Licitație cu repetiție pentru 9 kilometri de autostradă

Licitația pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, secțiunile E și D, a fost relansată, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Potrivit ministrului Transporturilor, CNAIR a transmis la ANAP, pentru verificare, documentația destinată noii proceduri de licitație.

„În maximum 10 zile, ANAP trebuie să finalizeze verificarea documentelor, după care CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă a contractului pentru proiectarea și execuția celor două secțiuni ale Lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva”, a precizat Grindeanu.

Pe secțiunile E și D ale Lotului 2, ce reprezintă sectorul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva, urmează să fie construite faimoasele „tuneluri pentru urși” cu o lungime totală de 2,13 km.

Pe 10 martie 2022, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a anulat procedura de atribuire a contractului pentru proiectarea şi execuţia secţiunii E şi finalizarea secţiunii D ale lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva pe motiv că oferta tehnică depusă este neconformă şi va relua licitaţia, în regim de urgenţă.

O asociere de constructori turci a ofertat pentru proiectarea şi execuţia secţiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1), a anunţat, pe 14 februarie, Sorin Grindeanu, pe Facebook.

„Sunt 9,13 km de autostradă care va include 2,13 km de tunel, iar întregul proiect va fi finanţat din fonduri europene. Cele două tuneluri forate care urmează să fie construite între localităţile Margina (judeţul Timiş) şi Holdea (judeţul Hunedoara) vor fi formate din două galerii unidirecţionale, câte una pe fiecare cale de circulaţie”, a precizat ministrul pe pagina sa de Facebook.

Antreprenorul turc ar fi trebuit să finalizeze în 10 luni proiectarea şi în 28 de luni execuţia, la un preţ estimat de 1,36 miliarde lei fără TVA.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

5 Comentarii

  1. 9 km de autostrada in 3 ani ??…si la 1,4 miliarde de lei …tara pasul bine facut !!!…

  2. Fi-v-ar ursii ai dracului! Sa-i luati acasa, sa va aiba grije de oi, capre si porci, nenorocitilor! O sa treaca ursul prin tunel, cind o sa zbor eu pe luna! Acesti gica contra din asa zisa societate civila pentru mediu, sa mearga in alta tara, sa vada ce au facut aia pentru ursi! Va spun e, cum au atacat un om sau animal domestic, pac, impuscat! Pai ce facem in Romania, aparam ursul si toate ganganiile, contra omului si nevoilor sale(autostrazi)?

  3. Această porțiune trebuia dată în folosință din 2016 de către fostul constructor Salini. În loc să fie penalizat Nu se va face nici în 10 ani! Căutați ONG-urile care s-au opus și se opun la orice lucrare de interes public. Verificați de unde le vin banii! Serviciile au alte priorități!

  4. Această porțiune trebuia dată în folosință din 2016 de către fostul constructor Salini. În loc să fie penalizat a primit bani în plus. Nu se va face nici în 10 ani! Căutați ONG-urile care s-au opus și se opun la orice lucrare de interes public. Verificați de unde le vin banii! Serviciile au alte priorități!

  5. Avem institutii care apara interesele statului? Daca da de ce nu actioneaza, pentru identificarea organizatilor care au avut in mod evident intentia si scopul antinational in sabotarea Romaniei! La referendumul impotriva betivului national s-a actionat cu maxima promptitudine, finalizandu-se chiar cu condamnari, dar acum de ce nu actioneaza?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.