În urma unei analize detaliate asupra stadiului lucrărilor pentru modernizarea Magistralei 200, Asociația Pro Infrastructură a identificat o serie de întârzieri semnificative și probleme în proiectele respective, semnate în 2017 pentru o perioadă de trei ani.
Într-o poziție de lider negativ, Lotul 2c (Gurasada-Ilteu) este un exemplu de întârziere extremă. Antreprenorul Aktor a început lucrările la tunelul de peste 700 de metri mult după termenul limită din 2020. Problemele geologice întâmpinate au dus la prăbușirea tunelului, iar lucrările sunt blocate. Prognosticurile sugerează că acest segment ar putea fi finalizat abia în 2027 sau 2028, dacă nu mai târziu.
Cel mai avansat segment dintre cele patru este Lotul 2a care se întinde de la Bârzava la Km 614 (Ghioroc). Deși lucrările au început cu întârziere, acest lot pare să fie pe cale să finalizeze testele sistemului de centralizare și semnalizare abia în 2025, cu un întârziere de aproximativ cinci ani. Totuși, se estimează că recepția lucrărilor nu va avea loc în acest an.
În schimb, două segmente au fost semnificativ întârziate din cauza birocrației. Lotul 2b (Ilteu-Bârzava) a fost afectat de necesitatea de a scoate din circuitul forestier anumite zone, precum și de problemele legate de consolidările-mamut de la Bătuța și de arheologia de la Vărădia. După șapte ani de proiect, acest lot încă nu a finalizat traseul nou prevăzut.
Problemele nu s-au oprit aici. Lotul 3 (Simeria-Gurasada) a întâmpinat dificultăți majore legate de descoperirile arheologice la Castrul Micia. Având în vedere stadiul actual al lucrărilor, se estimează că acest segment nu va fi finalizat înainte de 2026.
… la gramada.Duhneste Romania de cati destepti o aglomereaza.
Dacă nu puneți şi o hartă, genul acesta de articol e bun doar ca să-şi justifice asociația lu’ peşte activitatea şi să vorbim de dragul de a vorbi. Iar stadiul TUTUROR lucrărilor ar trebui să fie raportat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
nu aveam atatea cozi de topor, bagam toti mierii disponibilizati la care le-am dat 20 de salarii aiurea, sa sape muntii din toate directiile!
Dar este ordin, SA SE ALEAGA PEAFUL!
Lucrurile simple la alții,la București devin extrem de complicate și scumpe.
Sa faci tunel cu ciobanii din zona este o parodie. Constructorii de traditie lucreaza cu Umbrarescu la autostrada lor din Moldova. In doi ani rezultatul este peste orice asteptari.
de 20 de ani nu facem decit autostrazi…ca sa plimbam importurile din occident….
de fabricat nu mai fabricam nimic…si platim preturi west pe orice produs din import….
ne-am cam saturat de autostajile voastre…prin care sifonatzi bani buni in strainatate…Strabag, Bitu de import…profitul merge GRUP afara din tzara….pazit de SECURISTII de RIT NOU…TOT CU MAMALIGA INTRE DINTZI…DA CU ROLEX la MINA…CIUMPALACI
Este vorba de linia ferata!
un m&m e Gurasada-Ilteu,
nu apare pe planurile de bombardare nucleara!
De ce nu se dau la ei? Le deconspira spaga
Dacă un (editat) , ministru la transporturi pe nume Drulă de la USR, a dat termen trei ani pentru un studiu de fezabilitate la un drum ( care o fi ăla ) , și nimeni nu a suspinat , de ce suntem deranjați de baletul pe bani enorm de mulți pe care îl fac hoții antreprenori ?! Și toate acestea sub privirile ocrotitoare ale parlamentarilor , președintelui , guvernului , justiției , societății civile și ale celor mulți care iau de la gura romănilor sub coordonarea (editat) Boloș susținut de (editat) Rareș și a tîlharilor psd-iști , liberali … , ciuci , ciolaci , rareși …
toata lumea civilizata se dau termene realiste iar daca le incalci primesti penalitati de te ustura pana la faliment.
Probabil ai nostrii nu au ‘curajul” sau stinta de carte necesara…