În urma unei analize detaliate asupra stadiului lucrărilor pentru modernizarea Magistralei 200, Asociația Pro Infrastructură a identificat o serie de întârzieri semnificative și probleme în proiectele respective, semnate în 2017 pentru o perioadă de trei ani.
Într-o poziție de lider negativ, Lotul 2c (Gurasada-Ilteu) este un exemplu de întârziere extremă. Antreprenorul Aktor a început lucrările la tunelul de peste 700 de metri mult după termenul limită din 2020. Problemele geologice întâmpinate au dus la prăbușirea tunelului, iar lucrările sunt blocate. Prognosticurile sugerează că acest segment ar putea fi finalizat abia în 2027 sau 2028, dacă nu mai târziu.
Cel mai avansat segment dintre cele patru este Lotul 2a care se întinde de la Bârzava la Km 614 (Ghioroc). Deși lucrările au început cu întârziere, acest lot pare să fie pe cale să finalizeze testele sistemului de centralizare și semnalizare abia în 2025, cu un întârziere de aproximativ cinci ani. Totuși, se estimează că recepția lucrărilor nu va avea loc în acest an.
În schimb, două segmente au fost semnificativ întârziate din cauza birocrației. Lotul 2b (Ilteu-Bârzava) a fost afectat de necesitatea de a scoate din circuitul forestier anumite zone, precum și de problemele legate de consolidările-mamut de la Bătuța și de arheologia de la Vărădia. După șapte ani de proiect, acest lot încă nu a finalizat traseul nou prevăzut.
Problemele nu s-au oprit aici. Lotul 3 (Simeria-Gurasada) a întâmpinat dificultăți majore legate de descoperirile arheologice la Castrul Micia. Având în vedere stadiul actual al lucrărilor, se estimează că acest segment nu va fi finalizat înainte de 2026.
… la gramada.Duhneste Romania de cati destepti o aglomereaza.