Le Maire: Renault poate să dispară

Criza economică produsă de închiderea economiei ca măsură împotriva pandemiei a atins proporții atât de mari încât amenință multe tabuuri – unul dintre ele posibilitatea falimentului Renault. ”Da, Renault ar putea să dispară”, a spus ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, despre unul dintre campionii industriei franceze din ultimul secol. Statul francez deține 15% din acțiunile Renault, o companie afectată de scăderea cu peste 75% a vânzarilor auto în Europa, în luna aprilie. În plus, Renault suferea de pe urma scandalului de frauda fioscală în care a fost implicat fostul președinte Renault-Nissan, Carlos Ghosn, care a fugit spectaculos din Japonia în Liban, in 2019, acolo unde se ascunde și acum. Pe acest fond, Renault a ratat planificata alianță cu Fiat-Chrysler.

Pentru a împiedica un asemenea faliment, statul francez ia în calcul acordarea unui împrumut de 5 miliarde de euro pentru Renault. Însă până în acest moment nu s-a stabilit nimic concret, a avertizat Le Maire, amintind că un împrumut de stat va veni cu o serie de condiții, poate nu toate în avantajul angajaților Renault din afara Franței. Una dintre principalele condiții este ca Renault să păstreze numărul maxim posibil de locuri de muncă în Franța.

”Renault poate să dispară, marii constructori pot să dispară”, a declarat Le Maire, la finalul săptămânii trecute, într-un intreviu pentru radioul Europe 1. ”Renault luptă pentru supraviețuire”, a mai spus Le Maire, pentru Le Figaro.

”Grupul a solicitat un împrumut de stat de 5 miliarde de euro. Încă nu am semnat acest împrumut. Continuăm discuțiile pe marginea planului de susținere a industriei auto. Le-am cerut constructorilor să își asume angajamente pe trei direcții: automobile electrice, respectarea angajamentelor față de subcontractori și localizarea în Franta a celor mai avansate activități tehnologice”, a spus Le Maire.

În ultimele zile au aparut tot mai multe informații despre posibilitatea închiderii unor uzine Renault din Franța. Revista Le Canard Enchaîné a scris că Renault, care urmează să prezinte săptămâna aceasta un plan pentru economisirea a 2 miliarde de euro, are în vedere închiderea a patru uzine din Franța. În total, Renault are circa 50.000 der angajați în Franța.

Una dintre uzine, cea de la Flins, are 2.600 de angajați. Aici nu ar fi vorba despre o închidere totală, ci de reconvertirea uzinei pentru un alt tip de producție – măsti de protecție pentru angajații Renault și pentru populație. Asta ar însemnă construirea unor noi hale și pregătirea doar a unei mici părți din actualul personal pentru utilizarea noilor instalații.

Ministrul Le Maire a fost categoric: ”Flins nu trebuie să se închidă”. ”Așteptăm un plan al președintelui Jean-Dominique Senard pentru alianța Renault-Nissan și pentru Renault”, a spus Le Maire. Guvernul francez își dorește ca Renault să se concentreze pe producția de automobile electrice. ”Cum putem garanta că Franța va fi primul centru de producție al automobilelor electrice Renault?”, a fost întrebarea adresata de Le Maire sefilor companiei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

7 Comentarii

  1. ” Una dintre principalele condiții este ca Renault să păstreze numărul maxim posibil de locuri de muncă în Franța.” – învață și politicienii români ceva de aici?

  2. Acu nici 20 de ani Dacia era in faliment…si a „trebuit” vanduta lui Renault care defila in lumea auto…la nici 20 de ani …iaca Renault sta sa dispara…pai cum ramane cu capitalismu, economia de piata, libera competitie/concurenta…alde astia Renault, Opel, Fiat si altii caliti in luptele capitaliste…asa stiu sa supravietuiasca doar cand ii ajuta statul. Cand Dacia supravietuia asa …nu era bine…racneau toti dulaii pro occidentali ca noi nu permitem libera concurenta, competitia, distorsionam pietele samd…iaca veni randu ca la vo 30 de ani doar dupa ce Europa de Est a fost cucerita sub sloganele de concurenta, piata libera samd sa ridice steagul alb. Acu ce o sa facem o sa luam Dacia inapoi si o sa facem noi masini de capul nostru?! Sa punm si noi lacatu…ca vorba aia noi nu am fost in stare sa ii ajutam pe UCMR, IMGB, UPETROM sii muuuuulti altii unde era mai simplu…Eu cred ca pana la urma punem lacatu pe UE…nu pare sa mai fie un motor spre progres…

    • V-ati pus intrebarea daca mama Merkel va lasa sa faceti concurenta automobilelor ei?
      Nu a-ti intens ca tehnologia trebuie sa fie la centru Europei adica GERMANIA SA AIBA MONOPOL ABSOLUT?!

  3. De la romani nicio sansa. Dar la nivel de UE sa evite falmientul si concedierile, Renaul si restul producatorilor auto sa se duca la Macron, Merkel si Comisia Europeana sa ceara explicit deschiderea tuturor economiilor asa cum era inainte pandemiei. Sa reporneasca economiile tuturor tarilor UE, sa elimine imediat toate starile de alerta, sa revigoreze consumul, cumparaturile.

  4. Daca acum 10 ani masina dacia renault erea ceva…acum pare invechita . Masinile originale renault sunt o clasa deasupra…dar prea scumpe. Renault nu va pleca din Romania…doar va asambla la noi si va vinde. Motorul si cutia de viteze se vor face in franta si vor valora 99% din masina…adica banii vor ajunge la muncitorul francez. Romania a gresit ca a vandut fabrica. Trebuia sa cumpere doar licenta.

  5. No problem Sir! Daca pleaca francezii, putem sa vindem fabrica de la Mioveni unor investitori chinezi, sau sud-coreeni, sau japonezi. Si asa masinile Renault sunt puternic concurate de VW, Honda, Hyundai. Loganul e o masina proasta si scumpa fata de ce ofera.

  6. Pica Renault ??? „Jana nu e moartă….” Știre pe surse de la presa miluită sa ne obișnuim cu știri apocaliptice bazate pe criza economica ce va urma in care Romania va fi DEZASTRU …vor ne vom ocupa de niste stiri senzaționale Fake gen Renault ….pai Renault vinde NISSAN masina numarul in Asia nu putem sa halim ca o mare putere a lumii cum este Franța pierde Renault :)))) ce ziarist sa fi sa spui o asa gogoașă ?????

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.