu-mi explic inversunarea impotriva omului. Am mai discutat si eu cu colegii dupa plecarea mea si i-am intrebat (in special dupa ce s-a comentat aici) de aceste angajari masive de necalificati din vulcan si intr-adevar, cred ca sunt vreo 5 persoane angajate din ce stiu ei, dar acestea sunt detalii.
    Pt Garbacia si Costin: felicitari directorilor sus mentionati pt ce au realizat de-a lungul timpului si pt contractele aduse, dar de ce nu mentionati si cum am realizat aceste contracte…cate au fost intarziate, cate piese au fost rebutate. Daca toti isi faceau treaba nu ajungeam sa avem datoriile pe care le „aveti” si acum, astea nu sunt stranse de actualul director sa fim seriosi; nu ajungeam sa lucram 4zile pe saptamana, dar voi in loc sa puneti mana sa munciti stati si dormiti prin birouri pe salarii colosale obtinute pe carca oamenilor din sectii. Nici nu vreau sa ma gandesc cat timp liber aveti, de stati sa cautati ce studii are ala, ce a scris ala despre celalalt, unde a muncit ala…..pune-ti mana si trageti toti in aceeasi directie ca pana una alta tot de acolo va luati banii….bai CÂRCOTASILOR.

  15. Hai ca ne-ai pus la punct pe toti! Clar ne-ai zis-o! Du-te si suge un oscior. Ti-l arunc eu daca „sefu” e ocupat.

  16. Adevaratii mosi sunt sustinatorii adevarului comunist „clasa muncitoare merge in paradis”ca doar muncitorii din Romaero au facut aviatie;inginerii au frecat menta la birou;DJRemus director general este specialist in insolventa,nu este inginer;la conducere in fabrica nu mai sunt ingineri de aviatie;Vreau sa amintesc ingineri de valoare care au lucrat si au facut ceva in IRMA/IAvB/Romaero:Scanteie Stefan;Gheorghe Sandru;Gincu Octavian;ZamfirMarin;Mocanu V;Damian M;Mitu P.;BucurG.

  17. Aerostar Bacau merge struna-are 2000 angajati,lucreaza pe profit si cifra de afaceri este de 5 ori cat Romaero;Cea mai mare fabrica de aviatie este UAC Maramures cu mii de angajati care lucreaza pentru Boeing;la Cluj avem Sonaca Moldovenesti care lucreaza pentru Airbus;la Brasov avem NOVAE Romania care lucreaza pentru Airbus;La Bucuresti avem Unison si Gevalco care lucreaza pentru Airbus si RollsRoyce

  18. Aerostar Bacau merge struna-are 2000 angajati,lucreaza pe profit si cifra de afaceri este de 5 ori cat Romaero;Cea mai mare fabrica de aviatie este UAC Maramures cu mii de angajati care lucreaza pentru Boeing;la Cluj avem Sonaca Moldovenesti care lucreaza pentru Airbus;la Brasov avem NOVAE Romania care lucreaza pentru Airbus;La Bucuresti avem Unison si Gevalco care lucreaza pentru Airbus si RollsRoyce

  19. Propun un miting de jostinere! Mai aveti sindicat? Scapati de conducerea toxica. Auzi gandire: „sa redam orasului terenurile si noi fabrica sa ne restrangem. Ca tot nu producem”. Pai ce, terenurile sunt ale orasului? Fabrica asta e aici de peste 90 de ani. Va bucurati ca va da salarii? Pentru cat timp?

  20. S-a semnat in 2018 primavara parteneriat ÎNTRE ROMAERO ŞI SIKORSKY – PARTE A GRUPULUI LOCKHEED MARTIN
    Elicopterele Black Hawk vor fi echipate la Romaero;Parteneriatul se axează pe activităţi care vor asigura participarea pe termen lung a mai multor companii din industria naţională de apărare a Româ­niei la lucrări de asamblare, echipare, customizare şi întreţinere a elicopterului multi-misiune Sikorsky UH-60 Black Hawk, potrivit autorităţilor, care adaugă că centrul de la Bucureşti va fi singurul autorizat de grupul Lockheed Martin pentru echiparea şi întreţinerea elicopterului multi-misiune Sikorsky UH-60 Black Hawk în Europa Centrală;a venit primavara 2019 si nu s-a semnat contractul;cred ca nu avem capacitate inginereasca de aviatie ;amercanii stiu de ce?

  21. D-le Garbacia, nu stiu despre ce „ingineri de valoare” pomeniti dvs.? Va asigur ca astazi nu ii mai stie nimeni. Eu din articolul de mai sus am retinut ca au venit meseriasi adevarati, gen Catalin Bidi (adevarat, de la VULCAN dar ce mai conteaza?). „Este un om de mii de euro pe luna”, asa ne zice dl Nistorescu. Este adevarat ce spuneti despre Bacau, dar acolo sunt profesionisti adevarati, nici nu merita facuta comparatia.

  22. Trebuie inteles ( pentru cei din afara Romaero ) ca toate aceste „asa zis contracte ” semnate , sunt apa de ploaie „marca ” Remus Vulpescu.A semnat cu Lockhead Martin ? , cu Boeing ? cu Tarom ( mentenanta ) ?..nimic , zero.Tot ce „misca ” acum , se datoreaza celor vechi care au pus la punct productia vechilor programe. A adus vreo 150-200 „vulcanisti ” care habar nu au care e diferenta dintre un cui si un nit , cei care tocmai „au rezolvat fabrica Vulcan – faliment ” si ii invata pe cei din Romaero cum se aplica un „management adevarat ” sic!!! I -a „fericit ” cu salarii intre 6.000 si 12.000 lei , a cumparat masini , birouri , mese si scaune …contracte „0” , zero !!!! Ce urmeaza ??? Imposibiliate de plata , liste ( ca la Vulcan, 999 persoane , in frunte cu cei care au ajuns in Romaero !!! ) cu „sume de luat „, baiatu’ pleaca ,Romaero intra in istorie ( vezi Vulcan )…Productie MARFA la 1/2 comparativ cu 2016 , munca „ioc ” , toata lumea fericita. Sa cumperi produse din toata lumea cu un pret si sa dai armatei ,cu alt pret, miroase a bisnita.. Vezi „omul de mii de euro ” sic!!!
    Cat despre Sindicatul Romaero….o mare rusine…Dar vorba aia : „cine iubeste si lasa..o sa cada de la masa „.

  23. Remus Vulpescu, licentiat in drept si in stiinte politice avocat şi lichidator judiciar , fost jurnalist şi pasionat de „pilotaj auto supersport”,este Director General ROMAERO SA si este iubit de angajatii carora le-a marit salariu,a fost manager si la Vulcan SA,veche intreprindere bucuresteana cu istorie de 114 ani,acum in faliment,In 2017 declara „Vrem să dezvoltăm cel mai mare complex de birouri din Bucureşti,in locul lui Romaero”

  24. Bai fraților, mai potoliți-vă!!! Ajunge! Vorba „adevaratului moș” (pe care îl salut si îl anunț ca nu a mai trecut de ceva vreme pe la „clubul jucatorilor de tabinet pensionati”), ce va interesează ce școala a facut si ce a muncit actualul director general? Domnul Vulpescu recontruiește fabrica si daca nu îi iese…eee..abia atunci vinde terenul. Dar stați linistiți,îi iese. Soto!

  25. Aiurezi ca Baba Vanga;Romaero in 2020 va face 10o de ani,a inceput ca Arsenalul Aeronautic la aerodromul Cotroceni a continuat ca ARMV in 1951 la aerodromul Pipera;as-a mutat ca ISRMA-IRMA-IAvB la aerodromul Baneasa ;a devenit ROMAERO in 1990;intotdeana a construit si reparat avioane si motoare;ne conteza directorul,conteaza echipa care iubeste aviatia;bolsevicii sustin DJRemus;timpul va rezolva aviatia din Bucuresti

  26. Băăă!!! Ce aveti voi cu Vulpescu? De cand a venit el, se dau niste super petreceri de Crăciun in Romaero. Pana si țuica aia din pufoaica are alt gust de cand a venit „excelenta” sa.

  27. Baba Vanga, crezi ca stam toti in prosternatie sa vedem ce ii iese sau nu ii iese unuia si altuia? Vulpescu a vrut sa vanda de la inceput, asa stie el sa scape de datorii. Asa poate oricine. Ne luam de studiile omului…. pai daca omul e bun in insolvente si faliment?! E „cioclul” companiilor, iertata sa imi fie comparatia! Da-mi un exemplu unde a excelat cu managementul! Crezi ca a fi bun manager e suficient sa te inconjori de secretare?

  28. Chiar! La finalul anului eram anuntati, printre „aburii” de tuica mentionati de amicul Gerila, ca se uneste romaero cu taromul. Nu se mai realizeaza nici proiectul asta? Parea o idee atat de buna..Mare pacat! Sigur iesea din „unirea” asta o pierdere de sute de milioane de lei / an pentru statul român.

  29. Bravo ai pus punctul pe i;ultima petrecere de Craciun la Romaero a fost super cu norisori si animatoare in H5 Vopsitorie

  30. Mda. Era interesant de vazut care pe care țepuia, in unirea asta cu taromul. Vulpea pe Lup sau invers? Pana una alta „lupul”, dupa rezultate deosebite la tarom, s-a intors la meseria de baza, cea de dealer auto.

  31. In cazul asta poate ma invita si pe mine la petrecerile voastre sa va fac o cantare adevarata, ca si asa directorul e meloman (ptiuuu..era sa zic mitoman :))))

  32. Nu inteleg articolul. Fabrica asta are datorii de aproape 100 milioane de euro, o treime din ele acumulate in ultimii 3 ani.
    Nici titul articolului nu este inspirat, continutul fiind, p-alocuri, halucinant.

  33. De ce nu vreti sa vedeti realitatea? Vulpescu a facut ce altii nu au fost in stare. Plateste salarii si apreciaza oamenii simpli. Cand am vorbit prima oara cu el a inteles tot ce am spus si a rezolvat toate problemele pe care alti nu au stiut.

  34. Stati linistiti, nu aveti cu ce sa-l atingeti. A angajat numai „jmecheri” in Romaero: soții de demnitari, copii de secretare, fete de „securisti”. Știe baiatu’ cum merge treaba in minister.

  35. Chestia aia prezentata in poza din titlu e cumva F-16, cu darnicie bagat pe gat de ” partenerul strategic „? Arata misto! Coada cand ii puneti?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.